تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812903068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برندسازی تبریز در گردشگری اهمیت فوق العاده ای برای شهرداری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برندسازی تبریز در گردشگری اهمیت فوق العاده ای برای شهرداری دارد
شهردار تبریز گفت: برندسازی تبریز در گردشگری از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و در این زمینه شهرداری از دو سال گذشته فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده است.


دکتر صادق نجفی در کارگاه بین المللی برند، توسعه گردشگری و هتلداری اسلامی گفت: اهمیت برند سازی در این است که از داشته های موجود در شهر به شکل مطلوب برای تجاری سازی موضوع استفاده نماییم زیرا تبریز خود برندی است که برای مردم ما در حوزه های مختلف هویتی و فرهنگی حائز اهمیت است.
شهردار تبریز افزود: موضوع گردشگری و خدمات گردشگری اهمیت بالایی در گردش اقتصادی دنیا دارد باید به سمتی برویم که بهره اقتصادی از داشته ای گردشگری و تاریخی خود را مد نظر قرار دهیم.
وی آگاهی داشتن، دانستن و آگاهی دادن و شناساندن را رمز موفقیت در دنیای رقابتی گردشگری دانست و گفت: برند تبریز با قدمت 4 هزار ساله تاریخ شهری و با داشتن برندهای زیرمجموعه ای مانند بازارتبریز، مقبره الشعرا، ربع رشیدی و قلعه عباسی، مجموعه ائل گلی و دهها اثر تاریخی و طبیعی می تواند محوریت فعالیت حوزه توریسم در منطقه باشد.
دکتر صادق نجفی با تاکید بر اینکه مجموعه های دخیل در امر گردشگری باید ضمن لحاظ کردن منافع و اهداف سازمانی ، چشم انداز و هدف میان مدت و بلند مدت را نیز مد نظر قرار دهند اظهار داشت: یک مامور پلیس، مامور گمرک، خدمه هواپیما، شاغلان بخش حمل و نقل و بخش های مختلف گردشگری باید منافع خود را در شناساندن و شناختن داشته های و دانستن و تجربه بدانند.
شهردار تبریز با تصریح بر این نکته که شناخت دقیق از موضوعات مربوط به کار می تواند منجر به درآمد و توسعه شرکتها شود گفت:  در تبریز شرکت های متعدد و توانمند زیادی در زمینه  گردشگری وجود دارد اما بخش بزرگی از این شرکت ها عمده فعالیت های خود را صرفا به سمت فروش بلیط سوق داده اند که این شرکت ها باید افق و سطح دید خود را فراخ تر نمایند.
نجفی با اشاره به اینکه باید شرکت های فعال بازاریابی و هولدینگ گردشگری در شهر فعالیت نمایند گفت: بهره منده ای از علاقه و عشق تبریزیان ساکن در سایر شهرها و کشورها به شهر تاریخی تبریز باید مورد توجه قرار گیرد چون این افراد تجربیات و توانمندی هایی که در جای جای این کره خاکی بدست آورده اند را می توانند عاشقانه دراختیار تبریز قرار دهند.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه نباید تفاوت سلیقه های مدیران مرتبط با موضوع گردشگری خللی در توسعه این صنعت بوجود آورد گفت: فعالیت در چهارچوب های ساختاری و توجه صرف به توسعه این صنعت می تواند از کند شدن روند رشد این صنعت جلوگیری کند.
وی با اشاره به همراهی و همگامی مجموعه های استانداری آذربایجان شرقی، میراث فرهنگی و شهرداری تبریز گفت: انصافا میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی در مدت محدود اخیر فعالیت های گسترده ای را از خود به نمایش گذاشته است که قابل تقدیر است.
شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر ضرورت بهره مندی از حمایت های ملی برای توسعه گردشگری تبریز و استان اظهار داشت: نمایندگان مردم تبریزو استان باید کمک کنند تا در سطح ملی موضوع تبریز 2018 مطرح شود زیرا انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی اتفاق مهمی است که شاید به این زودی ها این فرصت استثنایی دیگر تکرار نشود.
نجفی با تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات شهرهای دیگر در زمینه توریسم و گردشگری افزود: هر چند شاید با شهرهای دیگر فاصله داشته باشیم اما با توجه به ا ینکه انسان در همه زمینه ها محور توسعه می باشد با آموزش و ایجاد انگیزه و خواست در بین شهروندان، بخش خصوصی و ان جی او ها می توانیم این فاصله را کاهش داده و به صفر برسانیم.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه گردشگری باید از تفکر دولتی بودن خارج شود گفت: سیاستگذاری، حمایت و هدف گذاری باید توسط نهاد دولتی انجام گیرد اما اجرا و فعالیت های گردشگری باید توسط بخش خصوصی و یا ان جی او ها صورت گیرد هتل داری و یا داشتن شرکت هواپیمایی برای سازمان و یا نهادهایی که موضوع فعالیت آنان گردگشگری و یا حمل و نقل هوایی نیست طبیعتا منطقی نخواهد بود.
دکتر نجفی  گفت: شهرداری تبریز به دنبال ایجاد و فعال نمودن زیرساختهای لازم برای گردشگری است اما در کنار این مسئله فرهنگ سازی و ایجاد دیدگاه منطقی نسبت به گردشگران در بین شهروندان کاری است که باید با همکاری نهادهای مختلف انجام گیرد.
وی با تاکید بر وجود جاذبه های مختلف گردشگری در جای جای استان آذربایجان شرقی گفت: در حالی که فاصله تبریز با شهرهای دیگر استان کمتر از 2 ساعت می باشد می توانیم از این مزیت در برنامه ریزی تبریز 2018 بهره برداری کنیم.
شهردار تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید همه موارد برای تبریز 2018 را آماده کنیم گفت: موفقیت در تبریز 2018 ایجاب می کند جایگاه مناطق مختلف استان از جمله ارسباران، مراغه، جلفا و سایر شهرهای دارای پتانسیل گردشگری استان را مورد بررسی قرار داده و نقشی برای آنان در نظر بگیریم.  




تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن