تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804075641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی: امام از متحجران دل پرخونی داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان: آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني بار ديگر بر اعتدال تاكيد كرد و همين موضوع و تاكيدات است كه تا به امروز از او چهره‌اي قابل اعتماد در ميان اقشار مختلف كشور ترسيم كرده است. البته تاكيد او بر اعتدال و ميانه‌روي مختص زمان حال نيست بلكه همواره در طول سال‌هاي زندگي خود جز در مواردي كه مبارزه با رژيم ستمشاهي را در دستور كار داشت بر لزوم وحدت و اتحاد ملت سخن مي‌گفت.

 ایشان ديروز هم در ديدار مسئولان و اعضاي حزب «اعتدال و توسعه» استان البرز و جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز، با تاكيد بر اعتدال و ميانه روي كه «در قرآن كريم هم بر آن تاكيد شده است»، «نتيجه اعتدال را پيروزي» خواند و شرط حصول آن را « صبر در مصائب و پرهيز جدي از بداخلاقي‌هاي سياسي و همچنين پرهيز از يأس و نااميدي در مقابل فشارهاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و حتي اجتماعي» عنوان كرد كه صد البته « هوشياري همه اقشار جامعه، به ويژه دانشگاهيان را براي توسعه و پيشرفت كشور بر محور اعتدال» را طلب مي‌كند.

امام از متحجران دل پرخوني داشتند

آيت‌ا... هاشمي با تشريح اهميت و جايگاه «اعتدال» و تاكيد بر پرهيز از افراط و تفريط در اديان مختلف، گفت: در همه اديان گروهي هستند كه برخلاف آموزه‌هاي ديني خويش، طريق افراط و تفريط مي‌پيمايند كه صهيونيست‌هاي غاصب، نمونه روشن اين گروه در ميان يهوديان هستند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان مصاديقي از افراط و تفريط‌هاي اقليت‌ها در دين مسيحيت، به آموزه‌هاي الهي دين اسلام پرداخت و با ارائه تحليلي از تاريخ بشريت، مخصوصا پس از بعثت نبوي، گفت: منادي اسلام ناب در تاريخ معاصر، امام عزيز بودند، كه در طول عمر فقهي و سياسي با بركت خويش، از متحجران به عنوان مصاديق افراط و تفريط دل پرخوني داشتند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، تفكرات امام راحل و انقلاب اسلامي را برخاسته از تعاليم اعتدالي مكتب اسلام و به ويژه مذهب تشيع دانست و با تشريح تقابلات تفويضي‌ها و جبري‌ها در طول تاريخ، گفت: عدلي كه به عنوان اصول دين در عقايد شيعيان آمده، به معناي ميانه‌روي در تفكرات مربوط جبر و اختيار است و اينكه شيعه را عدليه مي‌خوانند به خاطر اين است كه از افراط و تفريط در مباحث جبر و اختيار، طريق ميانه را بر مي‌گزيند. ايشان گفت: در ميان مسلمانان هم هميشه عده‌اي محدود به قول معروف «كاتوليك‌تر از پاپ» مي‌شوند و الان طالبان، القاعده، بوكوحرام و داعش سربازان آن تفكرات هستند و جنايات ضد بشري در بطن كارهاي آنها نهفته و حتي برايشان پسنديده است.

مردم ايران ، پرچمدار اعتدال بوده‌اند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم ايران در همه دوره‌هاي تاريخي، پرچمدار اعتدال بوده‌اند و تازه‌ترين سند آن نتايج دو انتخابات سال‌هاي اخير است كه از ميان نامزدهاي جريانات متعدد، به اعتداليون و اصلاح‌طلبان و اصولگرايان ميانه‌رو رأي داده‌اند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، تصريح كرد: در اهميت توجه به توسعه همين بس كه ائمه معصوم ما در توصيه‌هاي خويش مي‌فرمايند كه هر كس دو روز آن مثل هم باشد، مغبون است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با تاكيد بر ضرورت صبوري‌هاي سياسي و ترويج اميد، به تشريح مقايسه‌اي اوضاع ايران در سه مقطع بعد انقلاب، بعد از جنگ و بعد از ۸ سال اعوجاج در برنامه‌هاي توسعه‌اي نظام اسلامي، پرداخت و گفت: هر سه مقطع با تفاوت‌ها و شباهت‌ها، ويژگي‌هايي دارند كه راه گذر از آنها، همدلي مردم و همراهي آنان با مسئولان بود كه ديديم رژيم پهلوي و حاميان استكباري آن را شكستند، خرابي‌ها و عقب‌ماندگي‌هاي هشت سال جنگ تحميلي را بر پايه تفكر سازندگي جبران كردند و با فرياد رساي رأي، جلوي انحراف از آرمان‌هاي امام و شهدا را در مسائل اجرايي كشور گرفتند.

برخي به دنبال بازسازي كوه صخره‌اي تحريم‌ها هستند

ايشان با ارائه تحليلي از روند تصويب و اجراي تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي، گفت: اگرچه كوه صخره‌اي تحريم شكست، اما هنوز هم عده‌اي تندرو و افراطي در غرب و به ويژه در آمريكا با دامن زدن به بهانه‌هاي واهي، مي‌خواهند سنگ پاره‌هاي تحريم را كنار هم بگذارند و باز دوباره كوه بسازند كه البته اراده مردم ايران، همكاري با دنيا و تعامل با كشورهاي پيشرفته بر پايه سه اصل عزت، حكمت و مصلحت است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادعاي حمايت ايران از گروه‌هاي تروريست را طنز سياسي خواند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، بهانه‌گيري‌هاي غرب در مسير پيشرفت‌هاي موشكي ايران را به خاطر ناراحتي آنان از پيشرفت‌هاي علمي، فني و تكنولوژي جوانان ايراني دانست و با تاكيد بر ماهيت دفاعي صنايع موشكي براي همه كشورها به ويژه ايران، گفت: تناقضات گفتاري و رفتاري غرب در اين موضوع چنان است كه هيچ كس نمي‌تواند باور كند، چون تلاش ايران براي پيشرفت‌هاي علمي را تهديدي براي جهانيان مي‌دانند و دسترسي رژيم اشغالگر قدس به ۲۰۰ كلاهك هسته‌اي با بردهاي قاره پيمايي را، سلاحي دفاعي مي‌دانند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني گفت: عملكرد يك عده تندرو را به حساب ساختار نظام نگذاريد و بدانيد راه رهايي كشور از اين‌گونه تفكرات دگم و متحجرانه تلاش براي افزايش آگاهي مردم و همچنين ترويج مباحث و ميزگردهاي سياسي در محيط‌هاي دانشگاهي و افزايش كرسي‌هاي آزادانديشي است.





۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن