تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821130806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان از پارامترهای تهدید ایران برخوردار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عربستان از پارامترهای تهدید ایران برخوردار نیست
فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد عربستان از هيچ يك از پارامترها براي تهديد ايران برخوردار نيست و اگر نياز شود مي‌توانيم ضربات جبران ناپذيري به سعودي‌ها وارد كنيم.
فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد عربستان از هيچ يك از پارامترها براي تهديد ايران برخوردار نيست و اگر نياز شود مي‌توانيم ضربات جبران ناپذيري به سعودي‌ها وارد كنيم.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخناني در همايش بازانديشي مفاهيم جنگ‌هاي آينده، طي سخناني گفت: انهدام هواپيماي مسافربري ايران توسط ناو وينسنس امريكا، يكي از مصاديق استيصال آنها بود چراكه به جاي اقدام نظامي، ايرباس ايراني را هدف موشك قرار دادند و صد درصد هم، اطلاعات داخل ناو مؤيد اين بود كه مي‌دانستند در حال زدن هواپيماي مسافربري هستند.
وي با اشاره به تهديد امريكا براي كشور، افزود: تهديد اصلي از سوي امريكايي‌ها است و اگر تهديد ديگري وجود داشته باشد، زيرمجموعه اين تهديد است لذا منشأ تهديد، امريكايي‌ها هستند. فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: سؤال اينجا است كه ماهيت دعواي بين ايران و امريكا چيست؟ آيا دعوايي كه حدود 37 سال از آن مي‌گذرد، ماهيت فرهنگي، اقتصادي و... دارد؟ از نظر بنده، ماهيت دعوا هيچ كدام از اينها نيست چراكه اگر دعواي ما با امريكايي‌ها بر سر اين قبيل مسائل بوده باشد، بالاخره طرفين به توافق مي‌رسيدند و موضوع حل مي‌شد اما نشده است.
دريادار فدوي ادامه داد: ماهيت دعواي ما با امريكايي‌ها، حق و باطل است و وقتي ماهيت دعوا حق و باطل شد، اوضاع تفاوت مي‌كند چراكه حق و باطل كنار هم قرار نمي‌گيرند مگر به يك شرط و آن اينكه، باطل روال باطل خود را رها كرده و به سوي حق بيايد يا اينكه حق، روال حق بودنش را رها كرده و به سمت باطل برود؛ تنها در اين صورت است كه دعوا پايان مي‌يابد.
وي با بيان اينكه تا وقتي حق و باطل وجود دارند، تهديد هم براي جبهه حق وجود دارد، خاطرنشان كرد: متأسفانه در حال حاضر خيلي از دوستان در داخل به اين قائل نيستند و وقتي به چنين دعواي حق و باطلي قائل نباشند، دچار اشتباهات محاسباتي و اشتباه در تصميم‌گيري خواهند شد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: ندسا يك مشخصه دارد و آن اين است كه ما در سطح نيروهاي مسلح، تنها نيرويي هستيم كه بعد از امريكايي‌ها وارد شديم، يعني زماني نيروي دريايي سپاه وارد قضاياي جنگ شده بود كه امريكايي‌ها در منطقه خليج فارس حضور داشتند. دريادار فدوي اضافه كرد: امريكايي‌ها در 4-3 سال اخير دغدغه‌شان مين دريايي، شناور تندرو و موشك ساحل به دريا بوده است و همه توانمندي نظامي و تحقيقاتي خود را به كار گرفته‌اند كه بتوانند با اين تهديد، مقابله كنند و ما رصد كرده‌ايم و مي‌دانيم كه توفيقي كه در اين زمينه به دست آورده‌اند، بسيار كم بوده است.
وي افزود: امريكايي‌ها قبل از انقلاب روي چند بخش كشور، حساسيت زيادي داشتند از جمله وزارت كشاورزي، سازمان برنامه و بودجه و...؛ روي وزارت كشاورزي حساسيت داشتند، چون كه شايد بتوانند كشاورزي كشورمان را نابود كنند و الان هم كه ما اينجا هستيم، 98 درصد بذر كشور از خارج وارد مي‌شود. فرمانده نيروي دريایي سپاه با اشاره به تحولات منطقه نيز اظهار داشت: دشمن ما عربستان سعودي نيست، يكي از مصاديق نفوذ از نظر بنده اين است كه دشمني امريكا با ملت ايران را برداشته و دشمني سعودي‌ها را جاي آن بگذارند.
دريادار فدوي تأكيد كرد: عربستان سعودي از هيچ يك از پارامترها براي تهديد ايران برخوردار نيست و عوض كردن جاي اين دو دشمن، برنامه‌ريزي شده است و امريكا، اسرائيل و سعودي‌ها دنبال اين موضوع هستند. اگر نياز شود، مي‌توانيم ضربات جبران‌ناپذيري به سعودي‌ها وارد كنيم. روزانه بيش از 100 فروند شناور سپاه روي آب هستند و ما به هيچ وجه غير از شناور امريكايي و غربي، هيچ شناور ديگري روي آب نديده‌ايم و ناوهاي سعودي‌ها هم هيچ وقت از آب‌هاي خودشان خارج نشده‌اند.
وي خاطر‌نشان كرد: هيچ يك از كشورهاي حاشيه خليج فارس يا شوراي همكاري خليج فارس، از هيچ يك از پارامترهاي تهديد ايران برخوردار نيستند و خودشان هم اين را مي‌دانند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: امريكايي‌ها به اين اطمينان قطعي رسيده‌اند كه در مورد هيچ يك از تابعين ايران به تجسم قطعي از جنگ، نرسيده‌اند و نتوانستند تجسم قطعي از جنگ داشته باشند. همانند جنگ 33 روزه كه تا روز بيست و هفتم جنگ، امريكايي‌ها پشت قضيه بودند و اصرار بر ادامه جنگ داشتند اما از اين روز به بعد، به اصرار خود پايان دادند و متوجه شدند كه تجسم قطعي از جنگ با حزب‌الله نداشته‌اند.
دريادار فدوي همچنين گفت: امروز، 28 سال از جنگ گذشته و كسي جرئت نكرده به ما چپ نگاه كند و هر وقت تلاشي صورت گرفته تا كاري انجام شود، اين تلاش‌ها همگي منجر به بازدارندگي بيشتر براي كشور شده و ما را تقويت كرده است.
وي با اشاره به سخنان اخير وزير دفاع امريكا اظهار داشت: اشتون كارتر اخيراً در پايگاه ظفره امارات گفته بود كه ما با متحدين فرامنطقه‌اي و منطقه‌اي خود دنبال اين هستيم كه تواني ايجاد كنيم كه در مقابل ايران بازدارنده باشد. اين حرف‌، بسيار مهم است. امريكايي‌ها در واقع احساس مي‌كنند كه در مقابل ايران در موضع دفاع هستند و دنبال تواني هستند كه بازدارندگي ايجاد كنند. فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: ما از سال 65 تا امروز، در خط تماس با امريكايي‌ها بوده‌ايم و هر بلايي كه سر امريكايي‌ها آمده، كار نيروي دريايي سپاه بوده است.
دريادار فدوي در پايان اظهار داشت:‌در ماجراي دستگيري تفنگداران امريكا در خليج‌فارس، كل توان اين كشور به ميدان آمد و حتي ناو هواپيمابر هم در منطقه داشتند ولي به اين نتيجه رسيدند كه در اين منطقه مثل كسي هستند كه به سينه ديوار چسبيده و آماده تيرباران شدن است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن