تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799846670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای 2 میلیون بشکه نفت حاشیه‌ساز


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت روز گذشته از فروش دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران به پالایشگران مستقل چینی از طریق شرکت چندملیتی ترافیگورا خبر داده بود که این روش فروش نفت ایران مورد نقد برخی کارشناسان قرار گرفته است.


به گزارش اقتصادنیوز، محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران روز گذشته از فروش دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران به پالایشگران مستقل چینی خبر داد و گفت: ایران تاکنون یک محموله نفت خام به صورت مستقیم به این پالایشگران با حجم دو میلیون بشکه فروخته است.


وی در این گفت‌وگو با شانا معامله با این پالایشگران را سخت عنوان و اضافه کرده بود: ما به دنبال واسطه برای فروش نفت به این پالایشگران هستیم که فروش نفت به این پالایشگران از طریق واسطه هم اکنون بصورت آزمایشی آغاز شده است.


عضوهیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، فروش نفت به این پالایشگران را فرصت مناسبی برای افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی عنوان کرد و درباره فروش نفت از طریق ترافیگورا به این پالایشگران هم گفت: ترافیگورا یک قرارداد کوچک بلندمدت با ایران دارد که برای حمل محموله‌ها به مقاصد خاص حتما باید با ایران هماهنگ و تائیدیه دریافت کند. هم اکنون در حال رایزنی با این شرکت برای ارسال محموله‌های نفتی ایران به پالایشگران مستقل چینی هستیم و اگر این شرکت در این زمینه موفق عمل کند فروش نفت به پالایشگران چینی از طریق این شرکت انجام می‌شود.


قمصری، محموله‌ای که قرار است شرکت ترافیگورا برای پالایشگران مستقل چینی حمل کند را دو میلیون بشکه عنوان کرد و گفت: محموله‌هایی که به مقاصد خاور دور می‌روند به دلیل بعد مسافت دو میلیون بشکه‌ای است.


بر این اساس آن طور که فارس گزارش داده، ترافیگورا شرکت چندملیتی بازرگانی کالا است، که در سال 1993 در کشور هلند تاسیس شد. فعالیت‌های اقتصادی این کمپانی در زمینه بازرگانی فلزات و انرژی، از جمله نفت خام است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر لوسرن، سوئیس قرار دارد در سراسر جهان فعالیت کند که این فعالیت‌ها از طریق 55 دفتر، که در 36 کشور جهان مستقر است، مدیریت می‌شوند، دفاتر اداری و شعبه دوم این شرکت، در شهر آمستردام، هلند مستقر است.


اما انتقادها نسبت به این روش فروش برای چه است؟


در این مورد فارس چنین انتقاد کرده است: «با اجرایی شدن برجام همواره اعلام می‌شد که پای دلالان و واسطه‌ها از جریان فروش نفت ایران کوتاه می شود اما با گذشت یکسال از آغاز برجام ظاهرا هنوز بخشی از نفت ایران توسط دلالان به فروش می‌رسد.»


در همین مورد مهر نیز  به نقل از محمدعلی خطیبی، مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت نوشته است: تاکنون شرکت ملی نفت ایران هیچگونه قراردادی با واسطه‌ها و دلالان حتی معتبر برای فروش نفت حتی در دوران ساخت تحریم امضا نکرده و همواره فروش نفت به صورت مستقل بین ایران و مصرف کنندگان واقعی که همان پالایشگاه‌ها هستند، امضا می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه حتی قرارداد فروش نفت با بابک زنجانی هم توسط شرکت ملی نفت ایران در دولت دهم امضا نشد و شرکت نیکو این قرارداد را امضا کرد، تصریح کرد: به عبارت دیگر در آن ایام که فشار تحریم‌ها روز به روز افزایش می‌یافت شخصا به عنوان مدیر وقت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران حاضر به امضای قرارداد فروش نفت با بابک زنجانی نشدم و در نهایت نیکو به جای شرکت نفت قرارداد را امضا کرد.


خطیبی از امضای قرارداد با «ترافیگورا» به عنوان اولین قرارداد «بازاریابی نیابتی» و یا همان دلالی شرکت ملی نفت ایران دست کم در طول چند دهه اخیر یاد کرد و افزود: برخی از آقایان با امضای قراردادهای دلالی برای فروش نفت قصد دارند که صنعت نفت را به دوران پیش از ملی شدن بازگردانند که دلالان و واسطه ها بازیگر اصلی فروش و صادرات نفت ایران بودند.


خطیبی با بیان اینکه ورود و نفوذ دلالان به قراردادها و بازارهای سنتی صادرات نفت خام ایران خطرناک است، گفت: هند، چین، ژاپن، کره جنوبی و چندین کشور دیگر بازارهای سنتی ایران بوده و حضور یک دلال و فروش پورسانتی نفت قطعا برای سایر پالایشگران و خریدران نفت یک تهدید خواهد بود و سایر قراردادهای فروش نفت ایران را خراب می‌کند.


۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن