تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816842858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیلوهای خالی با گندم پر شدند / تبدیل ١٨ روز ذخيره گندم به ٧٠٠ روز


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سیلوهای خالی با گندم پر شدند / تبدیل ١٨ روز ذخيره گندم به ٧٠٠ روز
اعتماد در گزارشی به سخنان رييس‌جمهور در دومين روز از سي‌امين سفر استاني‌اش به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛
به گزارش نامه‌نیوز، درخواست روحاني، برقراري آرامش است؛ آرامشي كه آن را در نوشته‌ها و روزنامه‌ها جست‌وجو مي‌كند تا از طريق آن بتواند روحيه نشاط را در جامعه جاري سازد. رييس‌جمهوري در دومين روز از سي‌امين سفر استاني خود، با حضور در شوراي اداري استان كهگيلويه و بويراحمد، از مشكلاتي مي‌گويد كه مرداد ٩٢ در كشور وجود داشته است. مشكلاتي كه با استقرار حسن روحاني در پاستور، يك به يك آشكار مي‌شود و در نخستين مورد به ذخيره گندم كشور مي‌رسد كه تنها جوابگوي نياز چند روز مردم ايران بود. «صبح روز ٢٧ مردادماه ٩٢ كه شروع به كار كردم، براي ذخاير مواد غذايي استراتژيك وضعيت خوبي نداشتيم و در كشور براي ١٨ روز حتي در برخي از استان‌ها تنها براي سه روز گندم وجود داشت اما از آن وضعيت عبور كرديم بطوري كه ذخاير گندم ما در سال ٩٣ به ٦ تا ٩ ماه رسيد. »روحاني مشكلاتي كه در سال ٩٤ وجود داشت را هم يادآور مي‌شود كه با تدبير و اميد دولتمردان توانست كشور را به خوبي اداره كند. او با اشاره به نتايج توافق هسته‌اي، امروز را روزي مي‌داند كه ديگران براي دوستي با ايران مسابقه مي‌دهند. نتيجه‌اي كه سبب مي‌شود حسن روحاني براي تحقق كامل آن توصيه كند كه «لحن خود را در نوشته‌ها و روزنامه‌ها آرام‌تر كنيم و روحيه نشاط و سرزندگي را در جامعه جاري‌سازيم». رييس‌جمهور به تعاملي كه ميان دستگاه‌هاي مختلف وجود دارد هم اشاره مي‌كند. تعاملي كه هرچند در همزماني با مجلس نهم خيلي به چشم نمي‌آيد، اما روحاني از آن به نيكي ياد مي‌كند. او با تاكيد بر اينكه با مجلس گذشته هم تعامل داشتيم، مي‌گويد: «هر چند براي راي ‌اعتماد وزرا چندين بار به مجلس رفتيم، اما اين رفت و آمدها در ذات دموكراسي است». رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه اميد من به اين مجلس بسيار زياد است، خاطرنشان مي‌كند: «بيشتر نمايندگان مجلس با شعار اميد وارد شدند كه اميدواريم همواره تعامل ميان قوا و دستگاه‌ها حفظ شود.»

با گزارش آژانس، هيچ سوالي در مورد فعاليت هسته‌اي ما وجود ندارد

رييس‌جمهوري با مقايسه شرايط امروز كشور با ٢٥ مرداد سال ٩٢ و اقداماتي كه طي ٣ سال گذشته توسط دولت يازدهم انجام شده، گفت: اين دولت با رهنمودهاي رهبري و حضور، صبر و ايثار مردم توانسته كار عظيمي را در كشور به انجام برساند. حسن روحاني تامين ذخيره مواد غذايي استراتژيك را از جمله مشكلات دولت يازدهم در ابتداي فعاليتش برشمرد و خاطرنشان كرد: بر خلاف گذشته؛ امروز و طبق گزارش وزير جهاد كشاورزي، ذخاير گندم كشور متجاوز از ٣٠ ميليون تن در سيلوها است و براي ۷۰۰ روز مصرف كشور ذخيره گندم داريم. رييس‌جمهوري دستاوردهاي دولت را نتيجه حضور مردم و رهنمودهاي رهبري برشمرد و تاكيد كرد كه تقويت اعتماد مردم و اميد به آينده، يك وظيفه ملي است. حسن روحاني افزود: تاكيدم از ابتداي مذاكرات به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي اين بود كه بايد مباني تحريم مانند پي.‌ام. دي در اين مذاكرات از بين برود كه اين موضوع با گزارشي از سوي آژانس مبني بر اينكه هيچ سوالي در خصوص فعاليت هسته‌اي ايران وجود ندارد، برطرف شد.

فرو ريختن يك‌باره قطعنامه‌هاي شوراي امنيت، اقدامي بي‌سابقه بود

رييس‌جمهوري فرو ريختن يك‌باره شش قطعنامه فصل هفتمي عليه كشور در شوراي امنيت را اقدامي بي‌سابقه خواند و با بيان اينكه به واسطه توافق برجام ١٢ قطعنامه شوراي حكام و ٥ تصميم اجرايي درباره پرونده هسته‌اي به يك‌باره لغو شد كه اين افتخاري براي مردم ايران است، گفت: قطعنامه‌هاي شوراي امنيت از ديگر مباني تحريم‌هاي ظالمانه بود كه معتقد بوديم بايد لغو شوند، اما عده‌اي بر اين باور بودند كه اين كار امكان‌پذير نخواهد بود. روحاني با اشاره به اينكه اگر كشوري تحت قطعنامه‌هاي فصل ٧ منشور سازمان ملل متحد قرار بگيرد تاكنون سابقه نداشته كه نجات پيدا كند و آن كشور به طرق مختلف از هم پاشيده مي‌شد، افزود: برجام مباني تحريم را از بين برد اما اين به معناي حل همه مشكلات نيست و بايد مراقب توطئه دشمنان باشيم.

بايد ثمرات برجام براي مردم بازگو شود

حسن روحاني با تاكيد بر اينكه بايد ثمرات برجام در بخش‌هاي مختلف براي مردم بازگو شود، گفت: ملت ما بايد بداند كه دولت چه اقدام عظيمي را در اين عرصه انجام داده است. روحاني با اشاره به نقش برجام در ارتقاي جايگاه سياسي و ديپلماسي ايران در جامعه بين‌المللي، افزود: پيش از برجام و به واسطه تحريم، قادر به استفاده از سيستم بانكي جهاني نبوديم و روابط ما با كشورهاي خارجي، آنطور كه شايسته ملت ايران بود، صورت نمي‌گرفت و حتي به بهانه تحريم‌هاي غلط و ظالمانه، از عضويت ايران در سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي خودداري مي‌كردند. رييس‌ شوراي عالي امنيت ملي، افزايش قدرت و توان دفاعي ايران را يكي ديگر از مسائل مهم برجام برشمرد و ادامه داد: حركتي كه دولت طي سه سال با همت و كمك مردم و ديگر قوا و اركان نظام اسلامي انجام داد به گونه‌اي بود كه همه در اين موفقيت نقش دارند و امروز توانسته‌ايم از شرايط سخت به شرايط آسان‌تر برسيم.

روحاني با بيان اينكه هدف نهايي طراحان تحريم هسته‌اي برچيده شدن غني‌سازي در ايران بود كه در اين هدف ناكام ماندند، اظهارداشت: امروز به واسطه برجام نه‌تنها فعاليت هسته‌اي خود را در مراكز مختلف غني‌سازي انجام مي‌دهيم، بلكه دنيا فعاليت هسته‌اي ايران را جدي گرفته و به رسميت مي‌شناسد. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه در قطعنامه‌هاي قبل ايران را تهديد مي‌دانستند و در قطعنامه ۲۲۳۱ گفتند بايد با ايران همكاري كرد، ادامه داد: امروز مي‌توانيم كيك زرد را به راحتي خريداري كنيم و آب سنگين خود را به فروش برسانيم و براي بازسازي و نوسازي سايت‌هاي هسته‌اي از جمله سايت اراك در حال رايزني هستيم. روحاني با اشاره به اينكه امروز ايران با قدرت‌هاي بزرگ در حال تعامل در موضوع هسته‌اي است، گفت: بايد همه از فضاي پسابرجام بهره‌برداري كنيم.

موانع برداشته شده، اما نمي‌توانيم كسي را مجبور به سرمايه‌گذاري كنيم

رييس‌جمهوري با بيان اينكه امروز اين سوال مطرح است كه پس از برجام چه سرمايه‌گذاري در كشور صورت گرفته، گفت: برداشتن تحريم يك موضوع و اعتمادسازي موضوعي ديگر است و امروز كه موانع برداشته شده نمي‌توانيم كسي را مجبور به سرمايه‌گذاري در كشور كنيم، بلكه هر چه شرايط و فضاي داخلي امن‌تر و آرام‌تر باشد، اعتماد بيشتر مي‌شود و هرچه درباره مسائل بي‌دليل با هم دشمني و جدال كنيم، باعث مي‌شود كه سرمايه‌گذاران اعتماد لازم براي سرمايه‌گذاري را از دست بدهند. روحاني با بيان اينكه دست‌مان را به سوي بيگانه دراز نكرده و نخواهيم كرد؛ دست ما به سوي خداست، افزود: اميد من هر روز نسبت به آينده افزايش مي‌يابد و اين در حالي است كه اميد حقيقي ما به خداوند و عنايات ولي عصر (عج)، امام هشتم، رهنمودهاي رهبري، تلاش و كمك مردم و علم دلسوزان و نخبگان است.

بايد همه تلاش كنند تا فضا آرام شود

روحاني با اشاره به شرايط نابسامان اقتصادي در كشورهاي صادر‌كننده نفت و تورم بالا در اين كشورها طي سال‌هاي گذشته، گفت: كساني كه مي‌خواهند فعاليت دولت را قضاوت كنند بايد بگويند كه ما در چه شرايطي توانستيم كشور را اداره كنيم. رييس‌جمهوري تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم به پيشرفت برسيم بايد كارآفرينان و سرمايه‌هاي بخش خصوصي داخلي را جذب كنيم و اين در حالي است كه امروز يك نوع مسابقه براي حضور در ايران بين سرمايه‌گذاران در جريان است. روحاني ادامه داد: بايد همه تلاش كنند تا فضا آرام شده و بتوانيم در مسير توسعه و پيشرفت حركت كنيم.


منبع: روزنامه اعتماد


۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن