تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798717244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود كميسيون امنيت ملي مجلس به مشارکت وزارت جوانان در پروژه امریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورود كميسيون امنيت ملي مجلس به مشارکت وزارت جوانان در پروژه امریکایی
احتمال منتفي شدن اولين اردوي مجمع جوانان سازمان كنفرانس اسلامي...
نویسنده : کبری فرشچی 


پس از گزارش‌ها و پيگيرهاي روزنامه جوان و خبرگزاري فارس درباره اعزام رهبران جوان ايران به اردوي مجمع جوانان سازمان كنفرانس اسلامي با هدف يارگيري و تربيت امريكايي جوانان ايراني در  برقراري نظم نوين جهاني از سوي مجمع رهبران جوان، كميسيون امنيت ملي مجلس قرار است به اين موضوع وارد شود و مديركل مشاركت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان هم از احتمال منتفي شدن اين اردو با توجه به تحولات اخير تركيه خبر مي‌دهد.

مجمع رهبران جوان جهاني پروژه‌اي امريكايي است كه به منظور طراحي و اجراي تئوري نظم نوين جهاني هر سال 200 تا 300 جوان برگزيده از سراسر جهان را به عضويت و حضور در برنامه‌هاي خود دعوت و در فرآيندي پنج‌ساله آنها را براي پيشبرد اهدافش آماده مي‌‌كنند. هدف نهايي اين مجمع تربيت رهبراني براي آينده كشورهاي مورد نظر است. كشور ما هم از جمله كشورهايي است كه هم به لحاظ موقعيت استراتژيك و ژئوپولتيك و هم به دليل منابع زير زميني مورد توجه امريكا و غرب بوده اما ساختار سياسي ايران پس از انقلاب فضاي دخالت و نفوذ مستقيم غرب را در ايران بسته است، از همين رو آنان در پي نفوذ آرام و بي‌صدا و چيدن مهره‌هاي خود در داخل ساختارهاي كشورمان هستند تا بتوانند با نفوذي نرم بي‌سر و صدا نظم نوين جهاني مد نظرشان را در كشور ما هم پياده كنند. اين نفوذ در قالب‌هاي مختلفي اتفاق مي‌افتد و مجمع رهبران جوان جهان هم يكي از مصاديق چنين نفوذي است كه با مراجعه‌اي كوتاه به پيشينه و وابستگي‌هاي اين مجمع مي‌توان متوجه كاركردهاي سياسي آن شد. با تمام اينها قرار است اردوي شاخه اسلامي مجمع تحت عنوان مجمع جوانان سازمان كنفرانس اسلامي از 28 مردادماه جاري تا 3 شهريور سال‌جاري در آنتالياي تركيه برگزار شود و وزارت ورزش و جوانان هم جوانان برگزيده كشورمان را به اين مجمع بفرستد ‌اما با پيگيري‌هاي روزنامه جوان و خبرگزاري فارس و با توجه به تحولات تركيه در روزهاي اخير رضا حجتي، مديركل مشاركت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان از احتمال منتفي شدن اولين اردوي مجمع جوانان سازمان كنفرانس اسلامي در تركيه سخن مي‌گويد. اگرچه قرار است كميسيون امنيت ملي نيز به اين موضوع ورود كند.
مديركل مشاركت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اين اردو مي‌گويد: حدود دو ماه پيش نامه‌اي از وزارت امور خارجه به دفتر روابط بين‌الملل وزارت ورزش و جوانان با موضوع معرفي تعداد معدودي از جوانان به منظور شركت در اولين اردوي مجمع جوانان سازمان كنفرانس اسلامي ارسال شده بود و اين نامه كه منضم به ترجمه متن دعوت مجمع جوانان سازمان مذكور بود براي اقدام به معاونت ساماندهي امور جوانان ارسال شد. ما نيز در يك چرخه كاري متعارف دعوتنامه اين اردو را براي معرفي افراد منتخب به ادارات كل ورزش و جوانان استان‌هاي سراسر كشور ارسال كرديم تا نهايتاً از بين معرفي‌شدگان چهار نفر از شايسته‌ترين جوانان را انتخاب و به دستگاه ديپلماسي كشورمان معرفي كنيم. بنا به تأكيد وي تشخيص شركت نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در اين اردو بر عهده وزارت امور خارجه بوده و وزارت ورزش و جوانان تنها به عنوان دستگاه تخصصي وظيفه انتخاب جوانان واجد صلاحيت را بر عهده داشته است.

حجتي در توجيه چرايي شركت كشور ايران در اين اردو معتقد است اين اردو مي‌توانست فرصتي براي اثبات توانمندي جوانان ايران اسلامي و همچنين امكاني براي رايزني بيشتر به منظور انتخاب شهر شيراز به عنوان دومين پايتخت جوانان جهان اسلام باشد.
به باور وي اغلب سازمان‌هايي كه در عرصه‌هاي بين‌المللي با هدف ترويج گفت‌وگو و همكاري به جاي تنش و تخاصم تشكيل شده‌اند و فعال هستند، شاخه يا سازمان جوانان دارند و تلاش مي‌كنند جوانان را با مأموريت‌هاي خود آشنا سازند. مجمع جوانان سازمان كنفرانس اسلامي نيز قاعدتاً به همين منظور تشكيل شده و به فعاليت مشغول است.

به گفته حجتي قرار بود اين اردو براي دختران و پسران در دو زمان جداگانه برگزار شود. وي با محكوم كردن رسانه‌هايي كه به اين موضوع پرداخته‌اند به عوام‌فريبي و تخريب دولت، تصريح مي‌كند:بايد توجه داشت كه منطقه كوچكي در آنتاليا به لهو و لعب و خوشگذراني‌هاي آنچناني اختصاص دارد كه متأسفانه آنتاليا نيز در ايران، تنها به همين كاركرد شهرت دارد اما در سال‌هاي اخير همايش‌ها و كنفرانس‌هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و امثال اينها در زيرساخت‌هاي مناسبي كه دولت تركيه در منطقه آنتاليا توسعه داده، برگزار شده و مي‌شود. متأسفانه تقارن قرارگيري محل اردوگاه جوانان در منطقه آنتاليا و حساسيت به حقي كه متدينين و خانواده‌هاي ايراني به اين نوع خوشگذراني‌ها دارند، بهانه لازم را در اختيار گروهي از دلواپسان قرار داده تا با حربه عوام‌فريبي و به منظور تخريب دولت تدبير و اميد داستان‌سرايي و قلم‌فرسايي كنند.
 
حضور در المپيادهاي علمي آري، در پروژه‌هاي امريكايي نه
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس اما با تأكيد بر لزوم ورود اين كميسيون به موضوع اعزام رهبران جوان ايران به تركيه مي‌گويد: امريكا طي يك قرن گذشته با هيچ كشوري صداقت نداشته است و همواره به دنبال جذب مغزها در سراسر دنيا بوده است در حالي كه بسياري از افرادي كه در امريكا تحصيل كردند، مجاز نبودند به ايران خدمات بدهند.  بنا به تأكيد ابوالفضل حسن‌بيگي امريكايي‌ها يك حركت منطقه‌اي را با ترفندهاي جديد آغاز كردند.
به باور نايب رئيس كميسيون امنيت ملي، امروز تحت عنوان تبادل اطلاعات، علم و فناوري جلساتي را مي‌گذارند كه معمولاً دولتمردان احساس مي‌كنند اگر در اين جلسات نمايندگاني نداشته باشند عقب مي‌افتند.

حسن بيگي تأكيد مي‌كند: گاهي اوقات اعزام جوانان به كشورهاي مختلف براي شركت در المپيادهاي مختلف انجام مي‌شود كه جايگاه و چارچوب مشخصي براي آن تعريف شده است اما پروژه‌هايي كه امريكا و تركيه و رژيم سعودي آن را حمايت مي‌كنند و در حقيقت اتاق‌فرمان‌شان در دست امريكا است، نبايد وزارتخانه‌اي ذوق‌زده شود و احساس كنيم كه اگر جوان ايراني به آنجا برود چيزي نصيبش مي‌شود، بايد ببينيم منفعت جوانان ما در چيست و در همان زمينه‌ها پيگير باشيم.
سلمان خدادادي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس در مورد اعزام رهبران جوان كشورمان به تركيه مي‌گويد: اينكه ايالات متحده با همكاري تركيه براي جوانان برنامه‌ريزي مي‌كند جاي بحث و بررسي دارد. به باور وي امريكا با اين برنامه‌ها مي‌خواهد براي جوانان كشورهاي مختلف با تمركز روي جوانان كشورهاي مسلمان تور پهن و آنها را جذب كند.
اين عضو كميسيون اجتماعي افزود: ما نبايد فريب بازي‌هاي امريكا را بخوريم و اسير دست آنها باشيم چون آنها هيچ‌وقت دلسوز جوانان و كشور ما نبودند و نخواهند بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن