تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814762099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكاپوي امريكا و انگليس براي نجات سعودي در يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تكاپوي امريكا و انگليس براي نجات سعودي در يمن
نشست وزراي خارجه شوراي همكاري خليج فارس با حضور امريكا و انگليس در جده برگزار شد تا راهي براي برون‌رفت از بحران يمن پيدا كنند. اين نشست پس از تشكيل شوراي عالي سياسي يمن و پيشروي‌هاي انصارالله در عمق خاك عربستان سعودي برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان»، در شرايطي كه مذاكرات صلح يمن در كويت به حالت تعليق درآمده و موج انتقادهاي بين‌المللي از عربستان سعودي در حمله به اماكن غيرنظامي يمن افزايش يافته است، رژيم سعودي دست به دامن امريكا و انگليس شده تا شايد از باتلاق يمن نجات يابد. وزراي خارجه شوراي همكاري خليج فارس، امريكا و انگليس روز چهارشنبه نشست‌هايي را با حضور اسماعيل ولد الشيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در شهر جده برگزار و در اين نشست درباره بحران يمن و راه‌ حل‌هاي آن گفت‌وگو كردند. اين مذاكرات امروز هم ادامه خواهد داشت. به گزارش پايگاه خبري ايلاف، در اين نشست ميخائيل بوگدانف، معاون وزير خارجه روسيه نيز حضور داشت. به گفته تحليلگران و ديپلمات‌ها حاضران در اين نشست‌ها حمايت خود را از طرح پيشنهادي ولد الشيخ احمد براي حل بحران يمن اعلام خواهند كرد. حضور وزراي خارجه امريكا و انگليس در نشست شوراي همكاري خليج‌فارس درحالي است كه گروه‌هاي يمني اخيراً براي اداره امور كشور شوراي عالي سياسي تشكيل داده‌اند.

نشست جده كه به درخواست رياض انجام شده است درحالي برگزار مي‌شود كه عمليات ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن عليه مواضع نظامي سعودي در نجران و جيزان به تلافي جنايات آل‌سعود تشديد شده و گروه‌هاي مورد حمايت سعودي در پيشروي به سمت صنعا شكست خورده و در مناطق ديگر زمينگير شده‌اند.  امريكا و انگليس در جنگ 16 ماهه عربستان و متحدانش به يمن انواع كمك‌هاي اطلاعاتي، لجستيكي و نظامي را به ائتلاف عربي انجام داده‌اند. سازمان‌هاي حقوق بشري بين‌المللي و روزنامه‌هاي انگليسي و امريكايي، واشنگتن و لندن را به همدستي با حكومت آل‌سعود و تشويق و حمايت از اين رژيم براي ارتكاب جنايات عليه غيرنظاميان يمني متهم كرده‌اند. سازمان ملل هم تهديد كرده است حكومت سعودي و همپيمانانش در ائتلاف عربي را به فهرست سياه به خاطر كشتار كودكان يمن بازخواهد گرداند.

روزنامه نيويورك تايمز چند روز پيش در گزارشي با بيان اينكه باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا چشم خود را به روي جنايات سعودي در يمن بسته است، نوشت: دولت امريكا به سبب فروش انواع جنگ‌افزار به رژيم سعودي از ابتداي جنگ عليه يمن در جناياتي كه سعودي‌ها عليه مردم اين كشور مرتكب مي‌شوند، شريك است. مؤسسه خيريه آكسفام انگليس هم روز سه‌شنبه با انتقاد از كمك‌هاي نظامي اين كشور به عربستان، در بيانيه‌اي از دولت لندن خواست تا مجوزهاي كنوني فروش سلاح به رياض را به حال تعليق درآورد. همه اين تحولات سبب شده واشنگتن و لندن به فكر راهكاري براي خروج عربستان از باتلاق يمن باشند. امريكا هفته گذشته در اقدامي تعداد مستشاران خود در عربستان را كاهش داد و براي اولين بار از سعودي‌ها خواست تا درگيري‌ها در يمن را متوقف كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن