تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817253871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناكامان كره شمالي در راه معادن زغال سنگ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ناكامان كره شمالي در راه معادن زغال سنگ
المپيك ريو به پايان رسيد اما اخبار حاشيه‌اي آن ادامه دارد، اما...
نویسنده : شميم رضوان 


المپيك ريو به پايان رسيد اما اخبار حاشيه‌اي آن ادامه دارد، اما آنچه كه اين روزها بيش از هر چيزي مورد توجه قرار دارد، ‌نه موفقيت‌هاي ركوردشكنان دنيا و تيم‌هاي موفق در برزيل است كه با عنوان‌ها و مدال‌هاي پرتعداد خود در صدر دنياي ورزش ايستاده‌اند. بلكه سرنوشت احتمالي است كه انتظار ورزشكاران كره شمالي را مي‌كشد. سرنوشتي نظير اعدام يا كار در معادن زغال سنگ.

کاروان ورزشي كره شمالي با 31 ورزشكار و در 9 رشته ورزشي در المپيك ريو حاضر شد. اما نتوانستند موفقيتي كه انتظار مي‌رفت را به دست آورند. گفته مي‌شود کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي ابراز اميدواري و تأکيد کرده بود که ورزشکاران اين کشور دستکم 17 مدال کسب کنند،  اما رهاورد ورزشكاران كره شمالي از برزيل هشت مدال بود (دو طلا، سه  نقره و سه برنز) و اين يعني يك ناكامي بزرگ كه مي‌تواند تنبيهي سختگيرانه را در پي داشته باشد.

به نقل از financial express مقامات کره شمالي عنوان کرده‌اند که ورزشکاران کره‌اي که در المپيک ريو 2016 ناکام بودند، ممکن است براي تنبيه در معادن ذغال سنگ اين کشور به کار گرفته شوند. مقامات کره شمالي پيش از آغاز المپيک از ورزشکاران اين کشور خواسته بودند که با حداقل پنج طلا و 12 نقره و برنز به اين کشور باز گردند. معاون ارشد هيئت نمايندگي کره شمالي در پي اين ناكامي گفته ما براي اين تعداد اندك مدال که به ريو نرفته بوديم و ورزشکاران بايد تنبيه شوند. يکي ديگر از مقامات ارشد کره شمالي نيز بيان کرد: «ورزشکاراني که مدال گرفتند از هدايايي مانند خانه و ماشين و غيره برخوردار مي‌شوند، اما کيم از دست آنهايي که مدال نياوردند بسيار ناراحت و عصباني است و آنهايي که باعث نا اميدي کيم شدند به جاهاي کم‌امکانات تبعيد مي‌شوند و بدترين ورزشکاران در معادن زغال سنگ کره به کار گرفته مي‌شوند.»

تارنماي «سان» از قول تسوميتشو شيگه مورا، تحليلگر مسائل کره شمالي هم مي‌گويد که به مدال‌آوران احتمالاً مزاياي زيادي از جمله خانه، خودرو و بسياري هداياي ديگر داده مي‌شود، اما نبايد فراموش کرد که ناکامي ورزشي بزرگ کره شمالي در ريو «کيم جونگ اون» را عصباني و نااميد خواهد کرد و آنها که موفقيتي نداشتند، خانه‌هايشان فقيرانه‌تر خواهد شد، رده آنها تنزل، مزايايشان کمتر و در بدترين حالت به معادن زغال سنگ فرستاده خواهند شد. روزنامه «کوريا تايمز» هم روز جمعه در گزارشي اعلام کرد که ممکن است ورزشکاران ناکام کره شمالي در بازي‌هاي المپيک ريو به معدن «آئوجي» در استان «هامگيونگ» فرستاده شوند. اينکه کره جنوبي توانست در اين مسابقات 21 مدال از جمله 9 نشان طلا به دست آورد از موضوعات ديگري است که احتمالاً به گفته اين کارشناس، کره شمالي را ناخرسندتر كرده است.

اين در حالي است كه به‌رغم اخبار منتشر شده از سوي خبرگزاري‌هاي مختلف دنيا در اين راستا و ادعاي برخي مسئولان اين كشور، «کيم ميونگ چول» که از او با عنوان سخنگوي غيررسمي دولت کره شمالي ياد مي‌شود، اين گزارش‌ها و اخبار را تکذيب کرده و گفته که ما از ورزشکاران خود در بازگشت به گرمي استقبال مي‌کنيم و نسبت به تلاش آنها رضايت داريم و اقدامات آنها در ريو قابل تقدير است.  تنبيه ورزشكاران كره شمالي به دليل عدم كسب نتيجه مورد نظر البته اتفاق تازه‌اي نيست. در جام جهاني 2010 نيز زماني که پرتغال تيم ملي فوتبال کره شمالي را 7 بر صفر شکست داد، اخبار زيادي در خصوص برخورد جدي و تنبيه تيم ملي كره شمالي منتشر شد و برخي از اعضاي تيم فوتبال اين كشور در بازگشت به كره شمالي همان‌طور كه گفته مي‌شد براي تنبيه به معادن فرستاده شدند. اتفاقي كه گفته مي‌شود اين بار در انتظار ورزشكاران المپيكي كره شمالي است.

هرچند كه تنبيه ورزشكاران ناكام و فرستادن احتمالي آنها به معادن زغال سنگ تنها اخبار منتشر شده در خصوص ورزش كره شمالي نيست. در خلال بازي‌هاي المپيک دو بانوي ژيمناستيک‌کار اين دو کشور فارغ از هرگونه کينه و دشمني و فارغ از هياهوهاي سياسي کنار هم مي‌ايستند، لبخند مي‌زنند و عکسي سراسر از مهر را با هم به يادگار مي‌گيرند. عکس سلفي لي اون جو، ورزشکار کره جنوبي و هونگ اون جونگ، ژيمناست‌كار کره شمالي در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد. عکسي كه گفته مي‌شد به دليل اختلافات موجود بين دو كره، خطر اعدام ورزشكار كره شمالي را در بازگشت به كشورش خواهد داشت. چراكه به تأييد يكي از خبرنگاران اين كشور، در كره شمالي مسائل ساده و پيش‌پا افتاده‌اي نظير تماشاي فيلم‌هاي کره جنوبي يا داشتن انجيل، فعاليت‌هاي مذهبي، داشتن تلفن همراه، دزديدن غذا و داشتن دوستي با افرادي از کره جنوبي جرم محسوب شده و توبيخ دارد. ضمن اينكه تاكنون در كره شمالي اتفاقات ساده‌اي باعث مرگ افراد شده كه يكي از اين اتفاقات ممكن است گرفتن عكس سلفي بانوي ژيمناستيك‌كار اين كشور باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن