تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818855337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری دوره‌ی آموزشی نمازدر نجف اباد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری دوره‌ی آموزشی نمازدر نجف اباد دوره‌ی آموزشی نماز در نجف آباد برگزار شد.
۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد ساعت 07:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، بنیاد مهدی (عج) موعود با بهره‌گیری از محضر اساتید مجرب مركز تخصصی نماز قم، حجج الاسلام علی اصغر آیتی مدیر مركز تخصصی نماز ، حسن محمودی، علی محمد باقی، محمدجواد محمودی، و محمد صادق كفیل معاون بنیاد مهدویت تهران ، دوره‌ای برای آموزش نماز برپا كرد.
حجت الاسلام كفیل با بیان آیات و روایاتی در باب نماز گفت: «اگر هر صبح و ظهر و شام روحمان را با غذایی تغذیه كنیم كه گرسنه نماند گناه نمی‌كنیم و این غذا همان نماز با حضور قلب خواهد بود.» وی افزود: «تارك الصلاه بیمار است و اگر اهمیت نماز برایش جا بیفتد درمان می‌شود.»
حجت الاسلام محمد جواد محمودی گفت: «با توجه به این كه راهكار تربیت فرزند به گونه‌ای كه از اهل نجات شود، فراهم كردن وسایل برای ازدواج به موقع، ایجاد عشق به اهل بیت و ایجاد عشق به نماز در وجود اوست و ما به عنوان مسلمان موظفیم در هفت سال اول ارزش نماز را در رفتار خود به كودك نشان دهیم، در هفت سال دوم با نشان دادن نعمات خداوند و تاثیر آن در زندگیمان او را عاشق خدا كنیم، و در هفت سال سوم اجازه دهیم هر سوالی در مورد نماز در ذهن دارد بپرسد و سوالاتش را به بهترین نحو پاسخ بدهیم.»
حجت الاسلام علی محمد باقی در باب اسرار و آداب باطنی نماز از خشوع و طهارت و شكوفایی و عشقی كه در اثر به پا داشتن نماز ایجاد می‌شود به عنوان اسرار كلی نماز یاد كرد و افزود: «هر جزء نماز شامل قبله، وضو، ركوع، سجود و ... سری دارد كه آموختن آن عشق به نماز را افزون می‌كند.»
حجت الاسلام حسن محمودی با اشاره به این نكته كه ذكر خداوند و بهترین آن یعنی نماز برای آدمی آرامش و خوش نامی و دوری از شیطان را به ارمغان می‌آورد و یاد خداوند از ذاكر را در خود نهفته دارد، آداب و راهكارهایی برای تكمیل نماز ارائه داد. وی با استناد به آیات و روایات گفت: «آمادگی برای نماز، خشوع در برابر خداوند، محافظت بر نماز با دوری از گناه و كارهای بیهوده كه سودی برای مسلمان ندارد و همچنین نشاط قبل از نماز و حضور قلب در نماز از جمله راهكارهایی است كه نماز ناقصمان را كامل می‌كند.»
وی اضافه كرد: «حضور قلب هنگامی حاصل می‌شود كه اهمیت نماز، اهمیت حضور قلب، و راه‌های كسب حضور قلب را بدانیم. برای دست یافتن به حضور قلب در نماز مهم‌تر از همه اینست كه از خداوند بخواهیم این نعمت بزرگ را به ما عطا كند. همچنین افزایش معرفت به نماز، ترك گناه، برطرف كردن عوامل حواس پرتی و ادای تعقیبات نماز شامل سه الله اكبر، صلوات و تسبیحات حضرت زهرا دستیابی به این مهم را تسهیل می‌كند.»
حجت الاسلام علی اصغر آیتی در بحث خانواده و نماز از اصول حاكم بر تربیت مخصوصا تربیت با هدف ایجاد عشق به نماز در فرزند سخن گفت.                     
وی در پایان اذعان كرد: مهم‌ترین وظیفه‌ی ما در قبال كودكان و نوجوانانمان بسترسازی و ایجاد حس خوشایند نسبت به نماز است.
گفتنی است  در پایان  این دوره پس از برگزاری آزمون به حضار گواهی حضور اعطا شد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن