تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعفاي تدبيري رئيس اتاق بازرگاني ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استعفاي تدبيري رئيس اتاق بازرگاني ايران
«قلب دمدمي‌مزاج و فرصت‌طلب» جلال‌پور رئيس اتاق بازرگاني باعث شد تا وي استعفا بدهد. استعفايي كه به گفته وي از سر وظيفه‌شناسي و امانتداري و متكي بر تدبير است.
نویسنده : مهران ابراهيميان 


 «قلب دمدمي‌مزاج و فرصت‌طلب» جلال‌پور رئيس اتاق بازرگاني باعث شد تا وي استعفا بدهد. استعفايي كه به گفته وي از سر وظيفه‌شناسي و امانتداري و متكي بر تدبير است.
بزرگ‌ترين تشكل بخش خصوصي با اين استعفا وارد فاز جديدي شده است و مي‌رود تا آزموني جديد را در ادامه مسير بخش خصوصي تعيين كند. آيا اين مسير ادامه گذشته و دولتي بودن اين تشكل را تثبيت خواهد كرد يا انتخاب رئيس جديد اتاق ايران اتاقي مطالبه‌گر خواهد بود؟
شنيده‌ها حاكي است بیماری قلبی جلال‌پور بعد از سفر به كردستان و همراهي با هيئت دولت بوده و وي را روانه بيمارستان كرده است. هرچند كه برخي نيز غيبت وي را از چند روز به عيد فطر در اتاق مي‌دانند. ايامي كه برخورد و پيگيري با پرونده بانك ملت در جريان بوده است.
  بيانيه غيرقانوني
به هر رو دليل بیماری جلال‌پور هر چه باشد با استعفاي قطعي و از سر تدبير ايشان منجر به انتخاب رئيس جديد مي‌شود. هر چند كه هيئت رئيسه براي قبول نكردن موقت اين استعفا تلاش غيرقانوني كرد و در اين باره اطلاعيه‌اي صادر كرد.
در متن اين اطلاعيه آمده بود: «هيئت رئيسه اتاق ايران ضمن قدرداني از تلاش‌هاي رياست محترم، استعفاي ايشان را به رسم امانت تا بهبودي و سلامت كامل محفوظ نگه خواهد داشت و در اين مدت عهده‌دار وظايف اتاق خواهند بود.»
هيئت رئيسه در حالي اين اطلاعيه را صادر كرده بود كه متن استعفا به درستي خطاب به هيئت نمايندگان اتاق نوشته شده بود و براساس قانون تكليف رئيس اتاق را هيئت نمايندگان و نه هيئت رئيسه تعيين مي‌كنند. البته خوشبينان به اتاق اين اقدام را دلجويي و قدرداني از رئيس مستعفي مي‌دانند.

  لابي‌ها آغاز شد
شنيده‌ها حاكي است از هفته پيش نشست‌هايي در ميان گروه‌هاي موسوم به اپوزيسيون در اتاق و گروه‌هاي بازيگر در اتاق برگزار شده است كه در آنها بر سر رئيس جديد بحث شده است اما اصلي‌ترين گزينه‌ها براي رياست به ترتيب حسين پيرمؤذن، مسعود خوانساري و پدرام سلطاني هستند كه هم‌اكنون هر سه نفر در هيئت رئيسه اتاق هستند.  بازيگران اصلي اتاق هم به ترتيب ضريب نفوذ، دولتي‌ها و اعضاي اتاق تهران و ليست اميد، ‌تشكل‌ها‌ي عضو اتاق و اعضاي شهرستاني اتاق بازرگاني هستند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن