تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819881987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی پوکمون گو زیر ذره‌بین کشورهای خاورمیانه / بازی محبوب امریکایی‌ها فیلتر می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بازی پوکمون گو زیر ذره‌بین کشورهای خاورمیانه / بازی محبوب امریکایی‌ها فیلتر می‌شود؟ فناوری اطلاعات > بازی - گسترش ناگهانی بازی جدیدالورود پوکمون گو در آمریکا و رسیدن آن به صدر بازی‌های موبایلی در این کشور باعث شده تا کارشناسان در کنار کاربران درباره این گیم و تبعات آن بپرسند.

به گزارش خبرآنلاین، در این بازی کاربر با موبایل خود به باشگاه‌ها، مکان‌های عمومی تعریف‌شده می‌رود تا دست به شکار بزند. برای این کار باید دوربین گوشی هوشمند خود را روشن کرده و با گرفتن تصویر آن را برای سرورهای مخصوص ارسال کند تا شکار پیدا کند.

کارشناسان غربی از احتمال تصادف کاربران هنگام بازی پوکمون گو هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر کارشناسان امنیت اطلاعات نیز وارد داستان شده و مسائل مرتبط ازجمله شکستن حریم مکانی با جی پی اس و مشکلات امنیتی ناشی از جی‌پی‌اس اسپوفینگ را مطرح کرده‌اند.

منهای این مشکل، در کشورهای خاورمیانه ازجمله کویت استفاده از پوکمون گو در مکان‌های نظامی، مکان‌های مذهبی و تأسیسات نفتی که امکان تصویربرداری و ارسال را فراهم می‌سازد، ممنوع شده است.

وزیر کشور امارات نیز نسبت به این بازی هشدار داده و مسئولان مسجد الازهر نیز تحقیقات مستقلی را درباره این بازی شروع کرده‌اند تا ببینند این بازی تا چه حد با مقدسات دینی در تضاد است.

به‌هرحال کمپانی زیر نظر گوگل ظاهراً از آن جداشده و به‌صورت مستقل بازی پوکمون گو را با موفقیت عرضه کرده است و اینکه آیا داستان پشت پرده‌ای میان کمپانی‌های آی تی مانند گوگل و ... برای دریافت دیتای جدیدی که کاربران با گوشی‌های خود می‌گیرند، وجود دارد یا نه؛ باید منتظر شد و دید در هفته‌های آینده واکنش‌های جهانی چه خواهد بود.

(فعلاً 8 کشور رسماً این بازی را عرضه کرده‌اند و سایرین با وی پیان به سرورهای پوکمون گو وصل می‌شوند)



5656

کلید واژه ها: بازی گوشی همراه - بازی رایانه‌ای -




شنبه 26 تیر 1395 - 18:06:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن