تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820631150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقصير صد درصدي پيمانكار ‌در مرگ فاطمه كوچولو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تقصير صد درصدي پيمانكار ‌در مرگ فاطمه كوچولو
گزارش كارشناس رسمي دادگستري نشان مي‌دهد كه پيمانكار شهرداري تهران در مرگ غم‌انگيز فاطمه كوچولو در پارك كوهسار مقصر صددرصد است. به دستور بازپرس، پيمانكار كه با قرار وثيقه آزاد است، بار ديگر به دادسرا احضار شد.


به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز اين نظريه روي ميز قاضي مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران قرار گرفت. در اين نظريه آمده است با توجه به اينكه در تاريخ اول خردادماه امسال يعني سه روز قبل از حادثه ناظر مقيم پس از بازديد از پارك به صورت كتبي به شركت سبزبانان به عنوان پيمانكار شهرداري منطقه اعلام كرده بود كه حفاظ روي حوضچه قسمت مكش پمپ آب به سرقت رفته است و همچنين درباره عواقب خطرناك و ايمن نبودن محل هشدار داده بود، پيمانكار موظف بوده طبق قرار‌داد في‌مابين و اعلام كتبي، نقص حفاظ روي درياچه را طوري نصب كند كه امكان سرقت وجود نداشته باشد. از سوي ديگر با توجه به احتمال سرقت، لازم بود پيمانكار قبل از روشن كردن مجدد آبنما و پمپ، از وجود حفاظ اطمينان حاصل مي‌كرد تا شاهد چنين حادثه دلخراشي نباشيم. حال با توجه به بررسي‌هاي لازم و رعايت نكردن اين موارد و از سوي ديگر قبول مسئوليت هر گونه حادثه احتمالي از سوي پيمانكار، طبق مفاد قرارداد اعلام مي‌شود، پيمانكار به صورت صد درصد در اين حادثه مقصر است.
قاضي مدير روستا پس از مطالعه نظريه كارشناسان به خبرنگار ما گفت: پس از اين حادثه تحقيقات گسترده‌اي از سوي كارآگاهان آغاز شد كه در نخستين گام پيمانكار شهرداري منطقه بازداشت شد و مورد تحقيق قرار گرفت كه پس از تحقيقات با قرار وثيقه به صورت موقت آزاد شد. بعد از آن بود كه پرونده براي بررسي و اعلام نظريه كارشناسي در اختيار كارشناس رسمي دادگستري قرار گرفت. با توجه به ارسال گزارش كارشناس رسمي كه پيمانكار شهرداري را به صورت صد درصد مقصر شناخته است در اسرع وقت پيمانكار براي تفهيم نظريه كارشناسي به دادسراي جنايي احضار مي‌شود.

ساعت 20 و 42 دقيقه شامگاه سه‌شنبه 4 خردادماه امسال بود كه به مأموران كلانتري مشيريه خبر دادند دختر خردسالي در پارك كوهسار به طرز دلخراشي به كام مرگ رفته است. لحظاتي بعد تيمي از مأموران كلانتري در محل حاضر شدند و با جسد قطعه قطعه دختر پنج ساله‌اي به نام فاطمه داخل درياچه آبشار روبه‌رو شدند. لحظاتي پس از اعلام اين خبر، قاضي مدير روستا، بازپرس ويژه قتل همراه كارآگاهان تشخيص هويت پليس آگاهي در محل حادثه به تحقيق پرداختند.

نخستين بررسي‌ها نشان داد لحظاتي قبل، دختر پنج ساله كه همراه مادرش براي تفريح به پارك آمده بود، در غفلت مادرش به داخل درياچه اين آبشار سقوط كرده بود كه در جريان آن به خاطر نبود حفاظ ايمني، پمپ مكش بزرگ اين درياچه دختر خردسال را به داخل پمپ كشانده بود كه پس از بر خورد با پره‌هاي آهني پمپ به طرز دلخراشي جان باخته است. همزمان با ادامه تحقيقات درباره حادثه شهردار منطقه 15 براي تحقيق و سهل‌انگاري در نگهداري از پارك و رعايت نكردن نكات ايمني به دادسراي جنايي احضار شد. شهردار منطقه در بازجويي‌ها قراردادي را به بازپرس ارائه كرد كه طبق بندهاي آن قرارداد، شركت سبزبانان به عنوان پيمانكار وظيفه نگهداري وسايل پارك و ايمني پارك را به عهده داشت. همچنين مشخص شد سه روز قبل از حادثه، نبود حفاظ روي دريچه از سوي ناظر به پيمانكار اعلام شده و قرار بوده در اسرع وقت قبل از شروع مجدد آبشار پارك نسبت به نصب دريچه اقدام شود. بازپرس در گام بعدي پيمانكار را به دادسرا احضار و پس از بازجويي وي را بازداشت كرد. پيمانكار هم در بازجويي‌ها مدعي شد كه دريچه را پس از اعلام ناظر نصب كرده است، اما روز بعد دوباره سرقت مي‌شود. همزمان با بازسازي صحنه حادثه و بررسي‌هاي فني در محل حادثه، پرونده به دستور قاضي مدير روستا براي بررسي‌هاي تخصصي و مشخص شدن علت اصلي حادثه در اختيار كارشناس رسمي دادگستري قرار گرفت تا اينكه صبح ديروز كارشناس رسمي نظريه خود را به صورت كتبي به قاضي پرونده ارائه كرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن