تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798338801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران پرچم دار تولید قزل آلا در دنیا/ افزایش 8 درصدی صید در آب های فراساحلی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ایران پرچم دار تولید قزل آلا در دنیا/ افزایش 8 درصدی صید در آب های فراساحلی
رئیس سازمان شیلات گفت: ایران پرچم دار تولید قزل آلا در آب های شیرین دنیا است از این رو به هر نحو ممکن باید از پرورش دهندگان و زنجیره صنعت قزل آلا حمایت کنیم.


حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به مشکلات پرورش دهندگان قزل آلا و گلایه های آنها از صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد: طی چند سال گذشته ورود بیماری VHSبه مزارع استان های غربی کشور خساراتی را به پرورش دهندگان وارد نموده که در این راستا دو سازمان اعم از صندوق بیمه و سازمان دامپزشکی هرکدام در راستای چارچوب وظایفشان عمل کردند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آنکه مراحل بیماری VHS را پشت سر گذرانده ایم، عنوان کرد: تولیدکنندگان سال گذشته نسبت به سال 93 وضعیت بهتری داشتند به طوریکه تعدادی از پرورش دهندگان وارد عرصه تولید شدند و امسال نیز تعداد دیگری از تکثیر دهندگان قزل آلا بعد از تاییدیه سازمان دامپزشکی کار را آغاز نمودند.

وی با اشاره به اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع قزل آلا بیان کرد: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان دامپزشکی و شیلات ،مدیریت و نظارت مناسبی در خصوص واردات تخم چشم زده از کشورهای مبدا صورت گرفته است .


صالحی با بیان اینکه تکثیر تخم چشم زده در دستور کار سازمان شیلات قرار گرفته،افزود: از دو سال گذشته سیاست تولید و تکثیر تخم چشم زده در دستور کار سازمان قرار گرفته تا بتوانیم در آینده ای نزدیک وابستگی به واردات را قطع کنیم.


وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه تعدادی از پرورش دهندگان با شرکت های صاحب نام خارجی وارد مذاکره شدند به طوریکه هم اکنون این امر را با شرکت های فرانسوی، کانادایی، آمریکای شمالی و نروژی ها دنبال می کنند و براین اساس امیدواریم سالانه از میزان واردات تخم چشم زده کاهش یابد.


*** ایران پرچم دار تولید قزل آلا در دنیا


رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه پرچم دارتولید قزل آلا در آب های شیرین در دنیا هستیم، گفت: به هر نحو ممکن باید از پرورش دهندگان و زنجیره صنعت قزل آلا حمایت کنیم چرا که به عنوان  پرچم دار تولید قزل آلا حاضر نیستیم که به سهولت آن را از دست دهیم.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیش بینی تولید قزل آلا بیان کرد:  سال گذشته میزان تولید قزل آلا به کمک تشکل های آبزی پروری استان ها حدود 140 هزار تن برآورد شده ، گرچه امسال نمی توان رقم صحیح را تخمین زد اما به جرات می توان گفت که امسال تولید با افزایش 10 درصدی همراه خواهد بود.


*** افزایش صادرات قزل آلا به روسیه در دستور کار است


وی با اشاره به روند صادرات قزل آلا یادآور شد: امسال  براساس توافقات صورت گرفته با روسیه، محموله هایی از قزل آلا وارد این کشور شد که مورد تایید و پسند این بازار قرار گرفت.


صالحی ادامه داد: افزایش صادرات قزل آلا به بازار جدید روسیه نیازمند پروسه طولانی مدت است که امیدواریم با توجه به پسند بازار سهم بیشتری از این محصول را جذب کند.


گفتنی است که قراردادهای خوبی در این زمینه با روسیه به امضا رسیده که امیدواریم این روند به مرور افزایش یابد.


*** افزایش 8 درصدی صید در آب های بین المللی


وی با اشاره به آنکه قسمت عمده صید در نیمه فصل دوم سال بدست می آید، گفت: اولین صید میگو در مرداد ماه در استان بوشهر آغاز می شود و برداشت ماهیان اصلی استخوانی دریای خزر از اواسط مهرماه شروع می شود.


رئیس سازمان شیلات با اشاره به کاهش صید ماهیان استخوانی یادآور شد: سال گذشته برداشت ماهیان استخوانی در دریای خزر به سبب بحث های تغییر اقلیم و تفاوت شراط آب و هوایی نسبت به سال پیش از آن و مهاجرت ماهیان برای تخم ریزی با کاهش مواجه شده است.


وی ادامه داد:جبران کاهش صید ماهیان دریای خزر با صید در آب های بین المللی، فراساحلی و صید دراعماق جبران شده به طوریکه بیش از 600 هزار تن انواع ماهیان صید شده که در مقایسه با سال ماقبل خود 7 الی 8 درصد افزایش داشته از این رو پیش بینی می شود که امسال نیز برداشت در آب های بین المللی افزایش یابد.




*** توسعه مکانیزاسیون کاهش ضایعات را به دنبال دارد


رئیس سازمان شیلات با اشاره به کاهش ضایعات از سفره تا مزرعه اظهار داشت: کاهش ضایعات یکی از بحث های جدی است که طی چند سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفته است.


صالحی در ادامه افزود: توسعه مکانیزاسیون، تجهیز شناورها به امکاناتی از قبیل نگه داری و انجماد محصول بعد از صید، توسعه بازارهای پیشرفته از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش ضایعات در دستور کار قرار گرفته است.




***  تاثیرعرضه مستقیم محصولات شیلاتی در افزایش سهم آن در سبد غذایی


وی با اشاره به راهکارهای مناسب در جهت افزایش سرانه مصرف بیان کرد: سازمان شیلات طی مذاکرات به عمل آمده با شهرداری به توافقات خوبی رسید به طوریکه برای عرضه محصولات شیلاتی بازارهای پیشرفته ای در چند شهرستان ایجاد شده که لازم است این امر در شهرستان های کوچک نیز گسترش یابد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: ترویج فرهنگ مصرف ماهی در رسانه ملی، برگزاری جشنواره های شیلاتی و برپایی نمایشگاه های مستقیم کالا و همچنین لزوم کد رهگیری فرآورده های شیلاتی از جمله راهکارهایی است که تاثیر بسزایی در افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی مردم دارد.





۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن