تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806356356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمايش آموزش عالي به عنوان يار دوم هدايت تحصيلي به ميدان آمد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آمايش آموزش عالي به عنوان يار دوم هدايت تحصيلي به ميدان آمد
بازي در زمين تربيت و توازن نيروي كار به نقطه حساس رسيد...
نویسنده : نفیسه‌ ابراهیم‌زاده‌ انتظام 
هدايت درست تحصيلي دانش‌آموزان از طرفي و چينش ظرفيت دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي براي تربيت متخصصين در رشته‌هاي مختلف از سوي ديگر مي‌تواند تصوير درستي از تربيت نيروي انساني براي بازار كار آينده كشور و توسعه علمي و فناوري ترسيم كند. بر اين اساس بسياري از كارشناسان حوزه آموزش، سعي دارند همزماني ابلاغ و اجراي دو طرح مزبور از سوي دولت را با اين ايده‌آل تعبير كنند. با اين وجود به نظر مي‌رسد وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش برنامه‌اي براي همپوشاني اين دو طرح ندارند و تنها زماني مي‌توان مشتركاتي در هدايت تحصيلي و آمايش آموزش عالي مشاهده كرده كه الزامات اسناد بالادستي مانند نقشه جامع علمي كشور يا سياست‌هاي ابلاغي نظام به صورت موردي در آنها لحاظ شده باشد.

ديروز مجتبي صديقي، رئيس سازمان دانشجويان وزارت علوم از ابلاغ طرح آمايش آموزش عالي به وزارت علوم توسط رئيس‌جمهور خبر داد و گفت: ساماندهي به معني حذف واحدها و دانشگاه‌هاي كوچك نيست.
وي در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با اشاره به طرح ساماندهي مراكز آموزش عالي و احتمال حذف يا ادغام برخي واحدها گفت: طرح آمايش آموزش عالي چند ماه پيش در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شد و به تازگي توسط رئيس‌جمهور، رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرا به وزارت علوم ابلاغ شده است.

صديقي ادامه داد: تركيب طرح آمايش در حوزه معاونت آموزشي مشخص شده و در اين طرح، ساماندهي دانشگاه‌ها به معني حذف واحدها و دانشگاه‌هاي كوچك نيست.
رئيس سازمان امور دانشجويان افزود: در ساماندهي مراكز آموزش عالي هماهنگي و ارتباط تنگاتنگي بين دانشگاه‌هاي بزرگ و كوچك مشخص شده است.
وي ادامه داد: به طور نمونه ممكن است در سطح استان فارس ۱۰ يا ۱۱ دانشگاه فعال باشد، از طرفي دانشگاهي مثل دانشگاه شيراز نيز به عنوان دانشگاه مادر در اين استان فعال است كه به طور حتم ارتباط آكادميك و آموزشي و پژوهشي دانشگاه‌هاي كوچك با دانشگاه مادر تعريف مي‌شود.
صديقي افزود: اما آيا اين بدين معني است كه يك دانشگاه كوچك در استان فارس حذف مي‌شود؟ خير، اين گونه نيست. رديف بودجه‌اي، امكانات حقوقي، اداري و مالي اين دانشگاه‌ها ر ا حفظ كرده ولي كنترل آموزشي و پژوهشي اين مراكز را به منظور افزايش كيفيت در اين طرح ساماندهي مي‌كنيم.
وي ادامه داد: آثار طرح ساماندهي از اوايل سال تحصيلي جديد يعني مهرماه خود را نشان خواهد داد.
رئيس سازمان امور دانشجويان افزود: كميته‌اي در حوزه معاونت آموزشي با هماهنگي ساير معاونت‌ها تشكيل شده و در حال بررسي اين طرح هستند.
 
تربيت نيروي انساني فصل مشترك مغفول آموزش و پرورش و آموزش عالي
خبر ابلاغ سند آموزش عالي در حالي منتشر مي‌شود كه جامعه دانشگاهيان و مديريت منابع انساني كشور نزديك به شش سال منتظر نهايي شدن نسخه آن و ابلاغش بودند. ابلاغ اين سند با تغيير دولت‌ها و تفاوت سلايق در مديريت ظرفيت‌هاي استاني و كشوري در تربيت نيروي انساني مورد نياز بازاركار بومي دچار دست‌انداز شد و اساس آن مورد بازنگري قرار گرفت و در نهايت نيز روز گذشته رئيس سازمان امور دانشجويان از ابلاغ آن كه به معني آغاز فرآيند اجراست، خبر داد.
از سوي ديگر زمينه مديريت ظرفيت‌ها و جلوگيري در افراط و تفريط در توسعه مراكز آموزش عالي و توجه به بازار كار در تربيت درسي و دانشگاهي جوانان جامعه و هدفمند كردن برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي در رشد دانشگاه‌ها و مراكز علمي و آموزشي در آموزش و پرورش و در دوران تحصيل در مدرسه امكانپذير است.
به همين دليل همزماني ابلاغ سند آمايش آموزش عالي با هدايت تحصيلي (كه شواهد نشان مي‌دهد به رغم وجود اميد در ميان صاحبنظران براي تدبير آينده مديريت منابع انساني، كاملاً اتفاقي است) مي‌تواند از اين منظر اتفاق مباركي باشد و ديد وسيع‌تري به مديران دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش در تربيت نيروي انساني و آينده توسعه علمي و فناوري و به تبع آن توسعه اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي بدهد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن