تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820783059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر در تسخیر موتورسواران/از فقدان امنیت جانی تا آلایندگی های صوتی و زیست محیطی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شهر در تسخیر موتورسواران/از فقدان امنیت جانی تا آلایندگی های صوتی و زیست محیطی

موتورسیکلت ها،یکی از اصلی ترین عوامل آلودگی هوا به شمار می روند،مضافا بر اینکه تلفات سالانه 5 هزار نفر از مردم در اثر سوانح و تصادفات ناشی از این مَرکب نامناسب،آن را به وسیله نقلیه ای مخاطره آمیز تبدیل کرده است.
به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، موتور سیکلت از نمونه وسایل نقلیه ای است که در گوشه وکنار شهرها،مورد استفاده گروه هایی از طبقات اجتماعی قرار می گیرد.
علیرغم کاربری مطلوب این وسیله نقلیه در ترافیک و برخی از معابر که تردد در آن به دشواری صورت می گیرد، اما ایمنی ضعیف این وسیله و تلفات 5 هزار نفری آن در طول سال،از معایب جدی ومخاطره آمیز آن به شمار می رود.
البته این آمار در شهری همچون تهران فراتر از این میزان است و به واقع 35 درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در این کلانشهر را به خود اختصاص داده است.
سهم55 درصدی تصادفات منجر به جرح و فوت 75 درصد از افراد زیر 40 سال در آمار تصادفات(به گزارش پزشکی قانونی)به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه مغزی60 درصدی ناشی از سوانح رانندگی این وسیله نقلیه بخش دیگری از وضعیت تاسف آور رانندگی غیر اصولی و نا ایمن موتور سیکلت ها به شمار می رود.
*وقتی راکبان موتورسیکلت ها از اخذ معاینه فنی طفره می روند
نقش عمده موتور سیکلت ها در آلودگی هوا یکی دیگر از دلایل انتقاد کارشناسان به این وسیله نقلیه است.
متاسفانه موتورسیکلت های صفر کیلومتر نیز در این آلودگی تاثیرگذار هستند و این امر موید لزوم کنترل سیستم سوخت رسانی این وسیله نقلیه است،اما ظاهرا بخش قابل توجهی از راکبان این وسیله نقلیه تمایلی به اخذ برگه معاینه فنی ندارند.
نواب حسینی منش،دبیر معاینه فنی کلانشهرهای کشور در گفتگویی با رسانه ها به واقعیتی تلخ اشاره می کند،وی می گوید:70 درصد از موتورسیکلت های در حال تردد کشور،بیش از 7 سال از عمرشان می گذرد و این موضوع ضریب انتشار آلایندگی های زیست محیطی را بیش از پیش ...
[ مشاهده متن کامل خبر شهر در تسخیر موتورسواران/از فقدان امنیت جانی تا آلایندگی های صوتی و زیست محیطی در باشگاه خبرنگاران ]

شهر در تسخیر موتورسواران/از فقدان امنیت جانی تا آلایندگی های صوتی و زیست محیطی






شنبه ، ۳۰مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن