تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراحت شاخص کل بورس در مدار ۷۸ هزار واحدی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معامله‌گران بازار سهام امروز با استراحت منطقی نماگرهای بازار بورس همپای حمایت حقوقی‌ها برای تقویت حجم و ارزش معاملات سهام مواجه بودند؛ بازاری که ترجیح می‌داد بازدهی‌های به دست آمده طی روزهای اخیر را اندکی نقد کند.


به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 18 مرداد 95، با کاهش 379 واحدی به رقم 78 هزار و 324 واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن نیز با 8 واحد کاهش به عدد 14 هزار و 378 واحد را برای خود ثبت کرد.


شاخص سهام آزاد شناور اما با 509 واحد کاهش به عدد 87 هزار و 785 واحد دست یافت.


شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 528 واحدی به رقم 55 هزار و 383 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 107 واحد افزایش 707 واحدی به رقم 167 هزار و 909 واحد رسید.


امروز همجنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واجدی روی رقم 815 واحد ایستاد.


بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 79 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 61 واحد و فولاد مبارکه با 59 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 75 واحد، پتروشیمی مبین با 34 واحد و  سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با 15 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 181 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 818 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 72 زهار و 747 نوبت داد و ستد بود. 


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لوازم خانگی پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بهمن، بیمه ملت، بیمه تعاون، حق تقدم خرید سهام داروسازی تولیددارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر مجتمع صنعتی آرتاویل تایر متوقف شدند.


به گزارش فارس، امروز در نماد معاملات ملی صنایع مس ایران اندکی بیش از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.


در عین حال اندکی بیش از 9 میلیون سهم چادرملو به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.


در سرمایه‌گذاری توسعه گهران امید نیز بیش از 7.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 900 میلیون تومان میان کدهای درون گروهی منتقل شد.


بر اساس این گزارش امروز، معدنی‌ها و گروه‌ فلزات اساسی در آستانه خبرهای مربوط به افزایش سرمایه در برخی از هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تابعه خود شاهد استراحت مقطعی قیمت‌ها پس از پشت سر گذاشتن یک دوره نوسان رو به بالا بود.


بازاری که ترجیح می‌داد در آستانه پس گرفتن رکوردهای از  دست رفته قبلی خود اندکی با استراحت شاخص کل همراه باشد.


در این بین استراتژی حمایت از حجم و ارزش معاملات روزانه از سوی حقوقی‌های سنتی بازار باعث شد تا امروز حقوقی‌ها حامیان و خریداران سهام در تعدیل های منفی بازار باشند. این در حالی است که معامله‌گران حقیقی بازار ترجیح دادند تا با شناسایی بازدهی کوتاه مدت، جایگزینی تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک را در بازار دوم بورس مورد توجه خود قرار دهند.


در گروه قندی‌ها اما امروز معاملات دوطرفه حقیقی‌ها و بازیگران حرفه‌ای این گروه اگرچه تعدیل قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی را برای اغلب نمادها در پی داشت که گزارش‌هایی از افزایش حجم عرضه شکر در بازار داخلی طی روزهای آینده شنیده می‌شود.


امروز در گروه پالایشی‌ها نیز معامله‌گران اغلب حقیقی بازار با هدف شناسایی بازدهی شاهد عرضه سهام بود.


در گروه معدنی‌ها اما «کروی» و «فسرب» با معاملاتی متعادل و رو به منفی مواجه شد که در برخی ساعات بازار حتی شکل‌گیری صف فروش ناپایدار را در این نماد در پی داشت.


در گروه خودرویی‌ شورای رقابت در حالی از ورود به معاملات درون گروهی خودرویی‌ها در کنار شائبه انحصار از سوی گروه قطعه‌سازی کروز از طریق مالکیت سهام گروه بهمن و تیک‌آور سهام خودرویی‌ها شنیده شد که هنوز هیچ شفاف‌سازی در مورد نحوه تامین مالی و اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات اعطایی موسسه اعتباری کوثر (به عنوان فروشنده دارایی) به مجموعه کروز به سازمان بورس ارائه نشده است.


به گزارش فارس، امروز نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا نیز در حالی در شورای رقابت به بحث گذاشته می‌شود که تازه‌ترین خبرهای دریافتی حاکی از موافقت جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای ممانعت از خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا در نامه‌ای به مشاور اقتصادی خود دارد.


موضوعی که همه جنجال‌های بر سر خروج پتروشیمی‌‌ها از بازار شفاف و متشکل بورس کالا را که طی ماه‌های گذشته به رهبری وزارت صنعت راه افتاده بود، راه پایان می‌دهد.


به گزارش فارس‌، امروز بازار سهام بازاری متعادل و همراه با حمایت حقوقی‌ها بود که براساس الگوهای تکنیکالی شاهد استراحت نماگرهای منتخب خود برای جمع کردن انرژی لازم به منظور پس گرفتن رکوردهای از دست رفته خود با دستیابی به هدف مقاومت 80 هزار واحدی بود.


بازاری که به نظر می‌رسد معدنی‌ها و فلزات اساسی را از این پس پیشروهای جایگزین خورویی‌ها می‌دانند.


۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن