تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820682286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنایع بزرگ کرمانشاه مولد نیستند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
بازدید خبرنگاران از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی عسلویه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، صنایع بزرگ کرمانشاه مولد نیستند.
به گزارش ایسنا، نعمت‌الله حقیقی در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان با بیان اینکه کرمانشاه از نظر صنایع متوسط و بزرگ در کشور جایگاه خوبی دارد، اظهار کرد: مشکل ما در صنایع پایین دستی است که باید با حمایت صنایع بزرگ تشکیل شوند که در این بخش ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ ما مولد نیستند، ادامه داد: همچنین ساختار خوشه‌ای در صنعت ما ضعیف است و شاید یکی از دلایل رقم بالای بیکاری استان همین باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، اگر به دنبال ایجاد صنایع بزرگ در کرمانشاه هستیم باید به سمت صنایع مولد برویم و بر اساس آن خوشه‌های صنعتی پایین دست را ایجاد کنیم.

حقیقی با اشاره به وجود 55 هزار واحد صنفی در استان که 20 درصد آنها مولد هستند، افزود: حتی در برقراری ارتباط بین واحدهای صنعتی و واحدهای صنفی تولیدی هم ضعیف هستیم.

وی در ادامه از جایگاه صنعت استان بین استان‌های غربی کشور یاد کرد و افزود: از نظر اشتغال و سرمایه‌گذاری صنعتی در غرب کشور جایگاه اول را داریم، اما از نظر تعداد واحدهای صنعتی بعد از ایلام قرار گرفته‌ایم.

به گفته این مسئول، دلیل کمبود تعداد واحدهای صنعتی عدم استقبال مناسب از سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: باید آغوش استان را روی سرمایه‌گذاران باز کنیم تا طی پنج سال آینده در همه شاخص‌ها در غرب کشور رتبه اول مطلق را داشته باشیم.

حقیقی با بیان اینکه اکنون سهم استان کرمانشاه از درآمد ناخالص کشور در حوزه صنعت 1.68 درصد است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این سهم را به بیش از دو درصد برسانیم.

وی در ادامه از وضعیت معادن استان هم یاد کرد و گفت: در بعد معدن اقدمات خوبی برای سه هزار کیلومتر از پهنه‌های معدنی استان صورت گرفته و اخیرا هم مصوبه پهنه قیرطبیعی را گرفتیم تا کار سیستماتیک روی این پهنه انجام دهیم.

حقیقی کرمانشاه را در بعد تجارت نیز دارای پتانسیل‌های زیادی دانست که در کریدور شرق به غرب کشور واقع شده و سهم 50 درصدی از صادرات به کشور عراق را با وجود دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در مجموع در بخش صنعت، معدن و تجارت استعدادهای سرمایه‌گذاری خوبی دارد، تاکید کرد: علی رغم اینکه گفته می‌شود فرهنگ کار کرمانشاه ضعیف است، نیروی کار خوبی هم در استان داریم.

معراج محرابی رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: اقدام باید از طرف دولت باشد و عمل از طرف بخش خصوصی. وی گفت: خوشبختانه در این سال اقدامات خوبی برای رفع قوانین دست و پاگیر  و موانع تولید و اصلاح سیستم بانکی صورت گرفته، اما هنوز کافی نیست. انتهای پیام


دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن