تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798397814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمنامه نویسان معماران اولیه سینما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرهاد توحیدی عنوان کرد؛ فیلمنامه نویسان معماران اولیه سینما هستند نویسنده فیلم سینمایی امکان مینا گفت: فیلمنامه نویسان معماران اولیه سینما هستند چرا که پیش از آنها چیزی برای کارگردانی، بازی، ساخت موسیقی، تدوین و ... وجود ندارد و تنها کسی که یک کاغذ سفید وحشتناک دارد فیلمنامه نویس است.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور ساعت 14:07

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، فرهاد توحیدی در کارگاه فیلمنامه نویس درکارگاه مبانی اولیه سینمای داستانگو که با حضور دانشجویان پزشکی، هنرجویان هنر و علاقمندان به فیلمنامه نویسی برگزار شد، با بیان اینکه آثار دانشجویی که داوری کرده در بخش مستند بسیار رضایت بخش و در بخش داستانی از کیفیت متوسط به بالا برخوردار بوده اند گفت: گاه به نظر می رسد در بین دانشجویان و هنرجویان این رشته سوء تفاهم و بدفهمی هایی درباره تفاوت داستان و پیرنگ وجود دارد که البته ترجمه هایی که از این کلمه ها شده در این سوء تفاهم بی تقصیر نبوده اند. توحیدی که سالهاست کلاس های فیلمنامه نویسی مختلفی را برگزار کرده از غلط های رایج در بین هنرجویان مثال زد و عنوان کرد: گاهی می بینم دانشجویان می گویند سیناپس فیلم مان را نوشته ایم در حالی که منظورشان سکانس بندی است و اگر متوجه این اشتباه نشوند و به این اعتبار آن را برای کمپانی در خارج از کشور بفرستند با شکست و تمسخر روبرو می شوند.
این فیلمنامه نویس "سیناپس" را خلاصه داستانی دانست که در یک یا دو پاراگراف بیان می شود و به قدری ساده نوشته می شود که اگر برای کودک پنج ساله ای خوانده شود آن را به طور کامل می فهمد.
 بخش دیگر این کارگاه به ایده پردازی اختصاص داشت که توحیدی ر توضیح آن گفت: ایده نه از مصرف ریتالین می آید و نه فرشته الهامی هست که بر شما مثل شاعران نازل شود. ایده می تواند از یک گفت و گو و یا دیدن یک تصویر به ذهن برسد ضمن اینکه در دنیای درون هر کسی انباری از داستان های بسیاری است که می تواند ایده اولیه نوشتن  داستان یا ساختن فیلم باشد.
این فیلمنامه نویس درباره تجربه شخصی خودش در زمینه ایده پردازی عنوان کرد: در یکی از شماره های مجله نشنال جئوگرافی عکس ملخ هواپیمایی را دیدم که در آب زلال اقیانوسی افتاده بود.همین عکس برای من شروع نوشتن فیلمنامه ای شد درباره هواپیمایی که سقوط می کند. فیلمنامه ای که  نوشتم اما هنوز ساخته نشده است.
توحیدی فیلمنامه نویس را بعد از مرحله بدست آوردن ایده  یک معمار دانست و ادامه داد: فیلمنامه نویسان معماران اولیه سینما هستند چرا که پیش از آنها چیزی برای کارگردانی، بازی، ساخت موسیقی، تدوین و ... وجود ندارد و تنها کسی که یک کاغذ سفید وحشتناک دارد فیلمنامه نویس است.
نویسنده فیلم امکان مینا با بیان اینکه سفارشی بودن موضوع هم می تواند بستری برای خلق یک ایده باشد خاطرنشان کرد: ساخت فیلم سفارشی مشکلی ندارد به این شرط که موضوع سفارش داده شده را درونی بکنید و آن را از دیدگاه خودتان بیان کنید اما اگر فقط سفارش را مبنای کار خود قرار دهید فیلمی می سازید که به شعار ختم می شود.
داور بخش دانشجویی جشنواره سلامت با اشاره به این موضوع که هیچ چیز نویی در دنیا نیست و حتی قدیمی ترین اسطوره ها هم تکرار اسطوره ای قدیمی تر از خود است گفت: در دنیایی که همه داستان ها تکراری است تنها فرم های تازه بیان است که داستان ها را دوباره خواندنی و جذاب می کند.
وی همه فیلمنامه ها را دارای ساختاری خطی دانست و با اشاره به فیلم 21 گرم گفت: این فیلم که در زمان خود بسیار مورد توجه قرار گرفت داستان خطی روشنی داشت که تنها در فرم تفاوت داشت و اتفاق ها به صورت موازی نشان داده می شدند.
توحیدی از حاضرین در این نشست خواست که اگر می خواهند در زمینه فیلمسازی کاری انجام بدهند به بهانه اینکه رشته اصلی شان نیست از ساخت بهترین کاری که می توانند انجام بدهند ،شانه خالی نکنند.
این نویسنده سینما با نقل قولی از همینگوی در ادامه کارگاه خاطرنشان کرد: همینگوی می گوید نسخه اول را با قلب بنویسید و این حرف یعنی تازه  از نسخه های بعدی و بازنویسی است که کار جدی شروع می شود.
فرهاد توحیدی در پایان به مثلث جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: برانگیختن کنجکاوی، همدردی و تعلیق از جمله مواردی است که رعایت و در نظر گرفتن آنها می تواند به موفقیت فیلم کمک کند.
کارگاه های آموزش فیلم سازی تا پنج شنبه چهارم شهریور ادامه دارد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن