تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798984292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهمی که برای خرید کفش ورزشی باید بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نکات مهمی که برای خرید کفش ورزشی باید بدانید
تهيه كفش ورزشي مناسب كه امروزه به‌عنوان يكي از ابزار اصلي هر رشته ورزشي مطرح است براي اجرای بهتر ورزش بسيار مهم بوده و دارای سه كاركرد اصلي حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهيه كفش ورزشي مناسب كه امروزه به‌عنوان يكي از ابزار اصلي هر رشته ورزشي مطرح است براي اجراي بهتر ورزش بسيار مهم بوده و دارای سه كاركرد اصلي حفاظت از پا، راحتي و حمل وزن بدن است. انتخاب كفش مناسب با اندازه و شكلي مطلوب يكي از نكات قابل‌توجه براي افرادي است كه ورزش می‌کنند، به‌راستی كفش ورزشي مناسب بايد چه شاخص‌هایی داشته باشد و آن را چگونه انتخاب كنيم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شمارا در انجام این کار همراهی کنیم.


پیاده‌روی و دویدن ازجمله ورزش‌هایی است که نیاز به تجهیزات متعدد و خاصی ندارد، اما انتخاب کفش مناسب برای آن بسیار مهم است. کفش‌های ورزشی متعددی برای انواع  دو، پیاده‌روی و امثال آن وجود دارد. کفش مناسب پیاده‌روی، دارای پاشنه و پنجه سرگردی است که از فشار وارده بر این دو ناحیه از پا کاسته و به شما در قدم برداشتن قدرتمندتر کمک می‌کند.


نکات مهمی که برای خرید کفش ورزشی باید بدانید!



با فن‌آوری‌های نوظهور مانند فرئون-فیلد و پامپ-ایت-آپ تانگز می‌توانیم بفهمیم که چه کفشی مناسب پاهای ما است.

به‌طورکلی عناصر آناتوميك و فيزيولوژيك به‌طور همزمان سبب حركت موثر می‌شوند. درحركت سه فاكتور حركت ايمن، حركت موثر و حركت باکیفیت بسيار مهم است. آناتومي اصلي یک‌پا را ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل، ۱۹ عضله و يك گروه از ليگامنت ها تشكيل می‌دهند.

ساختار پا نقش بسيار مهمي درحركت دارد. علوم حرکت‌شناسی و بيومكانيك درحرکت پا بسيار به يكديگر وابسته هستند. یک‌پا به‌طور متوسط روزانه ۱۰ هزار بار با زمين برخورد می‌کند و به‌طور ميانگين ۱۸۶ هزار و ۷۵ كيلومتر را در طول زندگي طي خواهد كرد، در پرش یک‌پا و يا دريك گام بلند حدود ۳۱۵ و نيم كيلو فشار روي پاي ورزشكار وارد می‌شود.

اگر که شما کفش ورزشی اشتباه را انتخاب کنید، درنهایت کار شما به تخت بیمارستان خواهد کشید یا درد پا امان شمارا خواهد برید. پس ما باید در انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پا که قلب دوم ما حساب می‌شود خیلی باید دقت کنیم.

درحالی‌که بیشتر فروشگاه‌های کفش ورزشی تخصص راهنمایی شما برای انتخاب کفش مناسب رادارند، ولی شما هم چند چیز پایه و ثابت درباره پاهایتان هست که باید بدانید؛ و در ادامه می‌خواهیم چند نصیحت در قالب یک مشاوره تخصصی برای شما ارائه دهیم.
 

نکات مهمی که برای خرید کفش ورزشی باید بدانید!



۱- کفش‌ها را در چندین کار استفاده نکنید

کفش‌های پیاده‌روی و کفش‌های مخصوص دویدن باهم دیگر فرق دارند و ما نباید با یک کفش هم بدویم و هم راه برویم، چون کفش‌های پیاده‌روی معمولاً کف تخت و سفتی دارند و از انعطاف کافی برای تنظیم وزن هنگام دویدن برخوردار نیستند، ولی کفش‌های مخصوص دوندگی نرم هستند و انعطاف‌پذیری خاصی هنگام دویدن دارند و به خاطر این ویژگی‌ها خیلی به استخوان‌های شما فشار وارد نمی‌کنند. پس اگر شما هر دو فعالیت را انجام می‌دهید برای هرکدام یک کفش مخصوص داشته باشید.

۲-پای خود را بشناسید

حتما شما ۱۰ انگشت و دو پاشنه‌دارید (مگر در موارد خاص)، ولی در کنار آن دانستن شکل پا و یا ویژگی یا خصیصه خاص پایتان خیلی می‌تواند در انتخاب کفش مناسب برای پاهای نازنینتان مهم باشد. اغلب نمانامه‌ای تولیدکننده کفش‌های ورزشی هرکدام برای هر نوع پایی یک مدل مناسب را ارائه می‌دهند.

خب بیایید تا راه‌ها را معرفی کنیم، اولین راهی که برای انتخاب یک کفش مناسب پیش روی شما است، نامش «آزمودن مرطوبی پا» هست. ابتدا پاهای خود را خیس کنید و سپس بر روی یک کاغذ قهوه‌ای بگذارید و سپس به‌دقت به آن و مخصوصا قسمت انگشتان پا نگاه کنید. 

نحوه ایستادن بر روی کاغذ کاملاً طبیعی و به شکلی باشد که مختصر فشاری بر روی قسمت جلویی پا وارد شود.

اگر که این نمونه گرفته‌شده از کف پایتان کل فضای کف پایتان را بدون هیچ منحنی به سمت داخل نشان می‌دهد، این بدان معنی است که قوس پایین و یا کف پای صاف دارید، یعنی پای شما به سمت داخل می‌چرخد.

همچنین نشانه‌های دیگر علائم و نشانه‌های این اختلال شامل ایجاد ظاهر صاف در کف یک‌پا یا هر دو، خمیدگی کفش یا پاشنه کفش به سمت داخل، درد در اندام تحتانی، درد در قسمت مچ پا، ایجاد تورم در قسمت داخل مچ پا و درد مچ پا هست.

اگر از پشت به‌پای فرد در حال ایستاده نگاه کنیم فردی که کف پایش صاف است پاشنه باکمی خمش به سمت داخل دیده می‌شود. هم‌چین پاهای صاف هنگام دویدن فشاری را بر ناحیه داخل پاشنه پا می اویند که شما باید کفشی را خریداری کنید که مخصوص پاهای با کف صاف و ویژگی کنترل حرکت با بیشترین محافظت در قسمت‌های حساس پا هستند.

اگر با این نوع پاها آشنا نیستید بهتر است بدانید که کف پای صاف عارضه‌ای است که در آن بیماران فاقد قوس‌های استاندارد در کف پا هستند. قوس‌های موجود در کف پا نیروهایی که از طرف زمین به بدن اعمال می‌شود را کاهش داده و اجازه ورود به همه نیروهای وارده را به بدن نمی‌دهند اما در افراد با کف پای صاف میزان زیادی این نیروها به دلیل فقدان قوس پا به سمت بدن اعمال‌شده و در درازمدت می‌تواند منجر به بروز عوارض زنجیره‌وار در تمام مفاصل بدن خصوصاً ستون فقرات گردد. مشکل صافی کف پا، عموماً مادرزادی بوده و به نام نرمی مفاصل نیز معروف است.


نکات مهمی که برای خرید کفش ورزشی باید بدانید!



خب اگر کاغذ شما فقط ناحیه جلویی و عقبی پای شمارا نشان می‌دهد، کف پای شما قوس زیادتر از حد معمولی رادار است؛ یعنی  حالتی از پا که هنگام تماس پا با زمین، قوس پا به‌طور همزمان صاف نمی‌شود. این اتفاق برای افرادی با قوس زیاد کف پا که به‌راحتی صاف نمی‌شود بیشتر رخ می‌دهد.

تکرار زیاد این مسئله، منجر به رگ به رگ شدن پا، التهاب تاندون آشیل و التهاب پلانتارمی گردد. اگر لبه‌های خارجی کفش شما بیش از سایر قسمت‌ها فرسوده می‌شود این خود می‌تواند یکی از نشانه‌های این مشکل باشد.

در این مورد  به خرید کفش‌هایی با زیرسازی خوب که مانع حرکات پا نمی‌شود، اقدام نمایید. این نوع پا قادر به خنثی کردن شوک‌های وارده نیست، لذا توجه شمارا به این نکته جلب می‌کنیم که کفش‌های با زیرساخت بیش‌ازحد نیز برای پاهای سوپینیت (به این نوع چاها گفته می‌شود) مناسب نیستند، چراکه به دلیل کنترل زیاد پا قادر به خنثی کردن شوک در حد متعادل نخواهند بود.

اگر ساختار پای شما روی کاغذ عادی است و قوس به نسبت عادی دارید پس خیلی جای نگرانی برای انتخاب کفش نیست، فقط باید دقت داشته باشید که برای ساختار طبیعی پا هر نوع کفشی که در آن احساس راحتی کنید مناسب خواهد بود، چراکه میزان قوس متناسب پا خود به‌طور طبیعی شوک‌های وارده را خنثی می‌کند و به دنبال کفش‌های برای پاهای عادی بگردید.

منبع: تابناک




۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن