تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814967512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس مرکز پژوهش های وزارت خارجه: ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بین الملل > آسیای میانه و قفقاز - ایرنا نوشت: رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به پاکستان سفر کرده است، روز گذشته در سخنرانی در موسسه امور بین الملل پاکستان در کراچی گفت: ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و اعتقادی به فرقه گرایی ندارند.

سید محمدکاظم سجادپور گفت: تهران و اسلام آباد راه دیگری جز تلاش در مسیر تعمیق و گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها ندارند. ایران و پاکستان دو کشور برادر هستند و روابط برادرانه دو کشور باید تقویت شود. وی گفت که ارتقاء سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان موجب پیشرفت و کامرانی مردم دو کشور خواهد شد.
سجادپور افزود: ایران و پاکستان بعنوان کشورهای قدرتمند جهان اسلام می توانند نقش های مهمی در جهت حل مسائل امت اسلامی و پیشرفت جهان اسلام ایفا کنند. علاوه بر این دو کشور می توانند نقش مهمی در ثبات، پایداری و توسعه منطقه ایفا کنند.
این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت اتحاد و همگرایی در میان کشورهای جهان اسلام ، اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران خواستار انسجام و همگرایی امت اسلامی است. رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه ایران در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دوست مسلمانان نیست، افزود: بدخواهان ایران در صدد شکست برنامه هسته ای ایران بودند که خودشان با شکست مواجه شدند.
وی درباره موضوع خط لوله گاز ایران-پاکستان هم گفت که ایران بخش خط لوله مربوط به خود را تکیمل کرده است و امیدواریم پاکستان هم طبق پیشنهاد سرمایه گذاری توسط چین، بخش خود را هر چه زودتر تکمیل کند. سجادپور روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته نیز در اسلام آباد حضور داشت و ضمن ملاقات با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در سیاست خارجی، در موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد هم سخنرانی کرد. سخنرانی های سجادپور در اسلام آباد و کراچی بازتاب گسترده ای در بسیاری از رسانه های پاکستان داشت.
رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه در جریان سفر به کراچی با سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سند، جام مهتاب داهر وزیر آموزش و پرورش سند و برخی اعضای کابینه دولت ایالتی سند دیدار کرد.
سروزیر ایالت سند در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه، به تقویت و گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد. مراد علی شاه گفت: ایالت سند از نظر منابع طبیعی و کشاورزی بسیارغنی است و اقتصاد این ایالت وابسته به صنعت کشاورزی است لذا این ایالت از پتانسیل های بالایی برای ارتقای حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان دارد. 52261




شنبه 23 مرداد 1395 - 12:05:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن