تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815776236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصص پروتز دندان: تجربه یک متخصص از اردوی جهادی/لذتی که در ۱۰ روز اردوی جهادی است، در بقیه ۳۵۵ روز سال نیست+ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: متخصص پروتز دندان:تجربه یک متخصص از اردوی جهادی/لذتی که در ۱۰ روز اردوی جهادی است، در بقیه ۳۵۵ روز سال نیست+ عکس
خبرگزاری فارس: تجربه یک متخصص از اردوی جهادی/لذتی که در ۱۰ روز اردوی جهادی است، در بقیه ۳۵۵ روز سال نیست+ عکس
یک متخصص پروتز دندان گفت: آن قدر که از 10 روز حضور در اردوی جهادی و خدمت به مردم مستضعف لذت می‌برم، از 355 روز دیگر سال لذت نمی‌برم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان بسیج سازندگی، ذبیح الله محبی عضو هیات علمی دانشگاه درباره اولین حضورش در اردوی جهادی، خاطر نشان کرد: بچه های دانشگاه ما اولین اردویشان را با حضور حدود 30 دندان پزشک در لرستان برگزار کردند. من نگران بودم که مبادا حضورم در اردوی دندان پزشکان جوان موجب بسته شدن دست و پای بچه ها شود و اعتماد به نفسشان کاهش یابد، اما دقیقا ماجرا برعکس شد. متوجه شدم که حضورم در اردوی جهادی باعث تقویت انگیزه و دلگرمی بچه ها می شود.


اردوی جهادی دندانپزشکان در مناطق محروم آوازه گروه جهادی دندان پزشکان هر روز بیشتر می شود؛ گروه جهادی که چند سال قبل توسط تعدادی از دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیلان رشته دندان پزشکی تشکیل شد، اما به سرعت رشد کرد و لقب بزرگترین گروه جهادی تخصصی کشور را به خود اختصاص داد. 


اردوی جهادی منتظران ظهور دندانپزشکان در مناطق محروم در میان ویژگی های استثنایی گروه جهادی منتظران ظهور، حضور استادان دانشگاه و متخصصان برجسته دندان پزشکی در کنار دانشجویان حائز اهمیت است. در اردوهایی که این گروه جهادی در مناطق محروم برگزار می کند، استادان دانشگاه و اعضای هیات علمی همپای دانشجویان خود به مستضعفان خدمت رسانی می کنند. این گروه جهادی که در دانشگاه آزاد دندان پزشکی تهران تشکیل شده سال گذشته با صرف هزینه 100 میلیون تومانی، معادل 1 میلیارد تومان به مردم روستاهای گیلان غرب استان کرمانشاه خدمات دندان پزشکی رایگان ارائه کرد.

دکتر ذبیح الله محبی، از جمله متخصصان برجسته پروتز در کشور و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد دندان پزشکی تهران است. ذبیحی سالهاست که همپای دانشجویانش در این گروه جهادی به مناطق محروم سفر می کند و برای فقرا پروتزهای درمانی تولید می کند.

محبی درباره نحوه آشنایی اش با اردوهای جهادی، می گوید: عموم مردم با خدمات رسانی گروه های جهادی کشور به مناطق محروم و فعالیت های عمرانی شان آشنا هستند. گروه های جهادی به حق بیشتر با خدمت رسانی عمرانی شناخته شده اند. در عین حال من همیشه علاقه مند بودم که در کنار اردوهای عمرانی، گروه های جهادی پزشکی هم تشکیل شوند و خودم هم بتوانم در قالب گروه جهادی دندان پزشکی به مردم محروم کشورم خدمت کنم.
او می افزاید: اما تشکیل گروه جهادی دندان پزشکی در کشور با مانع مهمی رو به رو بود. ما برای برگزاری اردو در مناطق محروم نیازمند تجهیزات ویژه ای بودیم که قابل حمل نقل و با کیفیت باشند. این مشکل چند سال قبل با پیگیری دوستان رفع شد. با تولید کنندگان تجهیزات دندان پزشکی در کشور صحبت کردیم و آن ها نیز توانستند تجهیزاتی چون یونیت های پرتابل (قابل حمل) را برایمان فراهم کنند.


اردوی جهادی دندانپزشکان در مناطق محروم عضو هیات علمی دانشگاه درباره اولین حضورش در اردوی جهادی، خاطرنشان می کند: بچه های دانشگاه ما اولین اردویشان را با حضور حدود 30 دندان پزشک در لرستان برگزار کردند. من نگران بودم که مبادا حضورم در اردوی دندان پزشکان جوان موجب معذب و بسته شدن دست و پای بچه ها شود و اعتماد به نفسشان کاهش یابد. اما دقیقا ماجرا برعکس شد. متوجه شدم که حضورم در اردوی جهادی باعث تقویت انگیزه و دلگرمی بچه ها می شود.  
دکتر محبی اضافه می کند: به مرور فعالیت بچه ها توسعه پیدا کرد تا جایی که پارسال برای اردوی جهادی کرمانشاه و مناطق مرزی گیلان غرب بیش از 300 دندان پزشک ثبت نام کردند و به علت کمبود امکانات، مسئولان گروه ناچار شدند از بین آن ها فقط 150 نفر را همراه خود ببرند. بحمدالله در کنار شور و شوق فارغ التحصیلان جوان دندان پزشکی برای حضور در مناطق محروم، اساتید برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه ما نیز حضور بسیار پررنگی در اردوها دارند. در همین اردوی گیلان غرب بیش از 50 قطعه ایمپلنت برای روستائیان ساخته شد.


اردوی جهادی دندانپزشکان گروه منتظران ظهور و مردم متقاضی خدمات دکتر محبی درباره علت علاقه اش به حضور در اردوهای جهادی و خدمت رسانی به محرومان، می گوید: واقعیت را باید به شما بگویم. من 10 روز در سال به همراه دانشجویانم در مناطق محروم حضور پیدا می کنم. لذتی که در این 10 روز از زندگی ام می برم از 355 روز دیگر سال نمی برم. این 10 روز برایم حکم تزکیه نفس را دارد. من معتقدم همانطور که بر اموال ما خمس و زکات تعلق می گیرد، بر دانش و تخصص ما نیز خمس و زکاتی واجب است که باید به محرومان تقدیم کنیم.
او خاطرنشان می کند: ارزش های معنوی و لذت های روحی را نمی شود قیمت گذاری کرد. من همیشه به دانشجویانم می گویم میلیون ها سال از عمر زمین می گذرد و شاید میلیون ها سال دیگر نیز سیاره ما عمر کند. در برابر با این بازه زمانی وسیع، عمر یک انسان به اندازه عمر یک جرقه هم نیست. آن چیزی که این جرقه کوچک را برجسته می کند، توجه به معنویات و رها شدن از بند دنیاست.
 دکتر محمد صادق نظری یکی از دانشجویان سابق دانشگاه آزاد دندان پزشکی تهران است که به تازگی فارغ التحصیل شده. او از جمله چهره های موثر و فعال گروه جهادی منتظران ظهور است. دکتر نظری درباره حضور استادان دانشگاه در اردوهای جهادی و تاثیر آن بر متخصصان جوان، می گوید: خدا را شکر در اردوهای جهادی گروه منتظران ظهور اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی حضور پررنگی دارند. ما از اینکه به همراه مفاخر پزشکی کشور در اردوی جهادی جهادی شرکت می کنیم احساس غرور و افتخار می کنیم. 

او می افزاید: وقتی از اساتید دندانپزشکی سخن می گوییم در واقع از کسانی حرف می زنیم که روزانه در آمدهای میلیونی دارند، اما هر سال با صرف نظر از این مواهب مادی برای خدمت رسانی به مستضعفان راهی مناطق محروم می شوند. جالب است بدانید که بسیاری از اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی به همراه خانواده شان در دورافتاده ترین نقاط کشور حاضر می شوند.
این دندان پزشک جوان درباره آینده گروه جهادی منتظران ظهور، خاطرنشان می کند: گروه جهادی دندان پزشکان از سال 1389 تا امروز در استان های خراسان جنوبی، ایلام، لرستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه اردوی جهادی برگزار کرده است و در سال جاری نیز ان شاءالله مجددا راهی استان خراسان جنوبی می شویم. در این سال ها بسیاری از ارگان ها و جریانات سیاسی به ما پیشنهاد دادند که در قبال دریافت امکانات و حمایت حداکثری، تحت نام و عنوان مورد نظر آن ها فعالیت کنیم اما این جزء خطوط قرمز ما بوده و خواهد بود.
او تاکید می کند: بسیج دانشجویی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آزاد تا امروز توانسته دانشجویان ترم آخر و متخصصان دندان پزشکی را با سلایق متفاوت سیاسی و فکری حول محور خدمت به محرومان دور هم جمع کند و بسیار هم موفق بوده است. راز این موفقیت آلوده نشدن گروه جهادی به تمایلات سیاسی و باندی است. بحمدالله ما به خیران شریف کشور تکیه داریم و به یاری خداوند برای تامین هزینه های اردو هرگز نیازمند جریانات فرصت طلب نخواهیم شد. انتهای پیام/ب

95/03/10 :: 19:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن