تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820949432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک تور بی سابقه برای ظریف


واضح آرشیو وب فارسی:مازند مجلس: مازندمجلس: نیم نگاهی به سابقه تاریخی روابط ایران و کشورهای مختلف آمریکای لاتین روشن می کند که دو طرف تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مناسبات چندانی با یکدیگر نداشته اند.
مازندمجلس : محمدجواد ظریف صبح امروز - یکشنبه - برای نخستین بار در کسوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روانه 6 کشور آمریکای لاتین شد تا فصلی تازه را در روابط دوجانبه و چندجانبه با کشورهای این منطقه آغاز کند.
 رییس دستگاه دیپلماسی ایران در سفر فشرده و یک هفته ای خود به 6 کشور آمریکای مرکزی و جنوبی، قرار است از کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا دیدار و با مقام های بلندپایه این کشورها درباره گسترش روابط در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر کند.
وزیر امور خارجه را در جریان این سفر علاوه بر شماری از مقام های بلندپایه سیاسی، هیاتی متشکل از 60 نفر از تجار، بازرگانان و صاحبان شرکت های بخش خصوصی و دولتی که بویژه در زمینه خدمات فنی و مهندسی فعالیت دارند، همراهی می کنند.
سفر ظریف به آمریکای لاتین در روزهای اخیر بازتاب گسترده رسانه ای در سطح منطقه ای و جهانی داشت و نگاه بسیاری از ناظران و تحلیلگران را به سوی خود کشانده است؛ به گونه ای که بسیاری از کارشناسان، از آن به عنوان «آغاز فصلی جدید» در روابط ایران و امریکای لاتین یاد می کنند.
بی سابقه بودن سفر در سال های اخیر، ترکیب هیات، اهداف سفر، شرایط پسابرجام و تحولات منطقه خاورمیانه و امریکای لاتین از جمله دلایلی است که بیش از پیش بر اهمیت این سفر افزوده است.
یک سفر بی سابقه
آنچه بیش از همه، موجب جلب توجه ناظران و تحلیلگران سیاسی به سفر ظریف به آمریکای لاتین شده، پیامی است که انجام آن به همراه دارد.
نیم نگاهی به سابقه تاریخی روابط ایران و کشورهای مختلف آمریکای لاتین روشن می کند که دو طرف تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مناسبات چندانی با یکدیگر نداشته اند. اگرچه ایران با ...
[ مشاهده متن کامل خبر یک تور بی سابقه برای ظریف در پایگاه خبری مجلس مازندران ]


دوشنبه ، ۱شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مازند مجلس]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن