تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804358812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارک علم و فناوری گلستان بستری برای رشد شرکت های دانش بنیان نوپا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در بازدید یک روزه از پارک علم و فناوری گلستان مطرح شد
پارک علم و فناوری گلستان بستری برای رشد شرکت های دانش بنیان نوپا

کراپ‌شده - پارک علم و فناوری گلستان


شناسهٔ خبر: 3746980 - یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
استانها > گلستان

.jwplayer{ display: inline-block; } گرگان – پارک های علم و فناوری گلستان مکانی است به رشد شرکت های دانش بنیان کمک می کنند و باعث عملی شدن اقتصاد مقاومتی می شود. خبرگزاری مهر، گروه استان ها – مونا محمدقاسمی: نام گذاری سال ۹۵ با عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری، همگان را برآن داشت تا سهم خود را تقویت پایه های اقتصاد کشور بر ستون مقاومت بیش از پیش ایفا کنند. یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند. بنا به فرموده مقام معظم رهبری رشد اقتصادی حقیقی در گرو تولید ثروت از طریق دانش و علم است و اگر شرکت‌های دانش بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آن‌ها حمایت شود، به واسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید. در همین راستا پارک های علم و فناوری نقش عمده‌ای در به نتیجه رسیدن این امر دارند. پارک های علم و فناوری، سازمانی است که به وسیله متخصصین حرفه‌ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های حاضر در موسسه‌های متکی بر علم و دانش است.  برای دستیابی به این هدف، پارک جریان دانش و فناوری را در میان مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت می‌اندازد و با مدیریت خود رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیندهای زایشی آسان می‌کند. پارک علم و فناوری استان گلستان فعالیت رسمی خود را از سال ۹۲ به شکل رسمی آغاز کرده و در طول همین مدت کوتاه توانسته به لحاظ کیفیت رتبه ۱۱کشور و به لحاظ کمی رتبه ۱۳کشور را کسب کند. همراه با تعدادی از اعضای بنیاد ملی نخبگان استان گلستان راهی پارک علم و فناوری گلستان شدیم تا در تور بازدید یک‌روزه با عمده فعالیت‌های این پارک آشنا شویم.

مهدی عمرانی رابط آموزشی پارک علم و فناوری گلستان میزبان و پاسخگوی ما در این مرکز بود. عمرانی در ابتدای صحبت‌های خود در جمع نخبگان گلستانی به نرخ بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در کشور بین  ۱۰ تا ۱۳درصد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان ۳۴ درصد است که البته با این نرخ بیکاری کشور ما رتبه ۱۷ تولید علم را در دنیا قبل از کشورهایی مانند سوئیس، سوئد، روسیه و ... دارد. ۴۲ درصد فارغ التحصیلان خواهان شغل دولتی هستند این رابط آموزشی با بیان اینکه ۴۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهان شغل اداری هستند، گفت: در ایران ازهر ۳۰۰ ایده فقط چهارتا ۶ ایده ارزش تجاری شدن دارد چرا که خیلی از افراد ارزش نوآوری و اختراع را نمی‌دانند. عمرانی در رابطه با معنی نوآوری اظهار کرد: نوآوری به معنای هر ایده جدیدی نیست بلکه معرفی محصول فرآیند یا روش جدید به دنیای کسب‌وکار است و از آنجایی که متأسفانه رویکرد دانشگاه‌های ما آموزش محور است، هدف پارک علم و فناوری کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش‌محور است. کمک به ارتقای دانش فنی واحدها به منظور رقابت در عرصه جهانی، سازمان‌دهی برای ارائه خدمات موثر و مورد نیاز به واحدهای فناوری به منظور کمک به رشد آن‌ها، سازمان‌دهی توانایی‌ها و امکانات موجود در منطقه برای ایجاد پیوند بین امکانات و منابع دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری و صنعتی منطقه و توانایی‌های واحدهای فناوری از جمله وظایفی است که این رابط آموزشی برای پارک علم و فناوری نام برد. عمرانی ادامه داد: چشم‌انداز پارک های علم و فناوری این است که این مراکز تبدیل به قطب فناوری شوند و یکی از مزیت‌هایی شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری مستقر می‌شوند این است که تا ۱۵ سال از دادن مالیات معاف می‌شوند.

وی در ادامه به تشریح مرکز رشد واحدهای فناوری پرداخت و گفت: مرکز رشد مرکزی تحت مدیریت متخصصین حرفه‌ای است که با ارائه خدمات از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان پشتیبانی می‌کند. واحدهای نوپای فعال که در زمینه‌های مختلف منتهی به فناوری فعالیت می‌کنند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند، مورد حمایت این مراکز هستند. ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصادی محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار، فناور و بسترسازی برای تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی جزئی از اهداف مراکز خوشه است که وظیفه ارائه خدمات برای استقرار واحدهای فناور، ارائه مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز واحدها در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری شدن و تجاری‌سازی آن‌ها، نظارت بر روند رشد واحدها و ارزیابی مستمر دستاوردها باهدف افزایش کارایی مرکز رشد و نظارت بر تحقق ایده محوری واحدهای فناور جزئی از این وظایف است. در ادامه به بازدید از تعدادی از واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری رفتیم و از نزدیک با نحوه کار و عملکردشان آشنا شدیم. درآمد ۳۰۰ میلیون تومانی از لامپ ال ای دی شرکت اول متعلق به جوانی به نام ابراهیم سبطی است که شرکت خود را در سال ۹۲ تأسیس کرده و در زمینه تولید لامپ‌های کم مصرف LED مختص چراغ‌های اتاق عمل فعالیت می‌کند.  رشته تحصیلی‌اش تجهیزات پزشکی بوده و حدود ۶ ماه است  که در این مرکز رشد مستقر است. سبطی به همراه همکارش چراغ‌های قدیمی بیمارستان و اتاق‌های عمل را با لامپ‌های ال ای دی  جایگزین می‌کند که این کار در هزینه‌های بیمارستان بسیار اثرگذار است، این کار را در تعدادی از بیمارستان‌های تهران، گرگان، بندر ترکمن و حتی برخی از بیمارستان‌های کشور ترکیه انجام داده است. به گفته خودش طی یک سال گذشته سودی معادل ۳۰۰ میلیون تومان از این کار که به نوعی دانش بنیان است عایدش شده است. سبطی در توصیه به نخبگان گفت: سعی کنید نیازسنجی کنید من با توجه به اینکه رشته تجهیزات پزشکی خوانده بودم و از وضعیت مالی بد بیمارستان‌ها که توانایی تعویض یکجا لامپ‌های بیمارستانی را نداشتند مطلع بودم و به سمت این کار کشیده شدم.

سبطی که در زمینه تولید لامپ هم فعالیت دارد، اضافه کرد: تصمیم دارم در آینده این لامپ‌های تولیدشده در شرکت خودم را  به کشورهای مختلف صادر کنم. شرکت دومی که به سراغش رفتیم در زمینه ساخت پایانه‌های فروش و محصول وندینگ (ماشین فروش اتوماتیک) فعالیت می‌کند، حسین رمضان پور مدیرعامل این شرکت در رابطه با محصولاتش گفت: یکی از محصولات ما دستگاه کیوسک پُز است که در حال حاضر در دانشگاه‌های گلستان، گیلان، فارس، مرکزی و قزوین نصب شده و دانشجوهای دانشگاه آزاد شهریه‌های خود را با استفاده از این دستگاه پرداخت می‌کنند که البته این دستگاه قابلیت استفاده در بیمارستان‌ها و سینماها را برای پرداخت آنلاین و رزرو نوبت دارد. وی ادامه داد: پروژه وندینگ ماشین که استفاده آن در فرودگاه کاربرد دارد و ما معمولاً در فیلم‌های خارجی مشابه آن را دیده‌ایم این قابلیت را دارد که تعدادی کالا درون دستگاهی قرار می‌گیرد و دستگاه متصل به پوزر است و فرد با پرداخت مبلغ مورد نظر کالا که ممکن است یک نوشیدنی یا هر چیز دیگری باشد را تحویل می‌گیرد.

شرکت آخری که برای بازدید به آن مراجعه کردیم در زمینه تولید تجهیزت ارتوپدی فعالیت می‌کند و حدود ۱۷۰ نوع محصول به بازار عرضه می‌کند. این شرکت از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده و جزو ۱۰ شرکتی است که مورد تأیید وزارت بهداشت است. مدیر داخلی این شرکت گفت: تعدادی محصولات ما منحصربه‌فرد است و شرکت‌های دیگر مشابه آن را تولید نمی‌کند؛ حتی مشابه برخی از محصولات ما فقط در کشور آمریکا به شکل انحصاری تولید می‌شد اما ما موفق به تولید نمونه داخلی آن شدیم. هدیه زرگری با بیان اینکه اشتغال‌زایی هدف بزرگ شرکت ماست، اضافه کرد: ما ازهر ایده جدید و نوآورانه‌ای در زمینه فعالیت شرکت خود به شدت استقبال می‌کنیم.

مرحله رشد مقدماتی مرحله رشد مقدماتی در پارک های علم و فناوری بعد از تایید طرح رخ می دهد، در این دوره به افراد یا گروه‌های مستعدی که دارای ایده‌های نوآورانه صنعتی هستند، به مدت ۶ ماه فرصت داده می‌شود تا با دریافت خدمات و مشاوره و آموزش‌های لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه کاری، تثبیت ایده کاری و ایجاد هویت‌های حقوقی مستقل خود را برای مرحله بعدی آماده نمایند. مرحله رشدی در یک دوره استقرار حداکثر سه سال، واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد به معیارهای رشد یافتگی دست یافته و پس از آن از مرکز رشد خاج می‌شوند. اما شاید برای برخی افراد سوال مطرح شود مرکز رشد چه خدماتی به واحدهای فناور ارائه می‌دهد؟ تامین محل کار (به شکل اجاره)، خدمات آزمایشگاهی، ‌کارگروهی و اطلاع رسانی، خدمات حقوقی، مالی، اعتباری، پروژه‌یابی و بازاریابی؛ آموزش‌های تخصصی ویژه و ارتقای واحدهای فناوری از جمله خدماتی است که در این مرکز به واحدهای فناور تخصیص داده می شود. شرایط پذیرش واحدهای فناور در مرکز رشد چیست؟ پذیرش واحدهای فناور بر اساس ظرفیت مرکز رشد صورت می گیرد و برخورداری از الزامات ذیل مد نظراست: داشتن ایده کاری دانش محور با جنبه های اقتصادی، ارائه برنامه کاری، داشتن نیروهای تخصصی مرتبط با زمینه فعالیت واحد فناور به صورت تمام وقت در هیات مدیره، استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه به عنوان مشاور، داشتن بازار کار مناسب، داشتن شخصیت حقوقی برای متقاضیان استقرار در دوره رشد و دارا بودن آمادگی ثبت یک شرکت یا موسسه برای استقرار در دوره رشد مقدماتی. لازم به ذکر است شرکت هایی که درون مرکز خوشه مستقر هستند برای فروش محصولات خود از طرف پارک علم و فناوری به خوبی حمایت می شوند و از برند پارک علم و فناوری برای فروش آسان تر محصولات خود استفاده کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن