تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803296733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اما و اگرهای احیای روابط مسکو - آنکارا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب سایت دیپلماسی ایرانی: دیدار پوتین و اردوغان در نهم اگوست، در سن پطرزبورگ نتوانست همه مشکلات موجود در رابطه پیچیده ترکیه و روسیه را حل کند، اما به نظر می رسد که این دیدار توانست به دنبال عذرخواهی اردوغان از روسیه به خاطر سرنگونی جنگنده سوخو 24، بهبود روابط دو کشور را یک گام جلوتر ببرد.

پوتین این دیدار را ورای صرف یک دیدار دوجانبه میان دو مقام عالی رتبه می بیند. در واقع پوتین می توانست با تحت فشار قرار دادن اردوغان، خواستار تکرار عذرخواهی آن مقابل دوربین های زنده در خاک ترکیه شود. اما پوتین ضمن دیدار با همتای ترک خود، تیمی را مامور بررسی و پیگیری پروژه احیای روابط با ترکیه کرد. وزیر امور خارجه روسیه، دستیار ویژه پوتین در سیاست خارجی، رئیس ستاد کل ارتش روسیه، مدیر عامل شرکت گازپروم،  وزاری اقتصاد، انرژی و حمل و نقل روسیه، سفیر روسیه در ترکیه و نماینده ویژه پوتین در امور روسیه برخی از اعضای این تیم هستند. 

اگر پوتین قصد احیای روابط با ترکیه را نداشت، تیمی در این سطح را مسئول این امر نمی کرد. پوتین همچنین تجار دو کشور را نیز خطاب قرار داده و به آنها می گوید: ما نباید به دنبال بازگشت به وضعیت گذشته باشیم، بلکه باید تلاش کنیم تا سطح روابط تجاری را نسبت به گذشته بالاتر ببریم. اگر چه گذار از موانع موجود دشوار است اما تاکید روسیه نشان می دهد که احیای روابط چیزی ورای منافع عادی، عاید مسکو می کند.

اظهارات پوتین در کنفرانس مشترک خبری بعد از دیدار با رئیس جمهور ترکیه، بخشی از مهم  ترین انگیزه های پوتین را برای پذیرفتن عذرخواهی اردوغان نشان می دهد: رئیس جمهور روسیه در مورد احیای روابط تجاری ترکیه و روسیه، احیای پروژه های مربوط به بخش انرژی، لغو محدودیت های اعمال شده بر توریسم و بازگشایی بخش ساخت و ساز روسیه در شرکت های ترکیه سخن گفت. در فایل نوشتاری سخنان پوتینف شش پارگراف به موضوعاتی از این دست اختصاص دارد، در حالی که تنها چند جمله محدود، به همکاری در امور و مسائل بین المللی از جمله سوریه اختصاص یافته است. به نظر می رسد که رهبران روسیه کمتر به شکل گیری همکاری در این حوزه امیدوارند.

به این ترتیب، تمرکز اقتصادی پوتین نشان می دهد که وی تلاش دارد اقتصاد ضعیف روسیه را به نوعی به حرکت وادارد. این موضوع به ویژه برای آماده کردن فضای جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری در 2018 و در آستانه انتخابات دومای روسیه در ماه سپتامبر مهم است. در این زمینه «آندریانیک میگرانین»، استاد موسسه دولتی مسکو برای روابط بین الملل و از تحلیل گران سیاست خارجی روسیه معتقد است که امکان مجدد سفر توریست های روسیه به ترکیه برای طبقه متوسط ترکیه که تمایلی به سفر به مصر ندارند، بیشتر است.

با همه اینها، رابطه ترکیه و روسیه بسیار پیچیده است و صرف یک نشست مشترک موفقیت آمیز نمی تواند چیزی را تغییر دهد. به گفته این تحلیلگر روسی جنگ های زیادی میان روسیه و ترکیه صورت گرفته و هر دو کشور منافع متعارضی در حوزه های مختلف دارند که هنوز به قوت خود باقی است. از این نظر، پوتین و اردوغان در حال استفاده از یکدیگر هستند تا نشان دهند هر یک گزینه هایی غیرغربی در سیاست خارجی خود دارند و دولت های غربی نمی توانند آنها را منزوی کنند. به گفته میگرانین، پوتین و اردوغان تقریبا در یک موقعیت در مورد اختلافاتشان با غرب قرار دارند، اگر چه موقعیت پوتین قوی تر است و البته اردوغان و پوتین به یکیدیگر اعتماد ندارند.





۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن