تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799174014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ۵ دانشگاه ایرانی در یک رتبه بندی جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از انتشار نتایج رتبه بندی کیو اس خبر داد و گفت: سه دانشگاه علم و صنعت، صنعتی امیر کبیر و شهید بهشتی برای اولین بار در کنار تهران و شریف قرار گرفتند.

به گزارش تراز ،دکتر محمدجواد دهقانی با اعلام این خبر افزود: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ کیو اس حضور سه دانشگاه علم و صنعت، صنعتی امیر کبیر و شهید بهشتی را برای اولین بار در کنار دانشگاه صنعتی شریف و تهران در جمع ۹۱۶ دانشگاه برتر جهان نشان می دهد.

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)،  وی افزود: این موضوع نوید بخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه­های توانمند ایران در رتبه بندی­ های معتبر بین المللی است. کیو اس به عنوان یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند.

سرپرست ISC گفت: روش شناسی رتبه بندی جهانی کیو اس بر اساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاه طراحی شده است و در چهار حوزه کلی وضعیت آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین المللی سازی دانشگاه­ها توسط شش شاخص زیر ارزیابی می شوند.

وی گفت: کیو اس برای بررسی تعداد مقالات پژوهشی اعضای هیات علمی اطلاعات با استفاده از پایگاه استنادی اسکوپوس که به عنوان یکی از بزرگترین پایگاههای داده در جهان شناخته می شود، اطلاعات پنج سال را مورد بررسی قرار می­ دهد و تعداد کل استنادات در رابطه با اعضای هیات علمی دانشگاه ها را لحاظ می کند.

وی افزود: رتبه بندی جهانی کیو اس در سال ۱۷/۲۰۱۶ شامل ۹۱۶ دانشگاه از ۸۱ کشور دنیا بود که ۲۳۸ دانشگاه از آسیا ، ۳۴۸ دانشگاه  از اروپا ،۱۸۵دانشگاه از آمریکای شمالی، ۸۵ دانشگاه از آمریکای لاتین، ۴۳ دانشگاه از استرالیا و ۱۷ دانشگاه از آفریقا  در محدوده رتبه بندی حضور دارند.

سرپرست ISC یادآور شد: موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) ، دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد، دانشگاه کمبریج،  موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالج لندن، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس ، امپریال کالج لندن و دانشگاه شیکاگو به ترتیب ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی سال ۱۷/۲۰۱۶  کیو اس شناخته شدند.

وضعیت دانشگاه­های برتر قاره ­های مختلف در رتبه بندی کیو اس

قاره آمریکای شمالی

وی اظهار داشت: در رتبه بندی کیواس در مجموع ۱۸۵ دانشگاه از ۵ کشور آمریکای شمالی شامل ایالات متحده با ۱۵۴ دانشگاه، کانادا با ۲۶ دانشگاه، کاستاریکا با سه دانشگاه، کوبا و پرتوریکو یک دانشگاه حضور دارند. موسسه تکنولوژی ماساچوست از آمریکا با رتبه یک جهانی، دانشگاه مک گیل از کانادا با رتبه ۳۰ جهانی، دانشگاه کاستاریکا با رتبه ۴۸۰-۴۷۱، دانشگاه هابانا از کوبا با رتبه ۷۰۱ + و دانشگاه پرتوریکو با رتبه ۷۰۱ + در جمع ۹۱۶ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

قاره اروپا

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در ادامه گفت: در رتبه بندی کیواس در مجموع ۳۴۸ دانشگاه از ۳۲ کشور اروپایی حضور دارند که دانشگاه کمبریج،آکسفورد و کالج لندن از انگلستان با رتبه های ۴، ۶ و ۷ جهانی، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس از کشور سویس با رتبه ۸ جهانی، امپریال کالج لندن در رتبه ۹ برترین دانشگاه های قاره اروپا را تشکیل می دهند.

قاره آمریکای شمالی

دهقانی گفت: در رتبه بندی کیواس در مجموع ۸۵ دانشگاه از ۹ کشور آمریکای شمالی حضور دارند که دانشگاه بوینس آیرس از آرژانتین با رتبه ۸۵ جهانی، دانشگاه سائوپائولو  با رتبه ۱۲۰ جهانی، دانشگاه ملی مکزیک  در رتبه ۱۲۸ جهانی و دانشگاه کاتولیک شیلی در رتبه ۱۴۷ برترین دانشگاه های این قاره را تشکیل می دهند.

قاره استرالیا

سرپرست ISC گفت: در رتبه بندی کیواس در مجموع ۴۳ دانشگاه، دو کشور استرالیا و نیوزیلند نیز حضور دارند که دانشگاه ملی استرالیا با رتبه۲۲ ، دانشگاه ملبورن با رتبه ۴۲، دانشگاه سیدنی  با رتبه ۴۶ جهانی و دانشگاه نیو ساوت ولز با رتبه ۴۹ برترین دانشگاه های قاره استرالیا را تشکیل می دهند.

قاره آفریقا

دهقانی افزود: در رتبه بندی کیواس در مجموع ۱۷ دانشگاه از ۵ کشور قاره آفریقا حضور دارند که دانشگاه کیپ تاون از آفریقای جنوبی با رتبه ۱۹۱ ، دانشگاه ویتواترسرند  با رتبه ۳۵۹، دانشگاه آمریکایی مصر  با رتبه ۳۶۵ جهانی برترین دانشگاه های این قاره را تشکیل می دهند.

قاره آسیا

سرپرست ISC در ادامه گفت: در رتبه بندی کیو اس در مجموع ۲۳۸ دانشگاه، ۲۹ کشور قاره آسیا حضور دارند که دانشگاه ملی سنگاپور با رتبه ۱۲ ، دانشگاه نانیانگ از سنگاپور با رتبه ۱۳، دانشگاه تسینگهوا از چین  با رتبه ۲۴ جهانی،دانشگاه هنگ کنگ با رتبه۲۷ جهانی و دانشگاه توکیو از ژاپن با رتبه ۳۴ برترین دانشگاه های این قاره را تشکیل می دهند.

وضعیت دانشگاه­ های ایران در منطقه

دهقانی گفت: در رتبه بندی سال ۱۷/۲۰۱۶  کیو اس ۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی حضور یافتند. دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه در بازه ۴۴۰-۴۳۱ ، دانشگاه علم و صنعت در اولین حضور خود با کسب رتبه در بازه۵۰۰-۴۹۱، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین حضور خود با کسب رتبه ۵۵۰-۵۰۱، دانشگاه تهران با کسب رتبه در بازه۶۰۰-۵۵۱ و دانشگاه شهید بهشتی در اولین حضور خود با کسب رتبه ۷۰۱ + در جمع ۹۱۶ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

وی گفت: حضور سه دانشگاه از ایران برای اولین بار در رتبه بندی جهانی کیو اس نشان از توجه دانشگاه­های تراز اول کشور به بحث رتبه بندی های بین المللی است و نویدبخش حضور سایر دانشگاه­های ایران است.

وی افزود: در رتبه بندی سال ۱۷/۲۰۱۶  کیو اس، از کشور ترکیه دانشگاه بیلکنت با رتبه ۴۲۰-۴۱۱ ، از کشور امارات دانشگاه خلیفه با رتبه ۴۱۰-۴۰۱ ، از کشور عمان دانشگاه سلطان قابوس با رتبه ۴۶۰-۴۵۱ ، از کشور عربستان دانشگاه نفت و گاز فهد با رتبه ۱۸۹ ، از کشور قطر دانشگاه قطر با رتبه ۳۹۳ ، از کشور قطر دانشگاه قطر با رتبه ۳۹۳ برترین دانشگاه های کشور خود بودند.

دهقانی خاطرنشان کرد: همچنین از کشور پاکستان دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی اسلام آباد با رتبه ۵۵۰-۵۰۱ ، از کشور مالزی دانشگاه مالایا با رتبه ۱۳۳ ، از کشور لبنان دانشگاه آمریکایی بیروت با رتبه ۲۲۸ ، از کشور کویت دانشگاه کویت با رتبه +۷۰۱ ، از کشور اردن دانشگاه اردن با رتبه ۶۰۰-۵۵۱  ، از کشور عراق دانشگاه بغداد با رتبه ۶۵۰-۶۰۱  جزو برترین دانشگاه های کشورهای خود بودند. 
 
 



منبع: مهر










زمانبندی انتشار: 16 شهريور 1395 - 17:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن