تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819529045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت لطیفه ۱۲ساله چگونه تلخ شد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سرنوشت لطیفه رحمانی دختر ۱۲ساله افغانی تبار که به صورت غیرقانونی در ایران زندگی می کرد و به گفته والدینش نیاز به پیوند کبد داشت با امتناع مسئولان بیمارستان نمازی شیراز از عمل پیوند، با مرگ به پایان رسید.
به گزارش همشهری، ماجرای غم انگیر لطیفه از نیمه مرداد ماه آغاز شد؛ جایی که پدرش او را از دزفول که محل زندگی شان است برای درمان به تهران آورد. پس از مراجعه به چند مرکز درمانی، لطیفه و پدرش به سوی شیراز رفتند تا درمان او را در بیمارستان نمازی که یکی از مهم ترین مراکز پیوند اعضای کشور است، پی بگیرند. ۱۸مرداد ماه، لطیفه بستری می شود و بیماری اش هم به سرعت پیشرفت می کند. گفته می شود که پدر لطیفه از پزشکان خواسته که کبد او را به دخترش پیوند بزنند اما از یک سو رشد بیماری ودر سوی دیگر هزینه های بالای این عمل باعث مرگ دخترک ۱۲ساله افغانی می شود.
پیوند انجام نشد، چون غیرمجاز بود؟
از ساعات اولیه انتشار این خبر، فضای مجازی پر شد از اعتراضات به چرایی عمل نشدن لطیفه. بیشتر گلایه ها از قانونی بود که در سال ۹۳تصویب شده بود و به موجب آن انجام هرگونه عمل پیوند برای اتباع خارجی در بیمارستان های کشور ممنوع شده بود. در همین حال رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت، به همشهری می گوید که این ممنوعیت تنها برای اتباع غیرمجاز است و کسانی که کارت اقامت دارند، می توانند تحت عمل جراحی پیوند قرار بگیرند. البته دکتر محمد کاظمینی از پاسخ به سؤال درباره علت مرگ لطیفه رحمانی طفره رفت و گفت در آیین نامه ای که ۱۷مرداد سال جاری در زمینه پیوند رایگان اعضا تصویب شده به موضوع اتباع خارجی اشاره نشده است.

نمی توانستیم عمل پیوند کنیم
اما روایت ...
[ مشاهده متن کامل خبر سرنوشت لطیفه ۱۲ساله چگونه تلخ شد در الف ]


یکشنبه ، ۳۱مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن