تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799750603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۰ هزار نفر پشت نوبت خدمات بهزیستی هستند/ افزایش اورژانس اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس سازمان بهزیستی کشور:
۲۰ هزار نفر پشت نوبت خدمات بهزیستی هستند/ افزایش اورژانس اجتماعی

معلولان


شناسهٔ خبر: 3762298 - سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار معلول و ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار دارند. انوشیروان محسنی بند پی در سفر یک روزه به استان قزوین برای معرفی مدیرکل جدید بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهمترین استراتژی سازمان بهزیستی پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست و در همین راستا سازمان بهزیستی مسئول کمیته فرهنگی و پیشگیری از مسئله اعتیاد است و در غربالگری شنوایی سنجی، غربالگری تنبلی چشم و پیشگیری از معلول زایی اقدامات ارزشمندی انجام داده است. وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۵۷۰ هزار کودک متولد شد که تعداد  ۶۷.۵ درصد غربالگری شنوایی سنجی آنها انجام شده و سه هزار و ۳۸ نفر برای دریافت خدمات تخصصی شناسایی شدند که اگر این اقدامات انجام نمی شد زمینه معلولیت این تعداد افراد بشدت وجود داشت.

محسنی بندپی تصریح کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده همچنین ۱۶ هزار مورد تنبلی چشم در کودکان تشخیص داده شد و امسال نیز پوشش غربالگری تنبلی چشم و شنوایی سنجی را به بیش از۹۰ درصد خواهیم رساند. مشاوره ژنتیک الزامی می شود رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: مشاوره پیش از ازدواج ژنتیک و آزمایشات ژنتیک را در اولویت گذاشته ایم تا سطح آگاهی و دانش مردم بالا برود که در این زمینه در مدت دو سال گذشته تعداد ۱۳۰۰ مورد سقط جنین انجام شد تا کودک معلول متولد نشود. وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در آسیب های اجتماعی، اعتیاد و آگاه سازی جامعه و حساس سازی خانواده ها با استقرار تیم های اجتماع محور در محیط های کاری وآموزشی و محیط های زندگی اقدامات مناسبی صورت داده ایم تا بینش مردم در مورد پدیده شوم اعتیاد ارتقاء پیدا کند. استقرار پنج هزار تیم بهزیستی در محلات محسنی بند پی در ادامه از ضرورت ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته خبرداد و اظهارداشت: ۵۰۰۰ تیم سازمان بهزیستی در ۵ هزار محله که ریسک بالایی دارند مستقر شده اند تا زمینه توانمد سازی خانواده ها را فراهم کنند که این تیم ها با پوششی ۱۴ میلیون نفری در محیط‌های شهری، روستایی و شغلی با اولویت پیشگیری فعالیت خواهند کرد. وی گفت:درسال گذشته درحوزه توانمندسازی معتادان توانستیم بیش از۳۹۰۰ شغل ایجاد کنیم و ۹۵۷ نفر را از واحد مسکونی برخوردار کنیم که امسال این میزان دوبرابر خواهد شد.

محسنی بندپی یادآورشد: بودجه پنج درصدی اشتغال معتادان امسال با پیگیری ها انجام شده به ۱۲ درصد افزایش داده شده وواگذاری واحد مسکونی هم دو برابر شده تا شرایط کار و زندگی و برگشت پذیری معتادان به جامعه راحت تر شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سازمان امضاء تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای است تا بتوانیم برای ۱۰ هزار معتاد بهبود یافته ظرفیت کاری و مهارتی ایجاد کنیم که این فعالیت می تواند زمینه افزایش اشتغال و بازگشت معتادان بهبود یافته را به جامعه تقویت کند. توجه به کیفیت خدمات جدی است وی بیان کرد: در کنار تلاشی که برای ارائه انواع خدمات برای مددجویان و افراد تحت پوشش انجام می دهیم و کمیت نیز برای ما مهم است پیگیر ارتقاء کیفیت خدمات هم هستیم و در این راستا از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد استفاده می کنیم.

استاندارد کردن خدمات در اولویت است محسنی بند پی اضافه کرد: استاندارد کردن خدمات یکی دیگر از راهبردها و اهداف جدی در سازمان بهزیستی است لذا علاوه بر متخصصان و دانشگاهیان داخل و خارج کشور از موسسات توانمند خارجی دعوت می کنیم با ما همکاری کنند. وی تصریح کرد: با استفاده از تجربه و دانش موسسات مطرح خارجی در علم ژنتیک و نیز استاندارد کردن خدمات معلولان از موسسات شاخص آلمان و سوئد دعوت کردیم برای کیفی شدن خدمات با ما همکاری کنند. رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: مشاوره ژنتیک برای ما بسیار مهم است زیرا سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول متولد می شود لذا در بررسی های اولیه در سه استان شواهد لازم را بدست آوردیم تا با مداخله و علم ژنتیک برای کاهش معلول زایی اقدام کنیم. وی گفت: با مداخله و استفاده از علم ژنتیک می توانیم برای معلول زایی اقدام کنیم که در این زمینه در استانهای کرمان و یزدتوانستیم ۳۰ درصد کاهش معلول زایی را محقق کنیم.

۲۰۰ هزار پشت نوبتی برای خدمات بهزیستی محسنی بند پی در خصوص تراکم جمعیت برخوردار از خدمات بهزیستی اظهارداشت: در حال حاضر پشت نوبتی برای معلولان ۱۵۰ هزار نفر و برای زنان سرپرست خانوار ۵۰ هزار نفر است. افزایش اورژانس اجتماعی وی درخصوص افزایش خدمات اورژانس اجتماعی هم گفت: در هیئت دولت این موضوع بررسی شد و با تاکید رئیس جمهوری گسترش کمی و کیفی اورژانس اجتماعی در اولویت قرار دارد تا با مداخله بهنگام  و علمی تخصصی بتوانیم از آسیب ها کم کنیم. محسنی بند پی اظهارداشن: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های موفق سازمان است این اورژانس‌ها در ۱۸۰شهرستان فعالیت می‌کنند و پیشنهاد استقرار در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر ارائه شده که در مداخلات برای کاهش طلاق یا سایر آسیب‌های اجتماعی نقش خیلی خوبی داشته است. وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی با مطالعات درست و علمی ۳۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و گروه مددکاری اورژانس اجتماعی توانسته ۴۰ درصد از ۱۷۰ هزار پرونده‌ قضایی ارجاعی را به زندگی معمولی بازگرداند به همین دلیل تقویت اورژانس اجتماعی ضروری است همان‌طور که اورژانس پزشکی وجود دارد باید اورژانس برای سلامت اجتماعی هم تقویت شود و در این رابطه با مجلس
مذاکراتی انجام‌شده است که بودجه سال آینده اورژانس اجتماعی را تقویت کنیم. محسنی بندپی یادآورشد:در حال حاضر مصمم هستیم تا در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر کشور نیز اورژانس اجتماعی مستقر شود تا مردم بتوانند از خدمات آن برخوردار شوند.

صدور کارت شناسایی معلولان وی بیان کرد: طرح جامع معلولان هفته گذشته به مجلس رفته و در حال بررسی است و شاهد مصوبه مجلس برای برخورداری معلولان از جامعیت این لایحه خواهیم بود. رئیس سازمان بهزستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار معلول در کشور، وجود دارد و برای صدور کارت شناسایی برنامه‌ریزی شده و ۳۰۰ هزار نفر از معلولان امسال و مابقی تا پایان سال آینده کارت شناسایی ‌خود ‌را دریافت می‌کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن