تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814791040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي خستگي برتن ورزشكار مي‌ماند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي خستگي برتن ورزشكار مي‌ماند
شنيدن برخي واژه‌ها از زبان مجريان و كارشناسان برنامه‌هاي ورزشي و انتقادهايي كاملاً مغرضانه و بي‌مورد در خلال برگزاري المپيك جاي تأسف دارد.
نویسنده : دنيا حيدري 
شنيدن برخي واژه‌ها از زبان مجريان و كارشناسان برنامه‌هاي ورزشي و انتقادهايي كاملاً مغرضانه و بي‌مورد در خلال برگزاري المپيك جاي تأسف دارد. درست در روزهايي كه ورزشكاران حاضر در المپيك، بعد از برد و باخت‌هاي خود به استاديوم‌هاي ضبط برنامه‌هاي ورزشي دعوت مي‌شوند تا مورد قدرداني قرار گيرند، ورزشكاران المپيكي ايران درست مانند روزهايي كه براي كسب سهميه مي‌جنگيدند يا روزهايي كه خود را براي حضور در اين رقابت‌ها آماده مي‌كردند، مهجور و مظلوم واقع شده‌اند. ورزشكاراني كه در سخت‌ترين شرايط و با كمترين امكانات موفق به كسب سهميه حضور در المپيك شده و در نبردهايي كاملاً نابرابر(با توجه به فاصله فني با ورزش دنيا) با حريفان خود وارد ميدان مبارزه شدند اما دست آخر، به دليل ناكامي در اين رقابت‌ها، مورد بدترين اهانت‌ها قرار گرفتند. آن هم در حالي كه بار سنگين اين ناكامي‌ها، ‌بيش از هر كسي، خود اين ورزشكاران را تحت فشار قرار داده است. با وجود اين اما عده‌اي بي‌تفاوت به اين جو سنگين و تلاشي كه حالا ناكام ماندن آن شرايط را براي ورزشكاران به مراتب سخت‌تر نيز كرده، خستگي ماه‌ها تلاش را به تن آنها باقي گذاشتند. 

استفاده از واژه‌هاي توهين‌آميز توسط كارشناس و مجري يك برنامه ورزشي براي ورزشكاري كه با كمترين امكانات بيشترين تلاش را داشته و افتخارات فراواني براي ورزش ايران به دست آورده است، غيرمنتظره‌ترين قضاوت بود. آن هم در حالي كه ورزشكاران ايراني به رقم ناكامي‌هايي كه داشتند، به دليل تلاش‌هايشان در طول اين مدت بارها تحسين دنيا را برانگيخته‌اند. اين البته اولين باري نبود كه در طول برگزاري رقابت‌هاي المپيك ريو، شاهد گفتاري نامناسب و دور از شأن در خصوص ورزشكاران كاروان اعزامي ايران به برزيل بوديم.  كج‌سليقگي در انتخاب كارشناسان و استفاده از انتقادهايي كاملاً بي‌جا و بي‌مورد از نتيجه‌هاي رقم خورده در المپيك ريو، پيش از اين نيز با اعتراض برخي مسئولان فدراسيون‌ها مواجه شده بودند. اعتراضي بجا  از انتقادهاي مغرضانه در برنامه‌هاي زنده ورزشي از ورزشكاراني كه هنوز به وطن بازنگشته بودند را زير سؤال مي‌برد، اما هرگز ترتيب اثر داده نشد تا سرانجام در تأسف‌بارترين واكنش به شكست ورزشكار ايراني، در رسانه ملي از واژه‌اي نامناسب استفاده شود.

واژه‌اي كه اگرچه از زبان كارشناس برنامه بيان شد اما خنده سؤال‌برانگيز مجري را هم به دنبال داشت تا نشان دهند گوينده و شنونده هر دو تفكري مشابه دارند. تفكري تأسف‌برانگيز كه نشان مي‌دهد كمترين ارزشي براي ورزشكار ايراني كه با هدف افتخارآفريني براي كشورش به ميدان رفته قائل نيست!
به نظر مي‌رسد برخي برنامه‌هاي ورزشي صداوسيما اين روزها به تريبوني آزاد براي مجري‌ها و كارشناساني تبديل شده كه از اين فضا نه براي اطلاع‌رساني يا اجراي برنامه‌اي مفيد براي بيننده كه براي ابراز نظرات شخصي و البته غيركارشناسي خود استفاده مي‌كنند. نظرات شخصي كه در بيان آن حتي حرمت و شأن ورزشكاران نيز رعايت نمي‌شود و اين جاي تأسف دارد. آن هم در حالي كه اين روزها ورزشكاران حاضر در المپيك از سوي رسانه‌هاي خودي و بي‌توجه به برد و باخت‌هايي كه به دست آورده‌اند مورد تقدير و تشكر قرار مي‌گيرند تا خستگي ماه‌ها و سال‌ها تلاش آنها از تن‌شان درآيد. اما ورزشكاران ايراني همانطور كه قبل از اعزام مظلومانه و بي‌هيچ چشم داشت و توجهي و فقط با هدف افتخار‌آفريني براي كشورشان تمرين و تلاش مي‌كردند، بعد از پايان اين مأموريت نيز مظلومانه بايد شاهد بدترين رفتارها و گفتارها باشند. رفتارها و گفتارهايي كه نه در شأن ورزشكاران المپيكي ايران و نه رسانه ملي ايران است!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن