تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817136398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در موزه‌ بین‌المللی‌ مطبوعات‌ چه‌ می‌گذرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: در موزه‌ بین‌المللی‌ مطبوعات‌ چه‌ می‌گذرد؟
موزه بین‌المللی مطبوعات ایران در شیراز فرصتی مضاعف برای این کلانشهر رقم زده تا به مقصد گردشگری اهالی مطبوعات و رسانه نیز تبدیل شود.
به گزارش نامه نیوز، انتخاب موره بین‌المللی مطبوعات ایران در سال ۱۳۹۴ به عنوان موزه برتر کشور این فرصت را به شیراز داده است تا علاوه بر شعر و تاریخ باستانی به جاذبه‌های مدرن‌تر یعنی تاریخ رسانه نیز برای گردشگران مجهز شود. حال می‌توان امیدوار بود شیراز که در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۲۲هزار گردشگر داخلی را میزبانی کرده تا اماکن تاریخی و گردشگری این منطقه را ببینند با «تور چاپ روزنامه» مدت اقامت این گردشگران را در مرکز استان فارس افزایش دهد. «تور چاپ روزنامه» ابتکاری است که با راه‌اندازی موزه مطبوعات در «برج خبر» واقع در خیابان صورتگر در خیابان کریمخان زند شیراز ممکن شده است. این موزه نیز به ابتکار «حسین واحدی‌پور» مدیرمسئول روزنامه خبرجنوب در ساختمان این روزنامه در شیراز راه‌اندازی شد. ماجرای راه اندازی موزه مطبوعات به آخرین تابستان دولت دهم و تجربه شکست‌خورده‌ای در مکانی با نام «سرقبرآقا» در جنوب تهران بازمی‌گردد. موزه‌ای که تنها در روز افتتاحیه‌اش به روی میهمانان باز بود و بعد از آن همیشه ورودی‌اش بسته ماند و به دلیل امانی بودن وسایل گردآوری شده در آن نیز درنهایت متوقف و تعطیل شد. شاید همین تعطیلی فرصتی به موسسه خبر داد تا ایده «حسین واحدی‌پور» عملی شده و در فاصله سال ۱۳۹۱ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۲ طبقه اول برج خبر در شیراز رسما به موزه تبدیل شود. 
محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها، اموال منقول و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بیستمین روز از آبان ۱۳۹۲ و در حالی که حدود سه ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذشت مجوز رسمی موزه مطبوعات ایران را به دست واحدی‌پور داد تا اینک علاوه بر تورهایی که به سعدیه و حافظیه یا باغ عفیف‌آباد و پاسارگاد گردشگران را راهنمایی مي‌کنند تاریخ مطبوعات را هم مرور کنند. 
واحدی‌پور درباره تورچاپ روزنامه توضیح می‌دهد: در این تورها، گردشگران ابتدا از ساختمان 9 طبقه روزنامه خبرجنوب بازدید می کنند و در بخش های مختلف این روزنامه، با روند تولید محتوا و خبر، صفحه بندی و گرافیک مطبوعاتی و همچنین موزه بین المللی مطبوعات جهان و نشریات کشور ما آشنا می شوند. پس از آن، بازدیدکنندگان به چاپخانه خبرجنوب واقع در شهرک صنعتی شیراز می روند و از نزدیک روش های مختلف لیتوگرافی و چاپ در این چاپخانه را می بینند. این امکان به ویژه با اختصاص فضایی ۴۵۰متری در طبقه نخست برج خبر فراهم شده که در آن ۱۰ تالار وظیفه تشریح تاریخ مطبوعات را دارند. واحدی‌پور امیدوار است در گام‌های نخست فعالیت این موزه دانشجویان علوم ارتباطات، مطبوعاتی‌ها و اساتید و فعالان رسانه‌ای را در این تورها میزبانی کند. اما باید دید این موزه که عنوان بین‌المللی را نیز یدک می‌کشد می‌تواند سهمی از ۱۳۷هزار گردشگر خارجی که امسال در سه ماهه نخست راهی شیراز شده بودند را نیز از آن خود کند. تالارهای ۱۰ گانه موزه مطبوعات ایران در شیراز ابتدا با تالار مطبوعات جهان میزبان بازدیدکنندگان می‌شود. نمایشگاه موسمی دومین تالار این موزه است. بازدید کنندگان سپس از تالار سوم که به مشاهیر مطبوعات ایران اختصاص دارد وارد می‌شوند و در تالار چهارم نیز با مطبوعات ایران چه آنها که سراسری هستند و چه مطبوعات محلی آشنا می‌شوند. پنجمین تالار موزه مطبوعات در شیراز به سیرچاپ اختصاص دارد. 
خبرگزاریها و مجلات عناوین تالارهای ششم و هفتم هستند و بازدیدکنندگان در تالار هشتم که «قاب تماشا» نام دارد به بازدید از تصویرسازی‌ها و عکس‌های معروف می‌پردازند. تالارهای نهم و دهم نیز به نشریات استان فارس و تاریخچه ۳۷ ساله روزنامه خبر جنوب و موسسه خبر اختصاص دارد. موزه بین‌المللی خبر تا کنون علاوه بر علاقمندان به عرصه رسانه و مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میزبان مسئولان مهم کشوری نیز بوده است که از آن جمله به بازدید علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب می‌توان اشاره کرد. تقدیر رئیس ایکوم از بنیانگذار نخستین موزه مطبوعات ایران همچنین چندی پیش رئیس شورای جهانی موزه ها فعالیت اولین موزه مطبوعات در ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد. پروفسور دكتر «هانس مارتین هینز» که برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه به شیراز سفر کرده بود، در دیدار با پرنیا پوركهنوجی مسئول داخلی اولین موزه مطبوعات ایران كه در ساختمان نشریات بین المللی خبر در شیراز واقع شده است گفت: تاسیس موزه های تخصصی برای پژوهش و بالا بردن اطلاعات فردی افراد بسیار مهم است و تاسیس موزه مطبوعات برای دسترسی به اطلاعات تخصصی مطبوعات برای علاقمندان این عرصه بسیار مهم است. وجود موزه هایی از این قبیل مرجع ارزشمندی برای پژوهشگران به شمار می آید. وی افزود: فعالیت اولین موزه مطبوعات ایران نقطه عطفی برای فعالیت موزه های تخصصی است و فعالیت این موزه بسیار مثبت و ارزشمند است. همچنین در مراسم روز جهانی موزه از سوی رئیس ایکوم از حسین واحدی پور مدير مسئول نشریات بین المللی خبر به عنوان بنیانگذار و مدیر نخستین موزه مطبوعات ايران تقدیر شد.

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط
نقش «رستم‌اف» در پرونده بابك زنجاني
نقش رستم‌اف در پرونده بابک زنجانی
دادستان تهران:توهین به مسوولان و نهادهای کشور جرم است
شهرام اميري اعدام شد / به آمریکا رودست زدیم
توضیح قوه قضاییه درباره جنجال «یالثارات»
دادگستری تهران: مسئولان نشریه یالثارات احضار شده‌اند



۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن