تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816682141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداران مجازی در دام پلیس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شرق: دو تبهکار که در ماجراهای جداگانه اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.  در نخستین ماجرا فردی که با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتای خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شد.

 رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت: با طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار، تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. سرهنگ «جواد جهانشیری» افزود: در بررسی اظهارات مرد جوان مشخص شد این فرد پس از برگزاری مراسم عروسی برای کار در آژانس، قصد خرید خودرو داشت که در پی درج تبلیغات فروش خودرو با قیمت پایین در سایت دیوار، بلافاصله با فرد فروشنده تماس گرفته و برای ازدست‌ندادن معامله فورا مبلغ ٣٠‌ میلیون ریال را به صورت کارت به کارت به حساب وی واریز کرده که به محض واریز پول به حساب، فرد کلاهبردار خود را از دسترس خارج کرده و آگهی وی نیز از روی سایت دیوار برداشته شده است.

 وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک‌سری تحقیقات در فضای سایبر متهم را که جوانی ٢٦ساله به نام سعید است، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند. سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد در چهار ماه گذشته ١٢٠ ‌میلیون ریال بابت بیعانه‌های آگهی جعلی به حساب این فرد شیاد واریز شده است. رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی متهم، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در محدوده اینترنت و سایت‌های پرطرفدار واسطه‌گر اینترنتی نظیر دیوار و... پس از مشاهده کالا یا خدمات، در تکمیل فرایند از بستر فیزیکی استفاده کنند.  در همین‌ حال فردی که با معرفی خود به‌عنوان نماینده فروش یک شرکت توانسته بود در شبکه اجتماعی تلگرام از شهروندی مبلغ صد ‌میلیون ریال کلاهبرداری کند، در عملیات مأموران پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و اعلام شکایتی مبنی بر اینکه فردی با فریب او در تلگرام مبلغ صد ‌میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد: در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که خود را نماینده فروش یکی از کارخانجات تولید فولاد معرفی می‌کرد و من نیز به قصد خرید با وی تماس گرفتم و به‌عنوان پیش‌پرداخت مبلغ صد ‌میلیون ریال به حسابش واریز کردم اما پس از چند روز از این ماجرا، فرد مذکور دیگر تلفن خود را جواب نداد.

 سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان دراین‌باره گفت: با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده تشکیل شد و کارشناسان پلیس فتا با جمع‌آوری مدارک و اقدامات تخصصی و جست‌وجو در فضای مجازی سرانجام توانستند هویت فرد شیاد  که یک زن جوان بود را شناسایی کنند. این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی متهم، مأموران با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به انجام کلاهبرداری از این شهروند در شبکه اجتماعی تلگرام اعتراف کرد. سرهنگ کریمی با هشدار به شهروندان برای حفظ هوشیاری بیشتر در انجام معاملات و خریدهای کلان گفت: به کسانی که قصد خرید از فضای مجازی را دارند، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ شبکه‌های اجتماعی مجازی نروند، از سایت‌های قابل‌اطمینان و دارای نماد الکترونیک خرید استفاده کنند و تا زمانی که جنس درخواستی را مشاهده نکرده‌اند، پولی بابت آن پرداخت نکنند.




۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن