تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816854924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب جنگ هسته ای و مسابقه تسلیحاتی را دنبال می کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از تصویب طرح نوسازی توان هسته ای لندن در پارلمان بریتانیا گفت:  جنگ سرد و مسابقه تسلیحاتی پس از پایان جنگ جهانی دوم بهانه ای بود که در نهایت منجر به دست یابی برخی کشورهای غربی از جمله بریتانیا و آمریکا به تسلیحات اتمی تحت عنوان دکترین بازدارندگی هسته ای شد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی که توسط دارندگان تسلیحات اتمی تدوین شد در حقیقت اقدامی توسط آنها برای حفظ برتری بود ، گفت: کلوپ دارندگان تسلیحات اتمی اگرچه به لحاظ کمی تعداد کلاهک های اتمی خود را افزایش ندادند اما در ادامه اقدام به توسعه کیفی تسلیحات هسته ای کرده اند.

وی گفت: نکته مضحک اینجاست که دارندگان زرادخانه های تسلیحات اتمی از جمله آمریکا ، بریتانیا و فرانسه  کشورهای دیگر را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای منع می کنند.آنها با اهداف مغرضانه و رفتار خصمانه منافع ایران را در توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای مورد تهدید قرار دادند که البته به نتیجه هم دست نیافتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رویکرد کشورهای غربی در برخورد با منع گسترش تسلیحات اتمی و کشتار جمعی از یک استاندارد دوگانه تبعیت می کند. آنها خود را محق به توسعه و استفاده از تسلیحات اتمی می دانند درحالی که کشورهای دیگر را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای منع می کنند.

وی با نکوهش رویکرد لندن گفت: بریتانیا تحت عنوان پروژه نوسازی قدرت هسته ای و استفاده از تسلیحات اتمی تلاش می کند برای خود مصئونیت هسته ای و قدرت توسعه طلبی خود را حفظ کند. به همان میزان که برتری کیفی تسلیحات اتمی انگلستان افزایش پیدا کند لندن ، تهدیدات لندن علیه امنیت جهانی افزایش پیدا می کند.

گودرزی گفت: موضع گیری نخست وزیر جدید بریتانیا در مورد حق لندن در استفاده از تسلیحات اتمی منجر به تشدید مسابقه تسلیحاتی خواهد شد که این عاملی در تشدید ناامنی های جهان است.

این نماینده مجلس دهم در ادامه افزود: مساله آزمایش های موشکی و فعالیت های اتمی کره شمالی موضوعی است که توسط غربی ها در خاور دور ایجاد شد. آنها پیونگ یانگ را با عناوین مختلف تحت فشار قرار دادند تا این کشور امنیت خود را در گرو تسلیحات اتمی می بیند.

وی تاکید کرد: غرب جنگ اتمی و مسابقه تسلیحاتی را دنبال می کند تا برتری خود را حفظ کنند و در این راه هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند.
آزمایش هسته ای فرانسه

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نمایندگان پارلمان بریتانیا به رغم مخالفتهای شدید برخی از نمایندگان و مقامات نظامی، طرح  نوسازی زیردریایی های هسته ای این کشور را که هزینه اجرای آن بالغ بر چند میلیارد پوند برآورد شده است، تصویب کردند.

در جریان جلسه رای گیری پارلمان بریتانیا، «ترزا می» نخست وزیر جدید بریتانیا در پاسخ به پرسش «جورج کروان» نماینده پارلمانی حزب ملی اسکاتلند که گفت «آیا شما حاضرید دکمه شلیک سلاح هسته ای را که می تواند یک صد هزار زن و مرد و کودک بی گناه را به قتل برساند، فشار دهید؟»  گفت: بله.

نخست وزیر بریتانیا در سخنانی تند گفت: من قبل گفته ام که دشمن نیاز است بداند که ما آماده استفاده از توان بازدارندگی مان هستیم.

«تراز می» که در اولین نشست پارلمان از زمان شروع نخست وزیری اش حضور می یافت، در پاسخ به انتقادهای جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در مورد بازدارندگی هسته ای گفت: این بخش حیاتی از امنیت ملی و دفاع از کشور در نیم قرن گذشته بوده است.

وی افزود: تهدیداتی که انگلیس با آن مواجه هست از جمله تهدیدات کره شمالی و روسیه بسیار جدی هستند و در مقابل این تهدیدات، انگلیس بایستی توانایی پرتاب موشک از زیردریایی هایش را داشته باشد.

گفتنی است که سامانه تسلیحات هسته ای انگلیس در حال حاضر متشکل از 4 فروند زیردریایی «ونگارد» است که موشک های راهبردی «ترایدنت» را حمل می کنند. این زیردریایی ها از دهه 1960 میلادی تاکنون در پایگاه دریایی «فاسلین» واقع در ساحل غربی اسکاتلند، مستقر هستند.

طبق اعلام وزارت دفاع بریتانیا، زیردریایی های هسته ای فعلی این کشور باید در اواسط دهه 2020 میلادی، از خدمت خارج شوند و مجلس عوام باید تا سال 2016 میلادی در مورد جایگزین آنها تصمیم بگیرند.

اگرچه براساس برآوردهای رسمی، هزینه بازسازی سامانه هسته ای ترایدنت (شامل ساخت چهار زیردریایی جدید)، درحدود 30 میلیارد پوند، به علاوه 10 میلیارد هزینه های پیش بینی نشده، اعلام شده است، اما موسسه خدماتی سلطنتی انگلیس در سال 2013 میلادی تخمین زده بود که هزینه عملیات جایگزینی سیستم سامانه تسلیحاتی هسته ای 70 تا 80 میلیارد پوند هزینه در پی خواهد داشت. در همین حال کمیسیون مستقل ترایدنت نیز در سال 2014 میلادی این عملیات را یک صد میلیارد پوند برآورد کرده بود.

به گفته منابع دفاعی بریتانیا، هر زیردریایی ونگارد جدید دارای 16 سیلوی موشک ترایدنت حامل کلاهک های هسته ای است که می توانند هدف هایی را تا شعاع 4 هزار مایلی را بزنند

۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن