تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831258550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سمفونی دهم» در کافه فیلم دانشگاه شیراز نواخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
«سمفونی دهم» در کافه فیلم دانشگاه شیراز نواخته شد

دانشگاه شیراز


شناسهٔ خبر: 3723836 - سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
استانها > فارس

.jwplayer{ display: inline-block; } شیراز- بیست و یکمین جلسه کافه فیلم دانشگاه شیراز به بررسی مکتب امپرسیونیسم و نقد و تحلیل فیلم «سمفونی دهم» ساخته «ابل گانس» کارگردان فرانسوی اختصاص یافت. به گزارش خبرنگار مهر، پس از نمایش فیلم،  بیژن کیا، منتقد ادبی و سینما ابتدا به معرفی سینمای  امپرسیونیسم فرانسه پرداخت و از آن بعنوان  جنبشی  یاد کرد که فیلمسازان کمتر به قصه گوئی اهمیت می‌دادند و بیشتر به دنبال بازنمایی تصورات ذهنی و تخیلات و رویاهای کاراکترها بودند. به عقیده این منتقد سینما در فیلم‌های امپرسیونیستی شیفتگی به زیبایی‌ها و جلوه‌های بصری و علاقه به نقب زدن به دنیای درونی شخصیت‌ها و کندوکاو روانشناختی مشهود است. کیا در ادامه افزود: فیلم «سمفونی دهم» آبل گانس نخستین فیلم مهم جنبش سینمای امپرسیونیسم محسوب می‌شود. این فیلم درباره آهنگسازی است که سمفونی چنان قدرتمندی را تصنیف می کند که دوستانش آن را برتر از سمفونی نهم بتهوون می شمارند. گانس واکنش های عاطفی شنوندگان به این سمفونی را با یک رشته تمهیدات دیداری نشان می دهد. چنین کوشش هایی برای انتقال حس ها و تاثیرهای عاطفی در جنبش امپرسیونیسم اهمیت محوری یافتند. آخرین فیلم این مکتب هنری نیز ناپلئون نام دارد و ساخته همین فیلمساز است. این نویسنده شیرازی عنوان کرد: در زمینه فرم فیلم، امپرسیونیست‌ها بر این باور بودند که سینما نباید از روایت‌های تئاتری یا ادبی تقلید کند. آن‌ها زیربنای سینما را نه داستان‌ها، بلکه عواطف می‌دانستند و از این رو معتقد بودند که فرم سینمایی باید بر ریتم دیداری استوار باشد و به همین دلیل ابل گانس از ترفند های سینمائی برای بیان درونیات کاراکترها استفاده می کند. بهره جستن از نماهای به ظاهر بی ربط (مثلادر مشت گرفتن پرنده) استفاده از آیریس  و سایر وایپ‌های سینمایی و همچنین بهره جستن از نمادها و نشانه ها هرچند همگنی و یکنواختی فیلم را کاهش می دهند اما ابزاری برای بیان احساسات، عواطف، تفکرات و درونیات کاراکترها هستند. کیا یادآوری کرد: روایت در فیلم‌های امپرسیونیستی از بازنمایی کامل ذهنیت کاراکتر شکل می گرد و بر کنش درونی شخصیت ها تاکید می شود نه بر رفتار جسمانی و از معمولی ترین حالات برای نشان دادن خاطرات از فلش بک برای ترجمه حالات روحی روانی بازیگران (آیریس دیزالو و ماسکه کردن) بر افکار و احساسات استفاده می شود. او سه جنبش مهم سینمای اروپا یعنی سینمای اکسپرسیونیسم آلمان، جنبش مونتاژ شوروی و امپرسیونیسم فرانسه را شالوده  مدرنیسم در سینما دانست و گفت: این سه جنبش تمام نشده اند بلکه در فرم های تازه تر مدام بازتولید می شوند. بین سالهای ۱۹۱۸ و ۱۹۲۳ نسل جدیدی از فیلمسازان در پی این بودند که سینما را به عنوان هنر بکاوند. این کارگردانها فیلمسازی در فرانسه را سنگین و کسالت آور میدانستند و فیلمهای سرزنده هالیوودی را که در طول جنگ به فرانسه سرازیر شده بودند ترجیح می دادند. کیا افزود: در فیلمهای آنها شیفتگی زیبایی بصری و علاقه به کندوکاو روانشناختی مشهود است. فضای خارجی سبک امپرسیونیسم کاملا ضد اکسپرسیونیم است و دارای کنتراست کم و حذف عمق میدان و استفاده از لوکیشن های خارجی و کاتهای سریع است و برای مثال فیلم چرخ اثر معروف ابل گانس با تدوین بسیار سریع در سکانس نشان دادن قطار در فیلم که یکی از نمونه های مهم این مکتب سینمایی است. زیبایی شناسی و ویژگی های فیلمهای امپرسیونیستی عبارت از احساس و عاطفه درونی تحت سیطره روانشناسی عمیق در شخصیت‌های این نوع فیلمها و ویژگی کنش و واکنش کاراکترهایی با مثلث عشقی است. این منتقد سینما در ادامه به مقایسه ی اکسپرسیونیسم و امپرسیونیسم پرداخت و جلسه با پرسش و پاسخ به پایان رسید. کافه فیلم دانشگاه شیراز هر دوشنبه در سالن شهید چمران مرکز آموزشهای فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن