تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819050378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز حمل سلاح به دانشگاه‌های آمریکا رسید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در پنجاهمین سالگرد یک تیراندازی در دانشگاهی در ایالت تگزاس آمریکا قانون حمل سلاح در دانشگاه‌های این ایالت به اجرا در آمده است و این ایالت هشتمین ایالت آمریکا است که چنین مجوزی را در پردیس‌های دانشگاهی‌اش به اجرا درآورده است.


به گزارش ایسنا خبرگزاری پ.تی.آی، این قانون که سال گذشته میلادی تصویب شده از روز دوشنبه در ایالت تگزاس اجرایی شده و بر اساس آن حمل سلاح غلاف‌دار در پردیس‌های دانشگاهی آزاد است اما کالج‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را در مکان‌هایی که می‌توان سلاح حمل کرد،‌ اعمال کنند.


جورج فنوس،‌ رییس دانشگاه تگزاس در استن که 50 سال پیش شاهد تیراندازی گسترده و کشته شدن 14 تن بود، در مراسم یادبود این تیراندازی گفت:‌ ما یک پردیس دانشگاهی بسیار امن داریم و می‌دانم که این امنیت ادامه‌دار است.


تگزاس هشتمین ایالت آمریکا است که در کنار اورگان، کلورادو و کالیفرنیا اجازه حمل سلاح غلاف‌دار را در پردیس‌های دانشگاهی صادر کرده است.


منتقدان این قانون شامل سه تن از استادان دانشگاه تگزاس که علیه این قانون طرح شکایت کرده‌اند مدعی‌اند که آزادی بیان‌شان می‌تواند مورد نقض قرار گیرد چون دانشجویان دارای سلاح می‌توانند جوی ترسناک و رعب انگیز ایجاد کنند.


"سیما یاسین"، استادی در دانشگاهی دولتی در تگزاس هفته گذشته در مقاله‌ای در روزنامه دالاس مورنینگ نوشت: من ترسی از سلاح ندارم. من از استرس امتحان،‌ افراد دیوانه و توانایی حمل سلاح در پردیس‌های دانشگاهی می‌ترسم.


موافقان این قانون اما می‌گویند اجازه حمل سلاح غلاف‌دار در پردیس‌های دانشگاهی باعث ایجاد امنیت دانشجویان و اساتید می‌شود چون احتمال حملات مسلحانه وجود دارد.


در جریان تیراندازی 1966 در دانشگاه تگزاس که 14 کشته برجای گذاشت، چارلز وایتمن، تک تیرانداز سابق ارتش آمریکا از برج ساعت دانشگاه بالا رفته و به مدت 90 دقیقه اقدام به تیراندازی کرد و سپس کشته شد.


۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن