تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804486968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازدواج سعودی ها با زنانی از 33 کشور جهان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ازدواج سعودی ها با زنانی از 33 کشور جهان
پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز (دوشنبه) گزارشی از ازدواج عجیب و غریب زنان و مردان سعودی با اتباع بیش از 33 کشور جهان را منتشر کرد.
به گزارش نامه نیوز، مردان عربستانی بیشتر ترجیح می دهند زنان خود را از اتباع کشور یمن و در رتبه بعدی از سوریه انتخاب کنند در حالی که زنان سعودی نیز ازدواج با یمنی ها و کویتی ها را ترجیح می دهند.
براساس آماری که از سوی وزارت دادگستری عربستان در باره موضوع ازدواج در سال 1436 ( سال گذشته قمری) منتشر شد ٬زنان عربستانی شوهران خود را از اتباع 35 کشور و مردان سعودی نیز زنان خود را از اتباع 33 کشور جهان برگزیده اند.

ازدواج زنان و مردان عربستانی با اتباعی از کشورهای سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، مصر، یمن، مغرب، بنگلادش، مالی، اتیوپی، سریلانکا، قطر، پاکستان، اردن، سودان، نیجریه، بحرین، آمریکا، هند، ، افغانستان، برمه، انگلیس، ترکیه، اریتره، موریتانی، تونس، اندونزی، ترکستان، تایلند ٬الجزایر ٬امارات ٬چاد٬عمان و قاره اروپا صورت گرفته است.

در فرهنگ عربستان، چند همسری رواج دارد و زنان آن کشور به دلیل مشکلات زیاد ٬ ناچار می شوند به ازدواج با مردان به عنوان زنان دوم یا سوم و حتی چهارم تن در دهند.
با این حال پدیده "درخانه ماندن " زنان و دختران عربستانی در این کشور امری بسیار شایع است و مردان عربستانی بیشتر ترجیح می دهند با زنانی غیر از زنان کشور خود ازدواج کنند.

چندی پیش بود که به دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد زیادی از دختران در عربستان، گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در توییتر فراخوانی را با عنوان "حلال بودن چهار زن در شرع اسلام" به راه انداختند!
دانشجویان دختر در این صفحه از مردان می خواهند تا بیش از یک زن را به همسری انتخاب کنند. زیرا به باور آنها این امر به حل مشکل مجرد ماندن دختران کمک خواهد کرد.

در عربستان هیچ گونه مصونیتی برای ازدواج زنان این کشور با خارجی ها و احتمال مخالفت آن با سیستم اقامت در عربستان سعودی و یا غیرقانونی بودن آن وجود ندارد.
تجارت ازدواج در عربستان تنها منحصر به تصرف اموال نمی شود بلکه راهکاری برای خارجی های بیکار در کشورهایشان به شمار می آید چون خارجی ها بر این باورند که از طریق ازدواج با دختران عربستانی می توانند شغلی برای خود دست و پا کنند و چه بسا آنها را به دستیابی به تابعیت عربستانی برسانند.

قوانین سعودی به مردان اجازه می دهد تا دختران تحت تکفل خود را از ازدواج منع کرده و یا به زور به ازدواج هر کسی که تمایل داشته باشند، درآورند.
در عربستان سعودی، زنان حق ندارند در خصوص همسر آینده خود تصمیم بگیرند.
تعالیم وهابی و سنت های قبیله ای حاکم بر عربستان به پدران یا مردان قیم زنان اجازه می دهد تا مستقلا در خصوص همسران آینده آنها تصمیم گیری کنند.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، شیوه برخورد با زنان و رعایت حقوق آنها در تعالیم فرقه وهابیت در عربستان سعودی با آنچه از کرامت و احترامی که دین مبین اسلام برای زنان قائل شده ٬بسیار متفاوت است.
اوج کرامت زنان در عربستان را می توان در صدور فتوای "جهاد نکاح" توسط مفتی های وهابی این کشور برای تامین و حمایت از گروه تروریستی داعش مشاهده کرد.

نکته قابل توجه در این میان ٬ تمایل مردم عربستان برای ازدواج با یمنی ها همسایه جنوبی شان و آمار بالای ازدواج میان آن ها است در حالی که خاندان حاکم و مقام های دولتی عربستان در پی کشتار مردم یمن هستند.



منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اعتراض خانواده‌های عربستانی به اعزام فرزندانشان به یمن
موافقت آلن ایر با سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران
سعودی‌ها به‌ دنبال‌ پایمال‌ کردن‌ عزت‌ حجاج‌ ایرانی
حضور اولین زن در سمت های بالای دولتی عربستان
تشدید اقدامات سعودی‌ها علیه امنیت ملی ایران



۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن