تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816694595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الهام چرخنده: امانت رهبري بايد به‌دست صاحبش مي‌رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: الهام چرخنده: امانت رهبري بايد به‌دست صاحبش مي‌رسيد
فرزند چرخنده: وقتي مادرم با حجاب شد خيلي خوشحال شدم / تغيير سبك زندگي يك بانوي هنرمند و انتخاب الگوي زندگي مبتني بر آموزه‌هاي اهل بيت (ع) و اسلام ناب محمدي (ص) اتفاقي است كه الهام چرخنده دو سال و نيم پيش براي زندگي خود رقم زد.
نویسنده : جواد محرمي 


تغيير سبك زندگي يك بانوي هنرمند و انتخاب الگوي زندگي مبتني بر آموزه‌هاي اهل بيت (ع) و اسلام ناب محمدي (ص) اتفاقي است كه الهام چرخنده دو سال و نيم پيش براي زندگي خود رقم زد. او كه دوران حرفه‌اي نسبتاً پركاري را در عرصه بازيگري از سر مي‌گذراند يك تصميم غيرقابل پيش‌بيني گرفت و همه نگاه‌ها را به سوي خود جلب كرد. چرخنده پوشش معمول خود را كنار گذاشت و چادر را انتخاب كرد و البته با اتخاذ مواضع انقلابي كه از خود بروز داد، باعث شد اتاق‌فكرهاي رسانه‌اي دشمن به خصوص در فضاي مجازي براي تخطئه و ترور شخصيت او تحرك عجيبي از خود نشان دهند و به شكلي ناجوانمردانه تصميم انقلابي او را با چالش جدي مواجه كنند، اما بي‌مهري‌هاي رسانه‌اي او را نه‌تنها از ميدان به در نكرد، بلكه باعث شد مصمم‌تر از قبل پا به ميدان بگذارد و حالا بيش از دو سال است كه به عنوان سفير عفاف و حجاب فعاليت مستمري دارد.

چرخنده چندي پيش در همايش عفاف و حجاب در شهر مشهد متن دستنوشته رهبر معظم انقلاب بر قرآني كه از طرف ايشان به وي اهدا شده بود را براي نخستين بار قرائت كرد؛ متني كه رهبر انقلاب در آن با اشاره به شجاعت الهام چرخنده به نحوي از اين خصوصيت شخصيتي او تجليل كرده‌اند. ماجرا از اين قرار است كه الهام چرخنده در يكي از ديدارهايي كه با رهبر معظم انقلاب داشتند، انگشتري را به ايشان هديه دادند و آقا در قبال آن انگشتري يك جلد قرآن نفيس به همراه مرقومه‌اي به دستخط خودشان تقديم وي كردند. او مدت دو سال با افتخار اين هديه را حفظ كرد و بالاخره به ذهنش رسيد كه هديه‌اي را كه خيلي برايش ارزشمند است، به موزه آستان حضرت معصومه(س) اهدا كند تا تجليل رهبري از شجاعت و پايداري يك بانوي هنرمند مسلمان و رفتار زهرايي او در معرض ديد عموم قرار گيرد و اين تصميم خود را در روز ميلاد كريمه اهل بيت(س) و طي مراسمي در حرم مقدس خواهر امام رضا(ع) عملي كرد.
  
دستنوشته آقا تا حالا نزد من امانت بوده است
سفير عفاف و حجاب كه مادر و پسرش را هم با خود به حرم آورده است، مي‌گويد: «مادرم زني است از تبار طباطبايي؛ آنهايي كه ريشه محكمي دارند.» با افتخار اسم مادرش را بر زبان مي‌آورد: «سيده عذرا سادات ... در همه مقاطع زندگي چه آن زمان كه فعاليت ورزشي مي‌كردم و چه آن زمان كه در رشته معماري درس مي‌خواندم، هر اتفاقي كه مي‌افتاد مادر برايم بهترين مأمن بودند. از مادرم حرف مي‌زنم، چون حضرت آقا درباره زنان، تراز و نقش اين قشر در جامعه اسلامي زياد سخن گفتند و معتقدم انسان به هر درجه‌اي كه برسد، حتماً ايثارگري مادرش در آن نقش دارد. به مادرم گفتم عزيز كارم درسته؟ گفت: «مادر غم به دلت راه نده، چرا كه فقط بخشي از اينهايي كه تو مي‌بيني دست توست. تو انتخاب شدي براي اينكه مقاومت كني. ائمه اطهار حر مي‌پسندند.» مادرم درباره اين قرآن معتقد بودند كه اين دستنوشته متعلق به تو نيست و امانتي است در دست تو. تولد دوباره من نزد خانم فاطمه معصومه(س) اتفاق افتاده و شايسته است كه اين امانت هم نزد خانم باشد كه بي‌ترديد به بركت ايشان اثرش را بر قلوب و فطرت‌هاي پاك بگذارد. مادر خانم چرخنده چند جمله‌اي حرف مي‌زند: «اين قرآن براي ما خيلي ارزش داشت، ولي من گفتم چون به دل دخترم افتاده مي‌بريم و تقديم حضرت معصومه مي‌كنيم. همه جوان‌ها را به خدا مي‌سپارم و آرزوي موفقيت و سربلندي براي رهبر عزيز و همه مردم دارم. دفتر ثبت موزه حضرت معصومه همراه با متن الهام چرخنده به امضاي او مي‌رسد.
مردي كه به نمايندگي از خادمان حرم حضور دارد، مي‌گويد: «از توليت مقدس آستان حضرت معصومه اذن گرفتيم و الان بستر خيلي محدودي براي خادمان نوجوان فراهم شده و ما سيد ارسطو را هم معرفي كرديم و دستور داده‌اند كه به شكرانه روز ميلاد حضرت، مفتخر به خادمي افتخاري حضرت معصومه(س) بشوند. دوستان گفتند براي اينكه حرف ما نقد باشد، نشان خادمي خودت را از سينه باز كن و به سيد ارسطو بده» مرد نشان خادمي را از روي لباسش باز مي‌كند و به سينه پسر كوچك الهام چرخنده الصاق مي‌كند.
سيد ارسطو فرزند الهام چرخنده هم در قالب چند جمله درباره مادرش مي‌گويد: «وقتي مادرم با حجاب شد، خيلي خوشحال شدم و خوشم آمد. من سعي مي‌كنم كاري كنم كه مادرم به من افتخار كند؛ براي همين تلاش مي‌كنم با مردم رفتار خوبي داشته باشم. كسي را اذيت نكنم و دل كسي را نشكنم. از اينكه خادم حضرت معصومه(س) شدم خيلي خوشحالم و اميدوارم خادم خوبي براي ايشان باشم.»
  
اميدوارم پسرم سرباز ويژه آقا امام زمان بشود
در ادامه اين مراسم، الهام چرخنده با بيان اينكه من نمي‌دانم چه كار خوبي كردم كه خدا اين عنايت را امروز به من كرد، مي‌افزايد: تولد من در اين نقطه از زمين اتفاق افتاد. اين نشان خادمي براي پسر من كه هميشه آرزو دارم در راه اهل بيت(س) قدم بردارد، نشان خيلي باارزشي قلمداد مي‌شود. اميدوارم پسرم سرباز ويژه آقا امام زمان بشود. احساس مي‌كنم پسرم انتخاب شد. سيد ارسطو را پسنديدند. الهي كه مباركش باشد اين خادمي. راه نجاتي نيست غير از ائمه اطهار و من خوشحالم كه راه من و پسرم، راه نوراني اهل بيت(س) است. اميدوارم ارسطو لياقت اين خادمي را داشته باشد.
 او در ادامه خاطر نشان مي‌كند: من هر زمان كه دلم مي‌گيرد، خودم را در پناه بي‌بي فاطمه معصومه (س) قرار مي‌دهم و مانند آبي روي آتش، توسل به ايشان حال مرا خوب مي‌كند. واقعيت اين است كه اين دستنوشته آقا متعلق به من نبود و من فقط از آن محافظت مي‌كردم. امانت بايد به دست صاحبش مي‌رسيد. خوشحالم كه توليت آستان حضرت معصومه (س) اين امكان را فراهم كردند. امروز روز دختر است و دوست دارم بانوان و دختران سرزمينم با نگاه به اين نوشته اول از همه اين را متوجه بشوند كه اين مسير حر مي‌طلبد و حر زمان خودشان باشند و با نگاه به اين نوشته حضرت آقا بدانند كه مي‌شود زهرايي بود. در اين زمانه حساس از تاريخ كه همه دشمنان قسم‌خورده براي خفه كردن حقيقت در كنار هم قرار گرفته‌اند، مي‌شود انتخاب شايسته‌اي كرد. موزه جايگاه مناسبي است براي حفظ آثار گرانبها و تاريخي ما و من معتقدم براي اين دستنوشته نائب امام زمان چه جايي بهتر از دامن امن خانم فاطمه معصومه(س). اميدوارم زنان سرزمينم به اينجا پا بگذارند و تصميم بگيرند. بابي انت و امي. من در اين مسير قدم گذاشتم و هر چيزي كه در اين جهاد بزرگ بتواند كمكي بكند براي من ارزشمند است. امروز روز تولد دختر و خواهر گرامي امامان معصوم ماست و من اينجا آمدم تا بيعت دوباره‌اي با اهل بيت عصمت و طهارت و خاندان ولايت انجام بدهم. اين سرزمين مقدس به من آرامش مي‌دهد.
بالاترين مقام سياسي و ديني كشورمان مدام توصيه دارند روي فرهنگ مقاومت، اقتصاد ملي، توليد داخلي، انديشه ورزي، آزاد انديشي، مهرباني و جهاد و از آنجايي كه غدير ادامه دارد هر كس كه خود را مريد ولايت قلمداد مي‌كند بايد بداند كه ما امروز در شرايط حساسي قرار داريم و نسبت به آنچه مي‌كنيم و مي‌گوييم مسئوليم و بيانات رهبر عزيزمان اگر زمين بماند همه ما سرافكنده خواهيم بود. من اين روز مبارك را به همه زنان و دختران مبارز وطنم به ويژه همسران و دختران و مادران مدافع حرم تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم شرمنده آنها نباشيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن