تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801305114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فردی که به دلایل مذهبی مغازه داری را در اسکاتلند به قتل رساند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فردی که به دلایل مذهبی مغازه داری را در اسکاتلند به قتل رساند
دادگاه عالی انگلیس روز سه شنبه فرد مسلمانی را که در ماه مارس گذشته یک مغازه دار در شهر گلاسکو اسکاتلند را به ظن "بی احترامی" به اسلام به قتل رسانده بود، به حبس ابد محکوم کرد.


به گزارش ایرنا، تنویر احمد 32 ساله ساکن شهر برادفورد در یورکشایر پیش از این رسما از سوی قاضی دادگاه گلاسکو متهم به قتل "اسد شاه " 40 ساله پاکستانی تبار ساکن شهر گلاسکو با ضربات متعدد چاقو، شده بود.


تنویر احمد که سنی مذهب و شغلش راننده تاکسی است، پیش از این در بیانیه ای گفته بود که به باورش "اسد شاه" به اسلام "بی احترامی" کرده چرا که در یک فیلم ویدئویی مدعی شده بود که او پیامبر است.


براساس رای خانم "ریی" قاضی دادگاه گلاسکو، تنویر شاه حداقل تا 27 سال از حق بخشودگی محروم بوده و بایستی در زندان بماند. 


به گزارش اسکای نیوز ، قاضی دادگاه گلاسکو در جلسه امروز ( سه شنبه )دادگاه خطاب به احمد تنویر گفت: قتل فردی دوست داشتنی که قابل احترام جامعه محلی بوده ، غیرقابل توجیه است و عملی عامدانه و وحشیانه شمرده می شود.


قاضی دادگاه گلاسکو، حمله صورت گرفته علیه "اسد شاه " که به گفته او، به تمامی مذاهب احترام می گذاشت، را یک خشونت بی رحمانه توصف کرد. 


" بریان مک انولتی " یک مقام ارشد پلیس اسکاتلند به دنبال رای دادگاه گلاسکو گفت: من امیدوارم حکم این دادگاه این اطمینان سریع را به جوامع محلی در گلاسکو و در کل اسکاتلند بدهد که اقدام خشونت آمیزی همانند قتل "اسدشاه" به طور کلی غیرقابل قبول بوده و قابل توجیه نیست.


وی با اشاره به حضور اقوام و مذاهب مختلف در گلاسکو گفت: عدم بردباری مذهبی به هر شکل آن، غیرقابل تحمل بوده و پلیس اسکاتلند با همکاری جوامع محلی، برای ریشه کن کردن رفتارهای مبتنی بر آن، اقدام خواهد کرد. 


اسد شاه که گفته می شود از پیروان فرقه "احمدیه" است، در شامگاه 24 ماه مارس گذشته و در آستانه تعطیلات عید پاک ( ایستر) در بیرون از مغازه اش به ضرب چاقو کشته شد و پس از آن پلیس اسکاتلند تایید کرد که مردی در ارتباط با این قتل دستگیر کرده است. 


مقامات پلیس اسکاتلند همان زمان اعلام کرده بودند که «اسد شاه» به دلیل «تعصب مذهبی »، کشته شده است. 


به گزارش منابع انگلیسی، اسد شاه یک ساعت پیش از کشته شدنش در صفحه فیسبوکش عید پاک (ایستر ) را به مسیحیان تبریک گفته و نوشته بود: "بیایید طریقت واقعی حضرت عیسی مسیح (ع) را دنبال کنیم و در هر دو عالم موفق شویم." 






تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن