تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799959861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد مبارزه با قاچاق درمورد کشف بزرگ محموله قاچاق شفاف‌سازی کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ستاد مبارزه با قاچاق درمورد کشف بزرگ محموله قاچاق شفاف‌سازی کند
در حالي چندي پيش خبر كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق در 38 سال اخير رسانه‌اي شد كه ...
در حالي چندي پيش خبر كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق در 38 سال اخير رسانه‌اي شد كه به تازگي استاندار هرمزگان مدعي شده فقط هشت كانتينر از 210 كانتينر اعلامي قاچاق بوده است، بدين ترتيب در عرض 36روز بزرگ‌ترين محموله قاچاق به كوچك‌ترين محموله قاچاق تبديل مي‌شود كه به واقع جاي تعجب و تأمل دارد.

به گزارش «جوان‌»، مي‌گويند كار ستادي براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نتيجه ندارد زيرا از دهها ارگان و قواي مختلف در ستاد مبارزه با قاچاق كالا حضور دارند و چون شخص حقيقي پاسخگوي اصلي چگونگي مانور 16ميليارد دلاري قاچاق در اقتصاد ايران نيست، از اين رو خيلي نمي‌توان به ريشه‌كن شدن كالاي قاچاق از اقتصاد ايران اميدوار شد.

تقريباً بيش از يك ماه گذشته بود كه خبري مبني بر كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق كشور در خروجي رسانه‌ها قرارگرفت تا جامعه دلگرم شود كه ديگر كار مبارزه با قاچاق كالا و ارز جدي شده و قرار است از اين پس خواب راحت از چشم قاچاقچيان دانه‌درشتي كه در تهران و امارات و دوبي در حال هدايت كالاي قاچاق هستند، گرفته شود اما متأسفانه با گذشت 36 روز از پوشش خبري كشف بزرگ محموله 210كانتينري قاچاق، استاندار هرمزگان خبر را تكذيب و مدعي شد فقط هشت كانتينر قاچاق كشف شده است!

در اين بين كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق كشور در حالي از سوي استاندار هرمزگان با ۳۶ روز تأخير تكذيب شد كه پيش‌تر ناجا، گمرك و ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز آن را تأييد كرده بودند.
به گزارش فارس، پس‌لرزه‌هاي كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق تاريخ 38 سال اخير و احتمالاً تاريخ كشور همچنان در صدر رسانه‌ها مطرح بوده و در تازه‌ترين اظهارات در عين ناباوري اصل اين موضوع از سوي استاندار هرمزگان تكذيب شد. اين گزاره بهت‌آور و تأمل‌برانگيز پس از 36 روز توسط مسئولي مطرح شد كه خود رئيس كميسيون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان است.
جاسم جادري بدون اشاره به جزئيات قاچاق اخير و پرداختن به اصل اتفاق رخ داده در هفته‌هاي اخير عنوان كرده است: خبر كشف و توقيف 210 كانتينر كالاي قاچاق كه از سوي فرمانده انتظامي استان اعلام شد، صحت ندارد و حداكثر كالاي قاچاق در پرونده مذكور هشت كانتينر است. 29 تيرماه سال جاري بود كه سردار ملكي فرمانده پليس استان هرمزگان از كشف 210 كانتينر محموله ظروف شيشه‌اي، اسباب‌بازي، لوازم خودرو و لوازم خانگي به ارزش 190‌ميليارد تومان خبر داد. پيرامون اين موضوع سؤالات و ابهامات فراواني پيش روي افكار عمومي قرار دارد كه مسئولان بايد در اين رابطه پاسخگو باشند.
 
اول اينكه علت چندصدايي و تناقضات آشكار ميان اظهارات مسئولان يك استان چيست؟ و چرا پس از يك مدت طولاني كشف اين محموله تكذيب مي‌شود؟ استاندار هرمزگان رياست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان را برعهده دارد و اتفاقاً نيروي انتظامي نيز در اين كميسيون نماينده دارد، بنابراين تكذيب يا اطلاع از آن معلوم نيست چرا الان انجام مي‌شود.

جدا از اين مسائل، چگونه امكانپذير و قابل قبول است كه ناجا بدون اسناد و مدارك در ميدان عملي مبارزه با قاچاق كالا و قبل از حصول اطمينان چنين موضوع با اهميتي را رسانه‌اي كند؟
همچنين استاندار هرمزگان حداكثر كانتينرهاي كشف‌شده را هشت مورد اعلام مي‌كند، در حالي كه رئيس كل گمرك نيز در اظهارات خود حداقل به 24 كانتينر مشابه توقيف شده از سوي نيروي انتظامي تأكيد دارد. پيش‌تر فريده زبيدي مديركل دفتر مبارزه با جرائم سازمان‌يافته گمرك نيز از شناسايي 43 كانتينر حاوي اسباب‌بازي و ديگر كالاهاي قاچاق خبر داده بود كه با جعل اسناد و تباني شركت‌هاي طرف قرارداد با يكي از سازمان‌هاي مستقر در مبادي رسمي صورت گرفته است.

تكذيب ديرهنگام استاندار هرمزگان به دلايل نامعلوم در حالي است كه حتي مسئولان ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق كشور را تأييد كرده بودند. در اين راستا خورشيدي سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا ضمن تأييد كشف و ضبط 210 كانتينر قاچاق عنوان مي‌كند كه كارهاي اطلاعاتي از اسفندماه سال گذشته شروع شد و توانستيم 40 نفر از عوامل اجرايي را دستگير كنيم. تعجب و بهت افكار عمومي زماني بيشتر مي‌شود كه در روز روشن اظهارات تمامي مسئولان دخيل در امر قاچاق به يكباره در نشست خبري جناب استاندار از اساس تكذيب مي‌شود. جالب‌تر اينكه رئيس سازمان بنادر نيز كه گفته مي‌شود برخي از كارمندان و اپراتورهاي بندري نيز دستگير شده بودند، همنوا با استاندار هرمزگان كشف 210 كانتينر كالاي قاچاق را رد مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن