تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821129246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این بیماری در کمین "پسران" است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 این بیماری در کمین "پسران" است
این بیماری در کمین "پسران" است یک متخصص ژنتیک پزشکی اظهار کرد: از هر ۵۰۰۰ نوزاد پسر، یک نفر مبتلا به هموفیلی است.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ دکتر علی بخشی با اشاره به وجود دو نوع بیماری هموفیلی، گفت: نوع A این بیماری که ۸۰ درصد مبتلایان را شامل می‌شود، ناشی از نبود فاکتور هشت در این بیماران است.

وی افزود: نوع B این بیماری هم به دنبال نبود فاکتور ۹ به وجود می‌آید که درصد کمی از مبتلایان را شامل می‌شود. به دلیل نبود این فاکتورهای انعقادی خون، در صورت جراحت و آسیب و خونریزی، خون بیماران هموفیلی منعقد نمی‌شود.

وی هموفیلی را بیماری ارثی و وابسته به کروموزوم X مغلوب عنوان کرد وافزود: ژن‌های این بیماری بر روی کروموزم X قرار دارد و به همین علت این بیماری عمدتا در پسران بروز کرده و در دختران به دلیل وجود کروموزم X دیگر، نهفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از هر ۵۰۰۰ نوزاد پسر، یک نوزاد با بیماری هموفیلی به دنیا می‌آید که این بیماری را از مادر ناقل خود به ارث برده است.

این متخصص ژنتیک افزود: در همین راستا تاکید ما این است که در خانواده‌ای که نوزاد هموفیلی در آن متولد می‌شود، باید دختران خانواده نسبت به ناقل بودن این بیماری مورد بررسی قرار گیرند.

بخشی با بیان اینکه بیماری هموفیلی به راحتی قبل از تولد قابل تشخیص است، گفت: به راحتی می‌توان با انجام آزمایش بیماری هموفیلی را در جنین تشخیص داد.

منبع: ایسنا


95/5/6 - 10:04 - 2016-7-27 10:04:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن