تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت شیراز: تاخیر در ازدواج جوانان یعنی از دست رفتن سالانه 440 هزار فرصت فرزند آوری


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



امام جمعه موقت شیراز: تاخیر در ازدواج جوانان یعنی از دست رفتن سالانه 440 هزار فرصت فرزند آوری
روز نو :  
  امام جمعه موقت شیراز گفت: خانواده ها ضمن اینکه باید به مساله ازدواج به شکل بسیار جدی بپردازند در عین حال این سنت حسنه را آسان برگزار کنند تا جوانان بتوانند به راحتی تشکیل خانواده دهند.  
 
حجت الاسلام شیخ محمد حسن مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز، با اشاره به یکم ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده، افزود: همه جوانان باید ازدواج این دو بزرگوار و همچنین اصل ساده زیستی، مشورت، تقسیم کار، ایثار و تربیت فرزند از سوی آنها را ملاک زندگی مشترک خود قرار دهند.
 
وی، روند کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه را نگران کننده دانست و بیان کرد: از جمله دلایل بروز چنین معضلی می توان به مسائل و مشکلات اقتصادی، بی توجهی به اصل ساده زیستی، افزایش سطح توقعات و انتظارات جوانان و همچنین تاثیرات شبکه های مجازی اشاره کرد.
 
حجت الاسلام مرادی ادامه داد: امروز ما در کشور حدود 12 میلیون جوان دختر و پسر در آستانه ازدواج داریم و سن ازدواج در پسرها پنج سال و در دخترها هفت سال بالاتر رفته است.
 
وی افزود: تاخیر در ازدواج این جوانان یعنی از دست رفتن سالانه 440 هزار فرصت فرزند آوری که می تواند در آینده کشور را با بحران جمعیت مواجه کند.
 
امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: ازدواج به موقع جوانان باعث تحکیم و تکمیل ایمان جوانان می شود و جلو بسیاری از گناهان را می گیرد.
 
او گفت: انتظار است که دولت با پرداخت تسهیلات و مردم و خیران هم با کمک های خود، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.
 
وی، با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهوری و هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت : در این دیدار رهبر معظم انقلاب هم دولت را مورد حمایت قرار دادند و هم هدایت کردند.
 
حجت الاسلام مرادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین در این دیدار بر توجه دولت به مسائل اقتصادی و فرهنگی، مقابله با فساد، رانت و حقوق های نجومی و اهتمام ویژه به مطالبات مردم تاکید کردند.
 
امام جمعه موقت شیراز، با اشاره به نزدیک شدن به ایام آغاز سال تحصیلی جدید گفت: هستند خانواده هایی که توان تهیه امکانات اولیه برای راهی کردن فرزندانشان به مدرسه را ندارند و جشن عاطفه ها که همه ساله در آستانه آغاز مدارس برگزار می شود، فرصت مناسبی است که مردم متدین، نوعدوست و نیک اندیش ما از این خانواده ها و فرزندان آنها حمایت کنند.
وی، در بخش دیگری از خطبه ها از تلاش های مسئولان و دولتمردان برای افتتاح طرح های قابل توجهی که امسال در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) به بهره برداری رسید، قدردانی کرد.


منبع: ایرنا


تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن