تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاكتور‌سازي در کلینیک براي دريافت 340 هزار تومان به جاي 30 هزار تومان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فاكتور‌سازي در کلینیک براي دريافت 340 هزار تومان به جاي 30 هزار تومان!
اين بار پاي يك تفاوت 10 برابري در ميان است. يك رسيد مربوط به آندسكپي براي بيماري است كه...
نویسنده : كبري فرشچي 
اين بار پاي يك تفاوت 10 برابري در ميان است. يك رسيد مربوط به آندسكپي براي بيماري است كه سال گذشته در يكي از مراكز آندوسكپي شده است و بابت اين خدمت 660 هزار تومان هزينه پرداخت كرده است.  340 هزارتومان آن مربوط به خدمات جانبی است. رسيد ديگر هم مربوط به همان بيمار است كه امسال آندوسكپي‌اش را در مطب يك پزشك انجام داده اما اين بار هزينه اين خدمت براي وي 350هزار تومان تمام شده است و با عنایت به تعرفه 320هزارتومانی آندوسکپی این مرکز تنها 30 هزارتومان بابت خدمات جانبی دریافت کرده است.

يكي از مخاطبان روزنامه جوان كه اتفاقاً از اساتيد دانشگاه است،‌ رسيدهايي را در اختيار ما قرار داده كه از تفاوت 10 برابري ميان هزينه تمام شده خدمات جانبي براي انجام آندوسكپي در دو مركز حكايت دارد. رسيد نخست مربوط به انجام آندوسكپي در يك مركز درماني در خيابان كارگر  شمالی است. در اين رسيد تعرفه خدمت آندوسكپي 320 هزار تومان قيد شده و براي ساير خدمات هم 340 هزار تومان از بيمار دريافت شده است. اين خدمات از مواردي همچون قطره دايميتيكون و اسپري ليدوكائين را شامل مي‌شود تا روتختي،  ‌ليوان يك بار مصرف، چسب زخم، دستكش و حتي دستمال كاغذي! مجموع اين موارد چيزي حدود 340 هزار تومان براي بيمار آب خورده است. در حالي كه بيمار نهايتاً چند برگ دستمال كاغذي استفاده كرده يا چند قطره از برخي داروهاي ذكر شده در اين فهرست برايش مصرف شده است و احتمالاً بسياري از اين اقلام مصرفي در طول مدت آندوسكپي اصلاً مورد مصرف قرار نمي‌گيرد يا  براي دهها بيمار تنها يكي از آنها استفاده مي‌شود. براي اثبات غيرضروري بودن بسياري از اين موارد همين بس كه خدمت آندوسكپي امسال و در مركزي ديگر براي همين بيمار با 350 هزار تومان انجام شده است و اين بدين معناست كه اگر تعرفه آندوسكپي براي سال 95 رشد نكرده باشد، فقط 30 هزار تومان به ازاي خدماتي كه در يك مركز ديگر 340 هزار تومان با مريض حساب شده از وي دريافت شده است. هرچند ممكن است 30 هزار تومان اضافي مربوط به رشد تعرفه آندوسكپي در سال 95 باشد و در واقع 340 هزار تومان اضافه دريافتي كه براي توجيه آن يك فهرست بلندبالا از خدمات و اقلام ساخته شده سندي از فاكتور‌سازي براي دريافت‌هاي دو برابري از بيماراني است كه خيلي وقت‌ها توانايي و بضاعت پرداخت همان مبلغ اصلي تعرفه خدمات تجويزي را هم ندارند. تفاوت فاحش ميان هزينه انجام يك خدمت در دو مركز درماني اما سندي بر فقدان نظارت بر رعايت تعرفه‌ها از سوي وزارت بهداشت و نظام پزشكي است. اسناد اين موضوع براي ارائه به مراجع ذي‌ربط نزد روزنامه جوان محفوظ است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن