تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816020047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بساط ارز ۵ نرخی برچیده می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون وزیر صنعت در خصوص مشکلات ایجاد شده با اجرای سیاست خرید و فروش ارز آزاد از سوی بانک‌ها گفت: سیاست‌های ارزی جدیدی از سوی بانک مرکزی در راه است که منجر به توسعه صادرات می‌شود.

به گزارش تراز ، ولی‌اله افخمی‌راد گفت: با مجموعه سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت و اقداماتی که برای حمایت از صادرات در دست انجام است، به نظر می‌رسد صادرات غیرنفتی کشور از روند کاهشی بیش از چند ماه اخیر خارج شده و بر مدار صعود قرار گیرد. در این میان، یکی از این اقداماتی که به تازگی اجرایی شده و دقیقا در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم قرار می‌گیرد، آزاد شدن خرید و فروش ارز توسط بانکها از سوی بانک مرکزی بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را با قیمت روز، به شبکه بانکی کشور بفروشند و از این شبکه نیز برای تامین نیازهای خود با همین مدل، استفاده کنند، بنابراین به نظر می‌رسد اقدام مذکور، یکی از فعالیت‌های خوبی است که در جهت توسعه صادرات می‌تواند نقش آفرین باشد. البته اقدامات دیگری هم از سوی بانک مرکزی در دست انجام است و اصلاح سیاست‌های ارزی را نیز صورت خواهد داد.

وی در پاسخ به مشکلاتی که با اجرای سیاست فروش ارز به نرخ آزاد در بانکها تصریح کرد: به نظر می‌رسد که به زودی این موضوع، سامان خواهد گرفت، اما باید توجه داشت که بالاخره فعالیت این چنینی طی سالها متوقف بوده است و اکنون حدود ده روز است که اجرای آن آغاز شده؛ ضمن اینکه طبیعی است دستور بانک مرکزی مبنی بر اینکه ارز صادرکنندگان از سوی بانکها به نرخ آزاد خریداری شود، در ابتدای اجرا مشکلاتی داشته باشد.

به گفته افخمی‌راد، این مشکلات به صورت تدریجی برطرف خواهد شد و امیدواریم دوره زمانی که این سیاست‌ها به شیوه فعلی پیاده می‌شود، طولانی نبوده و روال عادی داشته باشد. به هرحال بانک مرکزی دستورالعمل نرخگذاری دارد که حتما به بانکها ابلاغ کرده است.

وی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مجموعه اقدامات اصلاحی را در بخش واردات و صادرات انجام خواهد داد که همه آنها نوید می‌دهد که ما در آینده، وضعیت بهتری را برای صادرات غیرنفتی کشور شاهد باشیم. در عین حال، واحدهای صنعتی کوچک و متوسطی هم که در حال حاضر فعالیت کمتری دارند، راه‌اندازی خواهند شد که می‌تواند به توسعه صادرات غیرنفتی کشور کمک کنند.

به گفته افخمی‌راد، در عین حال، با بهبودی که در وضعیت صادرات کشور به وجود آمده است، کالای بیشتری برای بازار داخلی و صادراتی تولید خواهد شد که امیدوارم تا پایان سال بتوانیم رشدی ماههای گذشته را ادامه داد و هدفگذاری‌های توسعه صادرات را عملیاتی کنیم.


منبع: مهر







زمانبندی انتشار: 20 مرداد 1395 - 16:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن