تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805277922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت سخت دولتی‌ها اولین مانع خصوصی‌سازی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مقاومت سخت دولتی‌ها اولین مانع خصوصی‌سازی در کشور است
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به دلايل عدم توفيق اجراي سياست خصوصي‌سازي در كشور گفت: موافق تعيين اهليت در واگذاري‌ها نيستم. به علاوه اينكه اصلاح ساختار شركت‌ها پيش از واگذاري حرف قشنگ اما نشدني است.
به گزارش تسنيم، علي طيب‌نيا بعدازظهر ديروز در مجمع سازمان خصوصي‌سازي در خصوص دلايل عدم توفيق واگذاري‌ها در سال گذشته گفت: مقاومت بسيار سخت دستگاه‌هاي دولتي در تمامي مراحل واگذاري‌ها مهم‌ترين دلايل سه‌گانه عدم توفيق اجراي سياست خصوصي‌سازي در كشور است.
وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: وضعيت نامناسب شركت‌هاي باقيمانده در سبد خصوصي‌سازي نيز دومين دليل است كه با توجه به زيان‌ده بودن و وضعيت نامناسب اين شركت‌ها، در عمل كار ارزشگذاري بنگاه‌هاي دولتي را با مشكل مواجه كرده است.
وي ادامه داد: سومين دليل عدم توفيق خصوصي‌سازي نيز اين است كه در دو سال گذشته شرايط بازار سرمايه نامناسب بوده است كه اين موضوع نه تنها اجراي سياست خصوصي‌سازي در كشور بلكه برخي بخش‌ها از اقتصاد، از جمله نهادهايي چون بانك‌ها را هم با مشكل مواجه كرده است.
طيب‌نيا اضافه كرد: خوشبختانه امسال وضعيت بازار سرمايه نسبت به دو سال گذشته بهتر است كه اين موضوع امكان فروش شركت‌هاي دولتي را افزايش مي‌دهد و اگر در شيوه قيمت‌گذاري سهام شركت‌هاي دولتي اصلاحاتي را انجام دهيم و در صورتي كه مقاومت‌ها نيز كمتر شود، مي‌توانيم به موفقيت اجراي خصوصي‌سازي در كشور اميدوار باشيم.

 موافق تعيين اهليت در واگذاري‌ها نيستم
وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين در خصوص تعيين اهليت در واگذاري‌ها تصريح كرد: شخصاً موافق تعيين اهليت در واگذاري‌ها نيستم، چراكه تجربه نشان مي‌دهد زماني كه اهليت مبناي واگذاري‌ها باشد، خصوصي‌سازي وارد شيوه‌هايي همچون واگذاري از طريق مذاكره مي‌شود كه اين نوع واگذاري با اما و اگرهاي زيادي مواجه است به علاوه اينكه تجربه تعيين اهليت در واگذاري‌ها در سال‌هاي گذشته تجربه خوبي نبوده است.
 
 اصلاح ساختار شركت‌ها پيش از واگذاري، حرف قشنگ اما نشدني
طيب‌نيا گفت: در برخي مواقع اظهارنظرهايي مي‌شود كه بهتر است دولت ابتدا اقدام به اصلاح ساختار شركت‌ها و پس از آن اقدام به واگذاري سهام خود كند كه بر اين اساس بايد گفت اين موضوع حرف قشنگ اما نشدني است، چراكه اگر بتوانيم شركت‌ها را اصلاح ساختار و سودآور كنيم دليلي ندارد كه ديگر آنها را واگذار كنيم.
وي افزود: همچنين در 30 سال گذشته نتوانسته‌ايم بنگاه‌ها را سودآور و مديريت كنيم و حالا كه بحث خصوصي‌سازي پيش آمده برخي مي‌خواهند يك شبه شركت‌ها را اصلاح ساختار و سودآور كنند.
وي با اشاره به اينكه برخي افراد اصلاح ساختار را در راستاي آوردن بهانه‌اي براي عدم واگذاري بنگاه‌ها مطرح مي‌كنند اذعان داشت: در دنيا، كشورها از اين جهت روي به اجراي سياست خصوصي‌سازي آورده‌اند كه دولت‌ها در مجموع توان مديريت و سودآور كردن شركت‌ها را ندارند و مديران خوبي براي اداره بنگاه‌ها نيستند و به همين جهت است كه رو به اجراي خصوصي‌سازي آورده‌اند.
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه در كشور ما همه كارها در راستاي واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي در دست سازمان خصوصي‌سازي نيست و برخي عوامل بيروني هم در اين زمينه تأثيرگذارند اظهار اميدواري كرد با بهبود شرايط بورس رفته‌رفته امكان واگذاري شركت‌هاي دولتي فراهم شود تا اينكه تا پايان امسال شاهد اتمام اجراي خصوصي‌سازي در كشور باشيم.
وي در ادامه با تشكر از پوري حسيني به عنوان رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي و اعضاي هيئت عامل اين سازمان اظهار داشت: بحق مديران اين سازمان جزو فعال و كارآمدترين مديران زيرمجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي هستند و كار فوق‌العاده سختي در اين سازمان در راستاي واگذاري‌ها انجام مي‌شود، چراكه بايد از مقامات محلي گرفته تا نهادهاي نظارتي پاسخگو باشند.
طيب‌نيا افزود: از سوي ديگر چسبندگي سختي به اموال و دارايي‌هاي دولت در تمامي سطوح مديريتي ديده مي‌شود كه اين موضوع اجراي سياست خصوصي‌سازي در كشور را با مشكل مواجه كرده است و بر اين اساس از مديران سازمان خصوصي‌سازي كه با درستي و پاكدستي و تخصص اقدام به واگذاري سهام دولتي مي‌كنند تشكر مي‌كنم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن