تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834773597
ایدهای نو در قالبی کهنه؛ قسمت اول
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
ایدهای نو در قالبی کهنه؛ قسمت اول "به قلم میثم جوکار" برای ما ایرانیهای بازیباز جدای از دغدغه بازی کردنِ عناوینِ بهروز و عالی یا بازیهای اینترنتی که بخاطر کرک بودن یا سرعت کم اینترنت کشورمان یا حتی بالا بودن هزینه تمام شده اینترنت، هیچ وقت موفق نشده ایم تجربه خوبی از آن ها داشته باشیم، یک موضوع دیگر همیشه ذهنمان را مشغول کرده است؛ اینکه چرا ما نباید بازی خوب داشته باشیم. منظور از ما جامعه پر پتانسیل و باهوش و کاربلد جوانان ایرانی است. چرا ما در ژانرهای مختلف و با این عقبه تاریخی و فرهنگی و مذهبی و هنری و .... که داریم نباید بتوانیم عنوانی سرآمد و خوب ارائه دهیم و با آن به خودمان ببالیم؟ تازه این سوال فارغ از جنبههای سودآور و فرهنگساز و القای قدرت و خیلی جنبههای دیگر ساخت بازی به ذهن ما و امثال ما میرسد. همانطور که حتما خودتان اطلاع دارید ساخت یک بازی خوب، نیازمند یک تیم خوب است. تیمی که متشکل از ایدهپردازان خوب، بازیشناسهای کاربلد، نویسندههایی با ذهن باز، کارگردانهای متخصص، طراحان عاشق، متحرکسازهای مشتاق، موسیقیدانهای عالی و ...و...و..تا حتی بازیبازهای دلداده نیز باشد. حقیقت مساله برمیگردد به همین تیم شدنی که در ایران نمیدانم چرا ولی تعداد افراد زیادی آن را به خوبی بلد نیستند؛ واگر نه اینقدر ما پشتوانه فرهنگی و تاریخی و هر چیز دیگری که فکر کنید داریم که کشورهای دارای صنعت بازیسازی بزرگ از یک دهم چنین چیزی بهره نمیبرند و با این حال بازیهایی با عناوین بزرگ و میخکوبکننده میسازند. القصه نمیخواهم بحث را به درازا بکشانم اما اینها را گفتم تا برسم به اینجایی که بگویم، تیم مجله بازینامه ما، در نظر دارد تا در این مجله یک بخش خیلی کوچکی از این بحث بزرگ را از زمین بردارد تا شاید افراد دیگری هم با ما همراه شده و بتوانیم این بار بزرگ را از زمین برداریم و به یک نتیجهای برسانیم و بعد بنشینیم و خدایمان را شکر کنیم و یک نفس عمیق بکشیم. حالا آن بخشی که بنده حقیر قرار هست در این مجله روی آن کار کنم همان بحث ایدهپردازی بازی با استفاده از همان پشتوانههایی است که خدمتتان عرض کردم. باشد که شما از این بخش استفاده کنید و رستگار شوید! ایدهای قدیمی، نگاهی جدید برای شروع به صحبت پیرامون ایدهپردازی بازی تصمیم گرفتم تا در میان تمام تفکرات و ایدههایی که سالها داشتم و پروراندم موضوعی را انتخاب کنم تا گرچه برای همهی شماها حتما آشنا هست و همه در مورد بازی ساختن از این موضوع حتما فکر کردهایم ولی اینبار با یک دید جدید به این موضوع نگاه کنیم. شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی به عنوان یک بازیکن و شاید بازیساز، تفکری که از ساخت بازی از داستانهای زیبای شاهنامه فردوسی به ذهن شما میرسد چیست؟ بیایید با هم چند ایده برای ساخت بازی از این داستان ها را بررسی کنیم تا ببینیم که چقدر پتانسیل عجیب و خاصی تنها در همین یک کتاب هست. یک بازی مبارزهای تمام عیار دوستداران بازیهای مبارزهای حتما با بازیهای معروف این سبک از جمله Samurai Shodown و Street Fighter گرفته تا Mortal Kombat و Tekken و خیلی بازیهای خوب دیگر آشنا هستند و ساعتها زمان برای بازی با هرکدام از شخصیتهای این بازیها صرف کردهاند تا هم تبحر خوبی برای بازی کردن پیدا کنند و هم در مورد تاریخچه خود شخصیت و تاثیر آن درجریان بازی اطلاعات کسب کنند. همه ما با یکی از شخصیتهای این سبک بازیها همزاد پنداری میکنیم و آن شخص را بخاطر طرز مبارزه یا حرکات خاص و یا حتی پوشش جالبش همیشه برنده و قویتر از بقیه میدانیم. اما نکتهای که در اینجا دوست دارم به آن دقت کنیم تاثیر این بازیها روی کودکی و یا حتی ادامه این تاثیرها در بزرگسالی است. چه بسیار افرادی که در اثر بازی سبک مبارزهای به ورزشهای رزمی علاقمند و ورزشکار شدند و الان برای خودشان قهرمانی هستند. چه بسیار افرادی که برای فهمیدن جملات شخصیت مورد علاقهشان به خواندن زبان انگلیسی علاقهمند شدند. چه دوستانی که تیپ و مدل موهایشان برگرفته از شخصیتهای این بازیها بود. حتی بسیاری از این کارها در فرهنگ و جامعه ما پذیرفته نبودند. اما برای ساخت یک بازی مبارزهای خوب چه المانهایی باید در نظر گرفت تا این بازی جذاب و ماندگار شود؟ چرا که اصل همه این بازیها یکی بوده و از سالهای دور ثابت بوده است. فقط کیفیت و گاها کمی داستان آنها در حال تغییر است. من این ویژگیها را بیان میکنم تا شما ببینید در شاهنامه فردوسی وجود دارد یا خیر. اولین و پایهایترین ویژگی این بازیها وجود دو نیروی قوی خیر و شر است. این دو معمولا باید باشند تا این مبارزه صورت بگیرد. اکثر اوقات در یک بازی مبارزهای استاندارد، بد و خوبی وجود دارند که اکثرا جنگ آنها برسر حکمرانی بر کل زمین است. این شخصیتهای بد، نیرویی پیدا کردهاند تا بر زمین مسلط شوند و از آن طرف شخصیتهای خوب با اتکا بر نیروی قلب بزرگشان و مهارتهای مبارزهای خودشان و همچنین از خودگذشتگی تا سر حد مرگ زمین را نجات میدهند و خلاصه همه چیز به خیر و خوشی تمام میشود تا برخواستنی دوباره از همان شخصیتهای بد یا نوادگان آنها برای قسمت بعدی بازی.
دومین ویژگی مهم بازیهای مبارزهای شخصیتپردازی قوی و متمایز آن هست. جذابیت این نوع بازیها در این است که هر شخصیتی سبک مبارزه، تیپ و هدف خاص خود را دارد. مثالی که از اهمیت این ویژگی میتوانم برایتان بزنم بازی Mortal Kombat است. در سریهای اول بازی که برای کنسولهای سگا و نینتندو عرضه شد، سبک جدید بازی و طبیعی بودن آن در کل دنیا صدا کرد و این رشد در Ultimate به حداکثر رسید. یکی از علتهای اصلی موفقیت این بازی شخصیت پردازی بسیار قوی آن بود. اما در سالهای بعد عناوینی از این بازی برای کنسولهای مختلف پخش شد که در ساخت شخصیت زیادهروی شده بود و این زیادهروی باعث شد که روی شخصیتپردازی اصلا کار نشود و داستان تکراری هم مزید بر علت شد تا این عناوین به موفقیت نرسند. البته زرنگی سازندگان اصلی بازی و همکاری با افراد خبره و جدید و همچنین بازگشت به اصول شخصیت پردازی ابتدایی این بازی باعث شد تا با عنوانهای عالی در چند سال اخیر مواجه شویم. یک خاصیت مهم که در اصل زیر مجموعه همین شخصیت پردازی قرار دارد اما بسیار مهم هم هست، این است که باید برای هر شخصیت یک علت محق بودن پیدا کنیم؛ حتی برای بد یا خوب بودن آنها. این کار باعث میشود تا هر شخص در دنیای واقعی بتواند همزاد خودش را در دنیای بازی پیدا کند و همزاد پنداری صورت بگیرد و این رمز بقای یک بازی مبارزهای است. سومین ویژگی یک بازی مبارزهای خوب، وجود یک رئیس یا فرمانده خیلی قوی در جبهه بد با قدرتهای خاص و در مقابل آن یک فرمانده کاردرست و همه چیز بلد یا تولد یک شخصیت جدید و با نیرویی خدادای در جهت مقابله با آن رئیس بد در جبهه خوب است. که البته پیروزی بر این شخصیت بد باید سخت و نفسگیر باشد. حالا این موارد را در نظر بگیرید و با شاهنامه فردوسی خودمان بسنجید. شاهنامه با این داستانهای عالی و شخصیتهای بزرگ، خود به خود تمام عوامل بالا را دارد و اصلا نیاز به تلاش خاصی نیست. فقط کافی است یک نفر بنشیند و بخواند و با تغییرات کوچکی، حداقلهای ساخت یک بازی مبارزهای عالی را مهیا کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خیلی از شخصیتهای بازی های معروف دنیا بر اساس داستانهای شاهنامه ما شخصیتپردازی بومی شدهاند. یکی از این شخصیتها که در بازی Mortal Kombat X حضور دارد، Kotal Kahn یا به فارسی خودمان«کتال خان» است. این شخصیت در اصل خدای خورشید فرهنگ آزتک مکزیک و آمریکای جنوبی است که مردم در آن فرهنگ برای این خدا بسیاری از انسانهای بیگناه را قربانی میکردند و با خون این قربانیان این خدا را از خودشان راضی نگه میداشتند. اما نکته جالب ترکیب چهره این قوم با ظاهری شبیه به ضحاک مار دوش در شاهنامه هست. کتال خان همانند ضحاک دو مار بر دوش دارد که مغز دشمنان را میخورند تا کتال قدرت بگیرد. البته به قدرت رسیدن آن در نبود Shao Kahn در سرزمین زیرزمینی است. ساختن مجسمههای بزرگ از خودش در سرزمین زیرزمینی و خیلی مشخصههای دیگر که هر چه بیشتر او را شبیه به ضحاک مار دوش در شاهنامه میکند. حالا این در حالتی است که اسم Shao که خان یا رئیس قبلی سرزمین زیر زمینی بود و در سریهای قبل شکست خورد اسمی کاملا چینی دارد اما این شخصیت ترکیبی از فرهنگهای کهن و خاص دنیا بود که خون خواری از مشخصههای این افراد بوده است.
بسیار هستند شخصیتهایی که در بازی های مختلف مثل Street Fghter یا حتی Tekken بتوانیم ربطی بین آنها با شخصیتهای شاهنامه پیدا کنیم اما در این مقاله نگنجد. لذا من به همین مثالها بسنده میکنم و به اصل مطلب میپردازم. این مطالبی که خدمت شما عرض کردم صرفا بخش کوچکی از مطالبی بود که میتوانستم عنوان کنم. اگر خوب نگاه کنیم میبینیم بهقدری این کتاب و داستانهایش جای کار و استفاده دارد که کمتر کسی بتواند در مورد یکی از سبکهای بازی در این کتاب کار و حق مطلب را ادا کند. حالا در نطر بگیرید زمانی که مشغول نوشتن این مقاله بودم، حداقل هشت سبک بازی در شاهنامه پیدا کردم که این سبکهای بازی جدید و نوآورانه هستند. در نظر دارم تا در شمارههای دیگر به سبکهای مختلفی که میتوانیم از دل این کتاب بزرگ و گهربار بیرون بکشیم اشاره کنم. هدف من از شروع با شاهنامه این بود که در مورد کتابی صحبت کنم که فرهنگ ما را ساخته اما ما به سادگی از کنار آن هر روز میگذریم و میتوانیم توی هر شغل و پیشهای که هستیم نسبت به کار و علاقه خودمان مطلب مورد استفاده خودمان را بیرون بکشیم و استفاده کنیم. حالا به طور خاصتر در مورد بازی و بازیسازی اینقدر ما ایده داریم؛ اما من هنگامی که با افرادی که در زمینه بازیسازی فعالیت میکنند صحبت میکنم دنبال یک اتفاق بزرگ و یک ایدهای هستند که نه کسی دیده نه شنیده نه میشود واقعا آن ایده را عملی کرد. چطور کشورهای بزرگ در صنعت بازیسازی از یک ایده کوچک از کتابهای ما بازیهای بزرگی میسازند اما خودمان نباید از ایدههای بزرگی که داریم استفاده کنیم؟ راستش دوست دارم یه درد دل کوچیک کنم؛ چرا همیشه مرغ همسایه ما غاز است؟
22 مرداد 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]
صفحات پیشنهادی
دانلود قسمت دوم فصل اول سریال Queen of the South S01E02 2016
Queen of the South Season 1 HDTV 2016 Mkv x264 x265 |قسمت به پست اضافه شد| نام سریال Queen of the South Season 1 – فصل اول سریال ملکه جنوب ژانر اکشن درام هیجان انگیز سال انتشار ۲۰۱۶ مدت زمان به طور میانگین هر قسمت ۴۴ دقیقه حجم به طور میانگین هر قسمت ۲۲۰ ۵۹۰ مگابایدانلود قسمت سوم فصل اول سریال Queen of the South S01E03 2016
Queen of the South Season 1 HDTV 2016 Mkv x264 x265 |قسمت به پست اضافه شد| نام سریال Queen of the South Season 1 – فصل اول سریال ملکه جنوب ژانر اکشن درام هیجان انگیز سال انتشار ۲۰۱۶ مدت زمان به طور میانگین هر قسمت ۴۴ دقیقه حجم به طور میانگین هر قسمت ۲۲۰ ۵۹۰ مگابایمستند تکفیر و ترور (قسمت اول) + فیلم
مستند تکفیر و ترور قسمت اول فیلم مستند تکفیر و ترور راوی جنایات اعضای گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد در کردستان است به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان مستند تکفیر و ترور راوی جنایات اعضای گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد در استان کردستان استدانلود قسمت اول فصل سوم Rabbids Invasion S03E01 2016
Rabbids Invasion HDTV 2016 Mkv x264 x265 |قسمت در ادامه مطلب قرار گرفت| نام انیمیشن Rabbids Invasion Season 3 – فصل سوم انیمیشن سریالی حمله خرگوشی رابیدز سال انتشار ۲۰۱۶ مدت زمان به طور میانگین هر قسمت ۲۲ دقیقه حجم به طور میانگین هر قسمت ۱۵۵ ۹۵ مگابایت کیفیفیلم/ مستند تکفیر و ترور (قسمت اول)
فیلم مستند تکفیر و ترور قسمت اول مستند تکفیر و ترور راوی جنایات اعضای گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد در استان کردستان است دانلود کلیدواژه ها تکفیر | تکفیری | کردستان | تروریستها | ترور | نظر متنی نام کامل ایمیفیلم/ مصاحبه با رمضانپور، شیبانی و یونسی پور درباره مدیریت ورزش در دولت یازدهم (قسمت اول)
فیلم مصاحبه با رمضانپور شیبانی و یونسی پور درباره مدیریت ورزش در دولت یازدهم قسمت اول دانلود کلیدواژه ها علی اصغر رمضانپور | شبکه ایران فردا | جام ورزشی | نظر متنی نام کامل ایمیل نظر شما لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین فیاولین قسمت از برنامه جنجالی نود / علیرضا بیرانوند، بهترین خرید نقل و انتقالات (تصاویر)
صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز دوازدهم مرداد ماه را اینجا ببینید به گزارش جام جم آنلاین اولین برنامه فصل هجدهم برنامه نود با محوریت بررسی هفته های اول و دوم لیگ برتر دوشنبه ۱۱ مرداد از ساعت ۲۲ ۵۵ از شبکه سه آغاز شد در ابتدای برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب بهتراولین رویداد هم آفرینی همراه اول برگزار می شود
اولین رویداد هم آفرینی همراه اول برگزار می شود روز نو اولین رویداد از مجموعه رویدادهای هم آفرینی همراه اول با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران رویدادهای کارآفرینی همراه اول با رویکرد روصفحه اول روزنامههای عربی ۱۰ مرداد ۹۵
صفحه اول روزنامههای عربی ۱۰ مرداد ۹۵ ۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۶ ۰۹ برچسبها دکه روزنامه صفحه اول روزنامه ها صفحه اول روزنامه های عربی کیوسک مطبوعاتیاولین نشانه کمخونی و درمان آن
کم خونی یک وضعیت پزشکی است که در آن تعداد سلول های قرمز خون یک فرد زیر نرمال است خون انسان از هر دو گلبول قرمز و سفید ساخته شده است در حالی که سلول های سفید خون مبارزه با عفونت سلولهای قرمز خون مسئول انتقال اکسیژن در سراسر بدن است هنگامی که سطح گلبول های قرمز خون کاهش-
علم و فناوری
پربازدیدترینها