تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820280686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزباني «ستاد اجراي نقشه علمي کشور» با «جوان» در «هدايت تحصيلي»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همزباني «ستاد اجراي نقشه علمي کشور» با «جوان» در «هدايت تحصيلي»
روز گذشته خبري مبني بر بررسي هدايت تحصيلي در ستاد راهبري نقشه جامع علمي کشور به نقل از دبير اين ستاد منتشر شد.
طبق اظهارات منصور کبگانيان بر اين موضوع تأکيد شد که هدايت تحصيلي نبايد اجباري باشد و طبيعي است که آموزش و پرورش به تنهايي نمي‌تواند اين کار را انجام دهد و منزلت اجتماعي و درآمد مشاغل مختلف هم در اين زمينه مؤثر است.
اين در حالي است که طي روزهاي اخير تحليلي از سوي روزنامه «جوان» با همين مضمون منتشر شده بود.

بنابراين گزارش، منصور کبگانيان، دبير ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور در تشريح دستور و مصوبات هشتاد و دومين جلسه اين ستاد گفت: در ابتداي جلسه سه‌شنبه گذشته، موضوع هدايت تحصيلي در آموزش و پرورش ونحوه اعمال اين هدايت با توجه به همه ابعاد موضوع مطرح شد و در جمع‌بندي مباحث مطرح شده توسط اعضا بر اين موضوع تأکيد شد که هدايت تحصيلي نبايد شکل اجبار به خود بگيرد و استعداد و علاقه دانش‌آموز بايد به صورت هماهنگ مدنظر باشد.
وي افزود: طبيعي است که آموزش و پرورش به تنهايي نمي‌تواند اين کار را انجام دهد و منزلت اجتماعي و درآمد مشاغل مختلف هم در اين زمينه مؤثر است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: دبير شوراي عالي آموزش و پرورش گزارشي در اين زمينه ارائه کرد و قرار شد علاوه بر وزارت علوم و بهداشت با وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط هماهنگي‌هاي لازم صورت پذيرد تا بحث هدايت تحصيلي به صورت مثبت و ايجابي پيش رود.
گفتني است ورود ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور به موضوع هدايت تحصيلي با رويکرد يادشده در حالي صورت مي‌گيرد که «جوان» نيز طي روزهاي اخير در تحليلي بر اين موضوع تأکيد کرده که آموزش و پرورش به عنوان جزئي از مجموعه به وجودآورنده عدم توازن در نيروي انساني و از عوامل برهم خوردن تعادل بازارکار يك‌تنه وارد ميدان تورم نيروي انساني در رشته‌هايي مانند پزشكي شده است، در حالي که براي برون‌رفت از شرايط کنوني نياز به اقدام جمعي و شبکه‌اي از سوي نهادهاي گوناگون است.
همچنين در بخش ديگري از اين گزارش بر چيدن هرم مشاغل و درآمدها در بازاركار عكس شرايط كنوني و از پايين به بالا تأکيد شده است. يعني بر مبناي كارآمدي و مهارت افراد، نه مدرك تحصيلي آنها. در اين صورت ديگر نه تنها اجباري در انتخاب رشته‌هاي مهارتي يا جلوگيري از ادامه تحصيل در رشته‌هايي مانند رشته تجربي نخواهد بود، بلكه با افزايش تمايل و گرايش به رشته‌هاي مهارتي و در‌آمد‌زا اين بار سنگين ناخودآگاه از دوش آموزش و پرورش برداشته مي‌شود.





تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن