تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816353551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميراثمان باز مي‌گردد، اگر امريكايي‌ها سنگ‌اندازي نكنند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ميراثمان باز مي‌گردد، اگر امريكايي‌ها سنگ‌اندازي نكنند!
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي با اشاره به رأي دوباره ديوان امريكا درباره غيرقابل فروش بودن الواح هخامنشي كه صهيونيست‌ها به دنبال آن هستند، از احتمال بازگشت اين الواح در صورت شكايت نكردن دوباره خبر داد.
نویسنده : محمد صادقي 


بازگرداندن الواح تاريخي هخامنشي كه چند دهه است در امريكا نگهداري مي‌شود، يكي از موضوعات مهمي بود كه مسعود سلطاني‌فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي در نشست خبري‌اش به آن اشاره كرد؛ الواحي كه بخشي از آن به ايران بازگردانده شده اما هنوز تعداد زيادي از اين الواح كه حاوي اطلاعات اداري و مالي حكومت هخامنشي است در امريكا نگهداري مي‌شود. چند سالي است صهيونيست‌ها با طرح شكايت عليه كشورمان تلاش مي‌كنند تا با به فروش گذاشتن آثار تاريخي ايراني مبالغي را به عنوان غرامت حملات تروريستي دريافت كنند. موضوعي كه با اعتراض و شكايت ايران همراه بوده است. رئيس سازمان ميراث فرهنگي روز گذشته درباره آخرين وضعيت الواح هخامنشي گفت: در تير ماه سال جاري، سومين حكم خود را از دادگاه‌هاي امريكا مبني‌بر اينكه اين الواح غيرقابل فروش هستند، گرفتيم. اگر مدعيان در ديوان امريكا تقاضاي تجديدنظر كنند، ما بايد دوباره به دادگاه برويم. در غير اين صورت، مي‌توانيم باقيمانده الواح هخامنشي را به كشور برگردانيم. مقدمات و بررسي‌هاي اوليه آن انجام شده و مؤسسه شرق‌شناسي شيكاگو در اين راستا به ما كمك كرده و وكلاي ما در اين زمينه موفق شده‌اند.
 
ثبت ملي راهپيمايي اربعين
معاون رئيس‌جمهور درباره اخبار مربوط به ثبت ميراث‌هاي معنوي در سطح ملي و جهاني به خبرنگاران گفت: اولين بار در حوزه دفاع مقدس وارد شده‌ايم و ۲۱ اثر يادمان را در بخش ميراث ناملموس مرتبط با اين دوره به ثبت رسانده‌ايم. همچنين هفته پيش مراسم سوگواري و راهپيمايي اربعين ثبت ملي شد. اميدواريم اين رويداد در سال‌هاي آينده به عنوان ميراث مشترك ايران و عراق در فهرست جهاني به ثبت برسد. وي تصريح كرد: ثبت پنج اثر در يونسكو به عنوان ميراث جهاني از ديگر دستاوردهاي ما بوده است. دو سال قبل شهر سوخته سال گذشته منظر فرهنگي ميمند و شهر شوش و امسال ۱۱ قنات ايراني و كوير لوت به ثبت جهاني رسيدند.
سلطاني‌فر درباره راه‌اندازي هيئت امناي پايگاه‌هاي ميراث جهاني نيز گفت: راه‌اندازي اين هيئت امناها ۱۰ سال متوقف مانده بود تا اينكه از ظرفيت موجود مردمي استفاده و ۲۰ بناي مهم تاريخي و فرهنگي داراي هيئت امنا شد. انجمن‌هاي فرهنگي ميراث فرهنگي كه ۱۰ سال متوقف مانده بود، دوباره راه‌اندازي شد. مجموعه ۱۲۰ هزار نفره‌اي با فعال شدن انجمن‌ها، كار حفظ ميراث فرهنگي ما را برعهده دارند.
  
اعتراض به بلندمرتبه‌سازي در اطراف حرم رضوي
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اعتراض توليت آستان قدس رضوي به بلند مرتبه‌سازي در اطراف حرم رضوي(ع) و تجاوز به حريم حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: روز جمعه جلسه خوبي را با توليت جديد آستان قدس رضوي داشتيم و زمينه‌هاي مشترك همكاري‌ خوبي ايجاد شد. يكي از اعتراضات توليت آستان قدس بر بناهاي مرتفعي بود كه اطراف حرم امام رضا(ع) ساخته شده و چشم‌انداز حرم را از بين برده است كه از ما خواستند بررسي دقيق در اين زمينه انجام دهيم. توليت آستان قدس رضوي معترض بود كه چرا اينقدر اجازه داده شده است بافت تاريخي اطراف حرم تخريب و بلندمرتبه‌سازي انجام شود. اين موضوع هم‌اكنون در دستور كار ما قرار دارد و با جديت آن را پيگيري مي‌كنيم.
  
ايران مدينه فاضله گردشگري شيعي
سلطاني‌فر در ادامه به حضور گردشگران شيعه در كشورمان اشاره كرد و اذعان داشت: هم‌اكنون ايران ميزبان يك درصد از شيعيان جهان است و درصدد هستيم اين ميزان را به 3 درصد برسانيم تا ايران مدينه فاضله گردشگران شيعه شود. رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين از لغو رواديد با 13 كشور خبر داد. اين در حالي است كه گردشگران ايراني در تابستان با افزايش ناگهاني سفر به گرجستان باعث شدند تا اين كشور با كمبود هتل روبه‌رو شود. سال گذشته 60 هزار ايراني و امسال بيش از 150 هزار ايراني به گرجستان سفر كرده‌اند كه رشدي نزديك به 300 درصد را همراه داشته است. با اين افزايش ولي هنوز تركيه مقصد اصلي گردشگران ايراني است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن