تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817396557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعکاس اعتراضات مردم «تشویش اذهان» است یا بی توجهی به نیازهایشان؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در پی درج خبری با عنوان " انتقال آب صفا رود به کرمان و ضربه آخر به پیکر بی جان هامون – جازموریان " شرکت آب منطقه ای استان کرمان جوابیه ای صادر کرد که وفق قانون عیناً درج می گردد؛جوابیه ای که حاوی ابهاماتی است و «تابناک» را بر آن داشته تا توضیحاتی به آن اضافه کند.


به گزارش «تابناک» در این جوابیه که به امضای محمد فغانی سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کرمان رسیده آمده است:

مدیر مسئول محترم سایت تابناک

با سلام و احترام
احتراماً ، عطف به موارد مطروحه در گزارش درج شده آن سایت در تاریخ 5/5/95 تحت عنوان " انتقال آب صفا رود به کرمان و ضربه آخر به پیکر بی جان هامون – جازموریان " لطفاً جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر در پاسخ به مطالب منتشر شده فوق سریعاً در آن سایت درج شود .
" صرف نظر از ادعای غیر کارشناسی و کذب در مورد اثرات زیست محیطی اجرای پروژه بر حوضه ابریز هامون – جاز موریان به اطلاع می رساند مطالعات انتقال آب از سد صفا رود ( شهیدان امیر تیموری ) به منظور تامین آب شرب شهر های رابر و کرمان به دو دهه قبل بر می گردد و قرار است با احداث این سد و خط انتقال مربوطه بر اساس مجوز تخصیص صادره از سوی وزارت نیرو تنها 35 میلیون متر مکعب آب به شهرهای مذکور منتقل شود که با توجه به وسعت حوضه آبریز ، میزان بسیار ناچیزی است ضمن اینکه هیچ ارتباطی به حوضه هامون ندارد . در حالیکه متاسفانه در آن سایت رقم 700 میلیون متر مکعب ذکر گردیده که کذب محض می باشد و اصلاً چنین پتانسیل آبی در این منطقه وجود ندارد و معلوم نیست بنا به کدام مستندات این عدد ذکر شده است ، ضمن اینکه تونل اشاره شده در گزارش که بخشی از سامانه انتقال را تشکیل می دهد کاربرد دوگانه دارد و علاوه بر انتقال آب از سد صفا رود ( شهیدان امیر تیموری ) به میزان یاد شده ، قادر خواهد بود در آینده نسبت به انتقال 700 میلیون متر مکعب از آبهای آزاد دریای عمان به فلات مرکزی ایران ایفای نقش نماید که در اظهارات مسئولین محترم استان منجمله استاندار محترم نیز به همین مسئله اشاره شده است و این طرح در نوع خود از طرحهای کم نظیر کشور می باشد ، لذا این گونه مسائل کذب و غیر کارشناسی ضمن اینکه باعث تشویش افکار عمومی و تحریک احساسات خواهد شد ثمری غیر از بدبینی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دلسردی مسئولین خدوم نخواهد داشت. جالب اینکه بعد از اظهار نظر درست و منطقی نماینده محترم مردم شهرستانهای بافت و رابر در دوره قبل مجلس شورای اسلامی ، آن سایت با لحن معنی داری انتظار خود را از ایشان در تایید مطالب کذب و نادرست خود ابراز نموده و برخورد منطقی ایشان را به ناحق مقابله با نظرات مردم دانسته است .

لذا ضمن اینکه این شرکت حق خود را مبنی بر طرح دعوی در محاکم قضایی به واسطه انتشار مطالب کذب از سوی آن سایت محفوظ می دارد ، خواهشمند است به استناد مفاد ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به درج این پاسخ در اولین فرصت اقدام فرمائید .
ضمناً لازم است از این به بعد قبل از درج هرگونه مطلب در رابطه با حوزه فعالیت این شرکت در مورد صحت و سقم مطالب و اخذ نظرات کارشناسی اقدام فرمائید تا از بروز اتفاق مشابه که وجهه آن سایت را نیز خدشه دار می نماید جلوگیری شود "

محمد فغانی سرپرست روابط عمومی

توضیحات «تابناک»:

1-در مورد ادعای طرح شده مبنی بر خسارت های زیست محیطی این طرح انتقال آب نکته اینکه امروزه همگان شاهد تشدید بحران ریزگردها در جنوب شرق کشور هستند. اگر عامل بروز پدیده ریزگردها و طبیعتاً از بین رفتن پوشش گیاهی، کاهش حجم منابع آبی  منطقه نیست، پس چه عاملی می تواند در بروز و تشدید این پدیده موثر باشد؟
در جوابیه آب منطقه ای آمده که مطالعات این طرح در دو دهه قبل انجام شده است. با این حساب اگر این طرح در دو دهه پیش پیوست محیط زیستی نیز گرفته باشد که در جوابیه به آن اشاره نشده است، آیا این طرح با توجه به مشکلات فراوان زیست محیطی کنونی منطقه نیاز به به روز رسانی پیوست زیست محیط ندارد؟

2-در رابطه با موضوع آغاز این پروژه از دو دهه قبل که در نامه به آن اشاره شده است،در متن خبر «تابناک» اشاره شده است که عملیات احداث سد از سال 1386 آغاز شد. تصویر منبع این خبر در زیر آمده است.

 


we

 


ضمن اینکه آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز در آذر سال 1394 توسط پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر اعلام شد و در سایت این شبکه موجود است. همچنین «محمد رضا بختیاری» مدیرعامل آب منطقه ای کرمان نیز در دی ماه 94 این موضوع را در خبر (حفاری 160 متر از تونل انتقال آب از صفارود به کرمان) در گفت و گو با خبرگزاری «ایسنا» ذکر کرد.

3-اینکه در نامه آمده است  این طرح هیچ ربطی به حوضه آبریز هامون ندارد، جای سئوال جدی دارد.  بر اساس اطلاعات مستند غالب رودهای جنوب استان کرمان از جمله رابر، رودبر و سرمشک از سرشاخه های رود هلیل رود هستند که  از نظر تقسیمات جغرافیایی در حوضه آبریز هامون_جازموریان قرار دارند. اگر در شرایط خشک سالی کنونی آب آنها کم شده است، دلیل آن نیست که ارتباطی به حوضه هامون_ جازموریان  نداشته باشند.

جوابیه آب منطقه ای استان کرمان برای اثبات بخشی از مطالب خود به صحبت های استاندار کرمان «علیرضا رزم حسینی» اشاره دارد. استاندار کرمان در گفت و گو با خبرگزاری «ایسنا» مدعی شده بود، این انتقال آب ربطی به حوضه آبریز هامون_جازموریان ندارد. این در حالی است که  واقعیت ماجرا بر اساس اطلاعات ثبت شده در در پایگاه خبری شهرستان رابر، نقشه های جغرافیایی و اطلاعات مشخص جغرافیایی چیز دیگری است و استاندار کرمان نیز در گفت و گوی خود در این باره دچار خطا شده بود.





we


we
 



4-اشاره به رقم 700 میلیون مترمکعب آب انتقالی از جنوب کرمان به شمال کرمان و اطلاعات دیگری نظیر 38 کیلومتر طول و یک هزار و 400میلیارد تومان اعتبار تماماً از پایگاه خبری شبکه خبر استخراج شد که تحت عنوان (حفاری طولانی ترین تونل انتقال آب در کرمان) در تاریخ 24 آذر 1394 در سایت این شبکه خبری رسمی منتشر شده است و حقیقت نیز بر اساس آنچه در جوابیه آمده است، همین است و بناست تا با تونل انتقال آب مذکور نهایتاً 700 میلیون مترمکعب آب از جنوب استان کرمان به شمال این استان منتقل شود.
 

این موضوع در حالی است که در حقیقت تونل انتقال آب صفارود یک پروژه دوگانه است و بنا است تا با این طرح  35 میلیون مترمکعب آب  از آب های سطحی جنوب استان کرمان و مابقی یعنی 665 میلیون مترمکعب آن از خلیج فارس تأمین شود.

 اینجا ذکر این نکته ضروری است که  بر اساس اطلاعات کسب شده اگرچه طرح انتقال آب از آب های محلی شهرستان رابر در حال نهایی شدن است ولی پروژه انتقال آب از خلیج فارس هنوز پیشرفت قابل اشاره ای نداشته است. بماند که انتقال 635 میلیون مترمکعب آب از دریا آن هم با فاصله زیاد، اختلاف ارتفاع (2110متر ارتفاع سد از سطح دريا)، شوری آب و... هنوز آغاز و پایان روشن و مشخصی ندارد و در جوابیه مذکور نیز در رابطه با آن شفاف سازی نشده است.

 
تمام پروژه های در دست اجرای شرکت آب منطقه ای استان کرمان بر اساس آنچه در پایگاه رسمی این شرکت درج شده است، در ادامه می آید. بر بر اساس این تصاویر هیچ خبری از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان نیست. سئوال اینکه اجرای پروژه ای با ظرفیت 700میلیون متر مکعب و انتقال تنها 35 میلیون مترمکعب از آن حداقل در کوتاه مدت چقدر منطقی است؟
 















































۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن