تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803004490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انار افريقايي به جاي خودروي كره‌اي برای دولت درآمدزایی می‌کند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انار افريقايي به جاي خودروي كره‌اي برای دولت درآمدزایی می‌کند!
اين طور كه برخي رسانه‌ها نوشته‌اند ظـاهـراً خـريد خودروهاي خارجي از نفس افتاده و درآمدهاي پيش‌بيني شده براي دولت محقق نشده است.
نویسنده : مهران ابراهيميان 


به گزارش «جوان» يك مقام آگاه و فعال بازار ميوه و تره بار معتقد است: براي جبران درآمدهاي پيش‌بيني شده در بودجه كه محقق نشده است، واردات ميوه‌هاي خارجي گران در دستور كار قرار گرفته است، به نحوي كه طي روزهاي اخير شاهد افزايش واردات انار افريقايي و ليمو ترش خارجي هستيم.
 وي كه نخواست نامش فاش شود با بيان اينكه چه لزومي دارد موز دهمين كالاي وارداتي كشور باشد، افزود: همچنين كالايي مانند برنج، دانه‌هاي روغني و شكر نيز در هفته‌هايي گران شده‌اند كه گراني آنها برخلاف مسير قيمت‌هاي خارجي است.

در حالي كه ماه‌هاست مسئولان وزارت كشاورزي و دولت واردات ميوه‌هاي خارجي را ناشي از قاچاق آن مي‌دانند، وزير اسبق كشاورزي معتقد است كه ميوه‌هاي خارجي كه در بازار عرضه مي‌شود، قاچاق نيست و از مبادي رسمي وارد مي‌شوند كه اگر اين مشكل براي دولت اهميت دارد بايد آن را با جديت پيگيري و ميوه‌هاي خارجي را از سطح بازار جمع‌آوري كند. عيسي كلانتري، دبير كل خانه كشاورز اظهار كرده است: ميوه‌هاي خارجي عرضه‌شده در بازار قاچاق نيستند و از مبادي غير‌رسمي با وسايل حمل‌ونقل غيراستاندارد و از طريق كوله‌بري وارد نمي‌شود؛ چراكه واردات ميوه به كانتينرهاي يخچال‌داري احتياج دارد كه مسلماً اين محصولات از مبادي رسمي و با مجوز وارد مي‌شوند و مراحل قانوني را طي مي‌كنند. وي با بيان اينكه واردات ميوه‌هاي خارجي حاصل نقص يا مشكل در يكي از دستگاه‌هاي دولتي متولي است، گفت: اگر واردات ميوه ممنوع است، وزارت جهاد كشاورزي و دولت موظفند ميوه قاچاق عرضه‌شده در بازار را كه به صورت پنهاني نيز به فروش نمي‌رسند، از سطح بازار جمع‌آوري كنند. بنابراين گزارش، شايد اين ادعا ازكلانتري به عنوان همسوهاي سياسي دولت بتواند نقطه قابل تأمل و تأييدي بر اظهارات منبع مطلع باشد كه معتقد است گراني بعضي مواد غذايي و واردات ميوه‌ها به دليل كسري بودجه باشد.
  
علت نامشخص گراني چاي، روغن نباتي و برنج
عضو اتحاديه بنكداران در تأييد اين موضوع گفته است: ظرف ماه گذشته شاهد افزايش قيمت بسياري از كالاهاي اساسي در سبد مصرفي خانوارها بوده‌ايم. قاسمعلي حسني، عضو اتحاديه بنكداران در گفت‌وگو با «نسيم آنلاين» بيان داشت: متأسفانه قيمت بسياري از كالاها و اجناس ظرف چند هفته گذشته افزايش يافته و دليل برخي از اين افزايش‌ها از جمله بالا رفتن 10 درصدي چاي مشخص نبوده و غيرقانوني است. برخي كالاهاي ديگر از جمله روغن نباتي نيز افزايش قيمت 5 تا 9 درصدي داشته است. وي ادامه داد: برنج خارجي از ديگر كالاهايي است كه ظرف چند روز گذشته 7 تا 10 درصد روي قيمت آن كشيده شده است و دليل اين افزايش قيمت نيز اين است كه تا اول دي واردات انجام نمي‌شود و از اول مرداد نيز خروجي گمركات روي برنج خارجي بسته مي‌شود. عضو اتحاديه بنكداران در پايان خاطرنشان كرد: بدون شك افزايش 35 درصدي قيمت شكر باعث بالارفتن قيمت بسياري از اجناس ديگر از جمله انواع نوشيدني‌ها شده است.
  
انار آفريقايي 40 هزار توماني
رئيس اتحاديه ميوه و تره بار در گفت‌وگو با «تسنيم» از قاچاق انار آفريقايي به كشور خبر داده است. نياوراني گفته است، هر كيلو از اين محصول در برابر ۴۰ هزار تومان فروخته مي‌شود. صدرالدين نياوراني اظهار كرده است: «ليمو ترش به‌صورت قاچاق وارد كشور شده است كه بايد جلو آن گرفته شود و ممكن است در پوست آن آفاتي باشد كه براي توليد و كشاورزي ما زيانبار باشد.» وي با اعلام اينكه در برخي ايام همچون شب نوروز نيازمند واردات اقلامي چون نارنگي هستيم، اظهار كرد: «اين محصول هر سال به صورت قاچاق از پاكستان وارد مي‌شود ولي با اين كار بايد ريشه‌اي برخورد كرد.» نياوراني با بيان اينكه تاجران ميوه سالم را وارد و عوارض و ماليات را نيز پرداخت مي‌كنند، ادامه داد: «وزارت جهاد با ديد حمايت از توليد به كشاورزي نگاه مي‌كند ولي هنوز براي آنها جا نيفتاده كه بايد در مواقعي اقدام به واردات كنيم كه مسلماً اين كار ضربه به توليد نبوده بلكه به نوعي حمايت از توليد داخلي است.»
 حسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه و تره بار نيز با بيان اينكه حتي يك كيلو آلبالو وارد كشور نشده است، اظهار كرد: «امسال توليد آلبالو با بذر خارجي بيشتر از قبل است ولي ليمو ترش وارد مي‌شود و فاجعه آن زمان است كه انار آفريقايي در اين فصل به طور قاچاقي وارد كشور شده است و كيلويي 40 هزار تومان فروخته مي‌شود.»
  
قيمت ليمو ترش به ۱۴ هزار تومان رسيد
در حالي كه فصل برداشت ليموترش از باغ‌هاي كشور آغاز شده است و به گفته وزارت كشاورزي و باغداران هيچ كمبودي در بازار وجود ندارد، قيمت اين محصول از توليد تا بازار مصرف با افزايش ۱۰۰‌درصدي مواجه شده است. «ايسنا» درباره چرايي اين موضوع نوشت: از نيمه‌هاي تيرماه هر سال، برداشت ليموترش در استان‌هاي مختلف كشور آغاز مي‌شود و فصل خريد ليمو و آبليموگيري آغاز مي‌شود اما هر ساله بيماري جاروك جادوگر اين محصول را محكوم به نابودي مي‌كند و بخشي از آن را از بين مي‌برد؛ به گونه‌اي كه حتي وزارت كشاورزي تغيير قطب توليد ليموترش را از استان هرمزگان به كهگيلويه و بويراحمد به دليل شيوع آفت در دستور كار خود قرار داده است. اين مقام مسئول در وزارت جهاد كشاورزي در اين زمينه گفت: امسال وضعيت بهتري نسبت به سال گذشته وجود دارد و پيش‌بيني مي‌شود از حدود ۳۲ هزار هكتار باغ ليموترش ۵۰۰ هزار تن محصول توليد و به بازار عرضه شود كه براي نياز داخلي كفايت مي‌كند.
وي با بيان اينكه برداشت ليموترش از نيمه تيرماه تا اواخر مهرماه ادامه دارد، اظهار كرد: استان‌هاي هرمزگان، فارس، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد و جنوب كرمان از جمله استان‌هاي توليدكننده اين محصول هستند و اوج برداشت اين محصول در هرمزگان و فارس وجود دارد كه پيش‌بيني مي‌كنيم كهگيلويه و بويراحمد نيز كه تازه به جمع توليدكنندگان اين محصول پيوسته است، بتواند توليد مناسبي داشته باشد. وي با بيان اينكه قيمت عمده‌فروشي ليموترش از كيلويي 4 هزار تا 7 هزار تومان متفاوت است، افزود: قيمت منطقي هر محصول كشاورزي مانند ليموترش از بازار عمده‌فروشي و خرده‌فرشي تا بازار مصرف بايد حدود ۲۰ تا ۳۰ تومان متفاوت باشد.
نايب رئيس اتحاديه باغداران ادامه داد: اين در حالي است كه براساس گزارش‌هاي رسيده در مراكز عرضه‌اي مانند خيابان خورشيد تهران يا همان خيابان شهيد ناطقي، ليموترش كيلويي 8 هزار تا 14 هزار تومان عرضه مي‌شود و اين افزايش ۱۰۰ درصدي در بازار منطقي نيست.
  
براي خريد آبليمو دست نگه داريد
شادلو يكي از دلايل بالابودن قيمت ليموترش در بازار را بدبيني مردم نسبت به آبليموي صنعتي و ابلاغ اطلاعيه وزارت بهداشت مبني بر طبيعي نبودن آن عنوان و تصريح كرد: هم‌اكنون در فصل نوبرانه عرضه ليموترش در بازار هستيم و هر چه به شهريور و مهرماه نزديك‌تر شويم ليموترش عرضه شده در بازار كيفي‌تر و آبگيري از آن بيشتر مي‌شود، بنابراين بهترين فصل براي خريد ليمو و آبليموگيري در اين دو ماه است و از مردم تقاضا مي‌كنيم تا قدري صبر كنند و تا آن زمان كه به اوج عرضه اين محصول مي‌رسيم، تنها به اندازه نياز روزانه خود ليموترش خريداري كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن