تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش تلفات تروما به مرکزی فراقوه ای نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کاهش تلفات تروما به مرکزی فراقوه ای نیاز دارد
براي مقابله با تلفات ناشي از تروما حداقل به يك مركز ملي فرا وزارتي و فرا قوه‌اي در كشور نياز داريم.
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي با بيان اينكه تروما يكي از سه عامل اصلي بيماري‌ها در كشور ما محسوب مي‌شود، اظهار كرد: همچنين تروما به عنوان اولين عاملي كه موجب از دست رفتن عمر مفيد افراد مولد جامعه مي‌شود، شناخته شده است.
محمد رئيس‌زاده ضمن اشاره به اينكه اين مشكل در همه دنيا وجود داشته و دارد، افزود: اما كشورهاي مختلف توانستند از نظر علمي با اين مشكل برخورد كنند و آمار آن را به شكل چشمگيري كاهش دهند.
وي با بيان اينكه در اين مورد اقدامات زيادي در كشور انجام شده است، اظهار كرد: به‌‌رغم تمام توفيقات حاصل شده آمار خسارت ناشي از آن بسيار بالا و قابل‌توجه است.  رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي ضمن تأكيد بر اينكه طبق آمار، مرگ و مير ناشي از تروما در سال بين 17 تا 23 هزار نفر در سال است، گفت: نظام سلامت و دستگاه‌هاي ذي‌ربط بايد تلاش جدي براي كاهش اين آمار داشته باشند چراكه از دست دادن اين تعداد از هموطنان در تصادفات كه عمدتاً افراد فعال و مولد جامعه هستند حق و شايسته مردم كشور ما نيست.  وي با بيان اينكه بيشتر تلفات ناشي از تصادفات در مسيرهاي جاده‌اي اتفاق مي‌افتد، تصريح كرد: براي حل اين مشكل دو مؤلفه اساسي عزم و انسجام ملي و استفاده از روش‌هاي علمي بسيار حائز اهميت است، در حال حاضر كاهش آمار تلفات ناشي از تروما به عنوان يك علم در دنيا محسوب مي‌شود و اين پديده در دنيا با يك راهكار علمي دارد.





تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن