تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816319843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتایج یک تحقیق درباره آثار مخرب اینترنت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نتایج یک تحقیق درباره آثار مخرب اینترنت
نتایج یک تحقیق درباره آثار مخرب اینترنت بررسی های جدید نشان می دهد از هر سه انگلیسی یک نفر دوست دارد با توقف استفاده از اینترنت به طور جزیی یا کلی از دنیای آفلاین بیشتر استفاده کند زیرا حس می‌کند حضور بیش از حد در فضای مجازی به زندگیش لطمه زده است.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از تک کرانچ، بسیاری از کاربران وب در انگلیس احساس می کنند تعادل میان زندگی آفلاین و آنلاین آنها به هم خورده و بدشان نمی آید با توقف استفاده از اینترنت، گوشی، تبلت و غیره نفسی تازه کنند.
 
یافته های موسسه رگولاتوری Ofcom در انگلیس در یک سال گذشته نشان می دهد حدود 15 میلیون انگلیسی در سال 2016 معتقد بوده‌اند که بیش از حد زندگیشان را صرف استفاده از فناوری کرده‌اند و برای پس گرفتن کنترل حیاتشان از وسایل الکترونیک و اینترنت قصد دارند برای مدتی از ابزار مذکور فاصله بگیرند.
 
25 درصد از این افراد قصد دارند یک روز کامل از اینترنت به دور باشند. یک پنجمشان معتقدند باید یک هفته از اینترنت دور باشند و 5 درصدشان موفق شده اند تا یک ماه کاری به اینترنت نداشته باشند. بر طبق این گزارش از هر ده انگلیسی یک نفر توانسته یک هفته خود را به دور از نمایشگر رایانه نگهدارد.
 
این یافته ها حاصل پرسش از 2025 بزرگسال انگلیسی و 500 نوجوان است. 33 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند به علت دور شدن از اینترنت بهره وری بیشتری داشته اند. 27 درصد هم گفته اند با این کار آزادی بیشتری به دست آورده اند و یک چهارم پاسخ دهندگان هم اظهار داشته‌اند با این کار از زندگیشان بیشتر لذت برده‌اند.
 
در مقابل 16 درصد گفته‌اند با این کار بیم داشته‌اند که چیز مهمی را از دست بدهند، 15 درصد احساس گم شدگی داشته اند و 14 درصد هم تصور می کرده اند رابطه شان با دنیا قطع شده است.
 
بررسی ها نشان می دهد استفاده از اینترنت باعث کاهش 48 درصدی دیگر فعالیت ها در منزل، کمتر شدن 47 درصدی خواب و استراحت و کاهش 31 درصدی وقت گذاری انگلیسی ها با خانواده و دوستان می شود و لذا کاهش استفاده از ان تعامل اجتماعی مردم این کشور را بیشتر می کند.
 
22 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند به علت شدت استفاده از اینترنت به قرارهای خود با دوستان و اقوام دیر می رسند و 13 درصد هم همین مساله را علت دیر رسیدن به سر کار خود دانسته اند. 26 درصد جوانان شرکت کننده گفته اند به علت شدت استفاده از اینترنت دیر به منزل می رسند و 60 درصد هم گفته اند تکالیف مدرسه را انجام نمی دهند تا در فضای آنلاین وقت گذرانی کنند.
 
این وضعیت موجب مداخله والدین جوانان و نوجوانان شده، به گونه ای که 61 درصد این افراد از مداخله والدین و محدودشدن استفاده از گوشی و تبلت و ... در خانه خبر داده اند.
 
متوسط استفاده هفتگی انگلیسی ها در این گزارش 25 ساعت اعلام شده و 42 درصد پاسخ دهندگان گفته اند روزی ده بار برای وبگردی یا چک کردن برنامه های مختلف تلفن همراه آنلاین می شوند. 11 درصد پاسخ دهندگان تا بدان حد معتاد بوده‌اند که روزی بیش از 50 بار برای کنترل اینترنت آنلاین می شدند.
 
نکته جالب این است که انگلیسی ها اعتیاد خود به اینترنت را تکذیب نمی کنند. 59 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خودشان را گرفتار گوشی ها و تبلت های خود توصیف کرده اند و 34 درصدشان گفته اند قطع ارتباط با اینترنت برایشان دشوار است.
 
در گزارش Ofcom افزایش استفاده از پیام رسان های موبایلی یکی از دلایل اصلی احساس اعتیاد بیش از حد به استفاده از فناوری و اینترنت توصیف شده است. استفاده از واتس اپ و مسنجر فیس بوک در این کشور از 28 درصد در هفته به 43 درصد در هفته افزایش یافته و این appها مهم ترین ابزار ارتباطی جوانان 16 تا 24 ساله این کشور هستند. به گونه ای که 36 درصد این جوانان آنها را مهم ترین ابزار ارتباطی خود دانسته اند.
 
البته هنوز استفاده از پیامک و ایمیل متداول ترین شیوه ارتباطی در انگلیس است و هر هفته به ترتیب 70 و 63 درصد انگلیسی ها از ان استفاده می کنند،البته استفاده از این دو روش به ترتیب 7 و 8 درصد در مقایسه با سال 2014 کاهش نشان می دهد.
 
دیگر یافته‌های جالب این گزارش عبارتند از استفاده 86 درصد مردم انگلیس از اینترنت خانگی، تبدیل گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ ها به ابزار اصلی اتصال به اینترنت با 36 و 29 درصد استفاده و تصادف 25 درصد مردم انگلیس با فردی در خیابان به علت توجه بیش از حد وی به گوشیش.









95/5/15 - 17:02 - 2016-8-5 17:02:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن