تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820941640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طوفان سقف خانه‌ شمالی‌ها را برد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طوفان سقف خانه‌ شمالی‌ها را برد
سه عضو يك خانواده،‌ زني سالخورده و فردی ناشناس در جريان طوفاني كه روز جمعه سه استان شمالي كشور را فرا گرفت، جان باختند.
ساعت 21 شامگاه پنج‌شنبه 11 شهريور ماه، بارش شديد باران همراه با رعد و برق و وزش باد شديد شهر مرزي بندر آستارا را فرا گرفت. برخي منازل، خيابان‌ها و معابر عمومي شهر دچار آبگرفتگي شدند و مسافران تابستاني غافلگير شدند. فردين فرتوت‌نيا، رئيس اداره هواشناسي آستارا گفت: بارش در اين شهر در كمتر از 12 ساعت به 114/7 ميلي‌متر رسيد و سرعت وزش باد 28 كيلومتر ثبت شد.
  
طوفان 130 كيلومتری  در مازندران
سامانه بارشي و طوفان سهمگين پس از عبور از شهرهاي استان گيلان، ساعت 4 و 30 دقيقه بامداد ديروز به شهرهاي استان مازندران رسيد. اين طوفان كه نزديك به يك ساعت و نيم طول كشيد، خسار‌ت‌هاي زيادي را به منازل و تأسيسات برق‌رساني، آب‌رساني وارد كرد و بارش هم موجب آبگرفتگي شهرهاي استان شد. سرعت 90 تا 130 كيلومتري مازندران، سقف بسياري از منازل روستايي و شهري را كند و در برخي از شهرهاي استان علاوه بر آبگرفتگي بيمارستان‌ها و كنده شدن درخت‌ها به تير‌هاي برق هم خسارت‌هايي وارد كرد تا جايي كه برق 70 درصد شهرستان‌هاي آمل و قائمشهر در زمان طوفان قطع شد و پرندگان بسياري در جريان اصابت صاعقه تلف شدند.
علي احمدي، مدير كل مديريت بحران مازندران گفت: اين طوفان به شهرهاي محمود آباد، آمل، بابل، قائمشهر، سوادكوه شمالي و ساري خسارت وارد كرد، اما خوشبختانه تلفات جاني در اين استان نداشت.
  
مرگ 3 عضو يك خانواده و يك زن
اما بارش شديد باران در استان گلستان علاوه بر خسارت مالي و گرفتاري مسافران تابستاني در اين استان چهار كشته داشت. حبيب اله شفائي، فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: يكي از كشته‌ها زن 70 ساله‌اي اهل روستاي قزلجه اين شهر بود كه هنگام كار در مزرعه برنج بر اثر صاعقه جان خود را از دست داد.  همچنين در پي بارش شديد و جاري شدن سيل سه عضو يك خانواده در روستاي مراوه تپه استان گلستان جان خود را از دست دادند. هنگام جاري شدن سيل در اين روستا، كودك خردسال خانواده گرفتار سيل مي‌شود كه پدر وي براي نجات جان فرزندش دل به سيلاب مي‌زند و گرفتار مي‌شود. در اين لحظه مادر خانواده هم با ديدن اين صحنه براي نجات جان فرزند و شوهرش وارد مسير سيلاب مي‌شود كه متأسفانه هر سه عضو اين خانواده غرق مي‌شوند.
قاسم جان‌بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هم گفت: یک نفر در شهرستان قائمشهر در جریان طوفان کشته شده است.  وی گفت:  هویت این فرد شناسایی نشده است.
 دكتر ناصر چرخساز، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از امداد‌رساني به حادثه ديدگان خبر داد و گفت: امدادگران با به‌كارگيري 18 تيم عملياتي شامل 63 امدادگر و نجاتگر به 84 تن از هموطنان گرفتار شده و آسيب ديده خدمات دادند.
   
آبگرفتگی نقاشی‌های ننه مکرمه
عباس مهدوي، كارشناس ميراث فرهنگي مازندران هم به «مهر» گفت: طوفان در روستاي دريكنده سقف خانه موزه ننه مكرمه را تا ۱۰۰ متر جابه‌جا كرد. وي با بيان اينكه در حال حاضر نقاشي‌ها در معرض جدي آبگرفتگي قرار دارند، افزود: تا به حال هيچ امداد و كمكي فرستاده نشده است.  مكرمه قنبري تحصيلات دانشگاهي و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمي هم نگذرانده بود، اما به خاطر نقاشي‌هايش به شهرت جهاني رسيد تا جايي كه نقاشي‌هاي مكرمه قنبري معروف به «ننه مكرمه» به‌ عنوان بانوي نمونه نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمين كنفرانس ايران‌شناسي در دانشگاه دولتي سوئد معرفي شد.





تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن